FANDOM

Cod4topright MWRtopright

Śmierć z powietrza – piąta misja aktu I w Call of Duty 4: Modern Warfare. Gracz wciela się w niej w operatora samolotu bojowego AC-130.

OpisEdytuj

Po ostatniej misji w rejon katastrofy śmigłowca Special Air Service przyleciał samolot AC-130 Spectre w celu osłaniania ich do punktu ewakuacji. Krótko po przylocie aeroplanu na miejsce rozpoczął się atak Ultranacjonalistów. Obsługa AC-130 poinstruowała strzelca krótko o tym, by uważać na sojuszników i przestrzegła go, by nie otwierać ognia w kierunku miejscowego kościoła. Wkrótce rozpoczęła się prawdziwa kanonada. Rosjanie, chociaż mieli zdecydowaną przewagę liczebną, byli dziesiątkowani przez działa różnego kalibru z samolotu. Po jakimś czasie, gdy część wsi została oczyszczona z Ultranacjonalistów, SAS przejęli dwa cywilne samochody, po czym pojechali na miejscowe złomowisko. Po drodze czekali na nich nieprzyjaciele z zasadzką, jednak dzięki Spectre nie zadali oni szkód Brytyjczykom. Po tym rozpoczęła się walka na złomowisku starych samochodów, gdzie doszło do analogicznej sytuacji co wcześniej. Rosjanie mający przewagę liczebną nie mieli szans sprostać samolotowi i po krótkiej walce przyleciały helikoptery ewakuacyjne, które zabrały oddział SAS. Po tym wszyscy odlecieli w bezpieczne miejsce.

Postacie Edytuj

Bronie Edytuj

  Broń startowa  
  Broń niedostępna  

Osiągnięcia Edytuj

Straight osiagniecie cod4 Poker (Brązowe Bronze) (20Gamerscore)
Zabij 5 przeciwników jednym strzałem z AC-130.
Death osiagniecie cod4 Śmierć z nieba (Brązowe Bronze) (20Gamerscore)
Otwórz ogień z AC-130.
The E osiagniecie cod4 Ucieczka (Srebrne Silver) (40Gamerscore)
Ukończ misje 'Polowanie' i 'Śmierć z nieba' na poziomie Weteran.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Każdy członek SAS ma taki sam model postaci, co ten użyty w misji "Zbędna załoga".
  • Używając komendy noclip da się zauważyć, że samolot nie istnieje.
  • W filmie pt. "Drużyna A" występuje nawiązanie do tej misji. Gdy AC-130 w filmie strzela, pułkownik Lynch mówi "Wow, to jak w Call of Duty, prawda?".
  • W cutscence można zobaczyć, że samolot jest uzbrojony w 2 działa kal. 25 mm, jednak można używać tylko jednego.
  • Mimo że w poprzedniej misji było 5 żołnierzy: Soap, Price, Nikołaj, Gaz i losowo generowany żołnierz SAS, to w tej jest ich już 9.
  • Mimo, że w poprzedniej misji Price nazywa samolot kryptonimem Warhammer, to w tej nazywa go Wildfire.
  • Podczas napisów końcowych możemy zobaczyć zmodyfikowaną wersję tej misji.
  • Nawet jeśli zniszczymy domy, z których mają wybiec wrogowie zanim ci jeszcze budynek opuszczą, to eksplozja ich nie zabije i wybiegną oni z gruzów budynku.