FANDOM

BO2topright Ztr

Żałoba – tryb gry występujący w trybie Zombie w Call of Duty: Black Ops II, w którym od 2 do 8 graczy umieszczonych w dwóch drużynach rywalizuje ze sobą o przetrwanie niekończących się fal nieumarłych.

W trybie Żałoby, gracze są przydzielani do dwóch drużyn: CIA i CDC na mapach Miasto, Farma i Dzielnica, lub Strażników i Więźniów na mapie Blok więzienny. Drużyny nie mogą się bezpośrednio ranić, ale mogą sobie nawzajem przeszkadzać, np. nie otwierając drzwi, blokując przejścia i wystawiając przeciwną drużynę na atak zombie. Pojawiające się power-upy, wspomagają tylko drużynę, która je zebrała. Mimo to Nuke i Carpenter pomaga obu drużynom, ale punkty są przydzielane tylko jednej. Strzelanie lub uderzanie nożem w gracza z przeciwnej drużyny, powoduje jego chwilowe ogłuszenie. Czasami może pojawić się charakterystyczny dla tego trybu power-up Mięso Zombie, który rzucony w członka przeciwnej drużyny, przyciąga do niego zombie. Na początku a także w trakcie rozgrywki można usłyszeć Richtofena lub Brutusa, przemawiających do graczy. Gdy jeden z graczy w drużynie padnie, pojawi się nad nim ikona jego drużyny. Reanimować go może jedynie inny członek tej drużyny. Rozgrywka kończy się, gdy wszyscy gracze z jednej drużyny zginą, a druga drużyna przetrwa resztę rundy. Jeżeli jednak obie drużyny zginą, wszyscy gracze zostaną odrodzeni, otrzymają swoją broń i punkty, a obecna runda rozpocznie się od nowa.

CiekawostkiEdytuj

  • To pierwszy tryb gry w trybie Zombie, w którym gracze nie są w tej samej drużynie.
  • To pierwszy tryb gry w trybie Zombie, w którym może uczestniczyć 8 graczy.
  • Gdy na mapach Miasto, Farma lub Dzielnica gracz strzeli lub uderzy nożem gracza z przeciwnej drużyny, w miejscu trafienia pojawiają się motyle. W przypadku gry na Bloku więziennym są to fioletowe błyskawice.
  • Żałoba na mapach Miasto i Farma to jedyny tryb gry, w którym nie można zdobyć Ray Guna.
  • Fire Sale to jedyny power-up, który pomaga obu drużynom.