BlackopsNewTopright BO2topright BO3topright Ztr

Łopata – przedmiot występujący w Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Black Ops II, Call of Duty: Black Ops III i Call of Duty: Zombies.

Call of Duty: Black OpsEdytuj

W Call of Duty: Black Ops łopata występuje w modelach Jasona Hudsona oraz członków Armii Ludowej Wietnamu i Specnazu.

Call of Duty: Black Ops IIEdytuj

W Call of Duty: Black Ops II łopata pojawia się na początku misji "Pozorny tryumf", kiedy to Mason próbuje uratować człowieka z płonącego pojazdu. Gdy kopanie w szybę nie pomaga, sięga po łopatę. Mimo to nie udaje mu się go uratować. Od tego momentu już do końca kampanii nie można używać łopaty.

Tryb ZombieEdytuj

W trybie Zombie łopata pojawia się jako przedmiot na mapie Origins. Pozwala ona na wykopywania stert piasku i kości, w których mogą znajdować się różne przedmioty. Na mapie można znaleźć 4 łopaty. Dwie pierwsze znajdują się zawsze w pomieszczeniu startowym. Pierwsza z nich opiera się o ścianę po lewej stronie od M14, a druga obok drzwi prowadzących w stronę Generatora 3. Pozostałe można znaleźć w trzech miejscach: w tunelu wiatru obok Generatora 4, w tunelu błyskawic obok Generatora 5 lub pod kościołem obok czołgu.

Przy pomocy łopaty można wykopać:

Złota łopataEdytuj

Złota łopata to ulepszona wersja zwykłej łopaty. Pozwala graczowi na wykopywanie lepszych przedmiotów takich jak lepsze bronie czy Złoty hełm. Jednocześnie zmniejsza się szansa na wykopanie gorszych przedmiotów takich jak zombie czy odbezpieczone granaty, co nie oznacza, że w ogóle nie będą wykopywane. Aby zdobyć Złotą łopatę należy wykopać 30 przedmiotów.

Przy pomocy Złotej łopaty można wykopać:

Call of Duty: ZombiesEdytuj

Łopata to specjalna broń do walki wręcz występująca na mapie Shi No Numa. Aby ją zdobyć gracz musi otworzyć wszystkie chaty. Łopata jest nieco słabsza od noża Bowie'go w walce ze zwykłymi zombie, jednak zyskuje przewagę w walce z pełzającymi zombie i piekielnymi psami. Zdobycie łopaty jest również częścią Easter Egga Peter's Grave, za którego wykonanie gracz otrzymuje Wunderwaffe DG-2.