Call of Duty Wiki
Advertisement
Call of Duty Wiki
Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops II. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Strike Team

A.G.R. (Autonomous Ground Robot, pol. Autonomiczny Robot Naziemny) – pojazd, występujący w Call of Duty: Black Ops II. Jest on zmniejszoną wersją drona szturmowego. Jest on pojazdem gąsienicowym wyposażonym w karabin maszynowy i wyrzutnię rakiet i lekki pancerz zdolny wytrzymać krótki ostrzał z broni lekkiej. Dzięki jego szerokiemu zastosowaniu znalazł odbiorców na całym świecie nie tylko w armiach na całym świecie, lecz także w prywatnych firmach ochrony i organizacjach terrorystycznych.

Call of Duty: Black Ops II

Kampania

A.G.R. pod nazwą A.S.D. (Automated Sentry Drone, pol. Automatyczny Dron Strażniczy) największe zastosowanie znalazł podczas trwania II zimnej wojny w 2025 roku. Używała go amerykańska oraz chińska armia podczas swoich konfrontacji w Azji Południowej. Odgrywają też ważną rolę podczas ochrony prezydenckiego konwoju w Afganistanie w czasie ataku Mudżahedinów. A.S.D. razem z bronią kinetyczną są najlepszą bronią na czołgi T-62.

W czasie ataku terrorystycznego na pływający hotel Colossus ochrona posiadała kilka egzemplarzy pojazdu, jednak terroryści z Cordis Die mieli ich więcej, dzięki czemu skutecznie utrudniali pracę amerykańskim agentom z JSOC. Innym przykładem tego, jak prywatna firma korzystała z A.G.R. był obiekt naukowy w Birmie znany jako Tacitus Corporation.

Mimo zwiększenia zabezpieczeń w XXI w., wcale nie było trudno zhakować systemów sterujących tymi urządzeniami. Podczas ataku JSOC na siedzibę terrorysty Raula Menendeza amerykański żołnierz zdołał nastawić obecne tam A.S.D. na wspomaganie mając dostęp do tylko jednego komputera.

Niewątpliwie A.S.D. zmienił oblicze walki na krótkim dystansie. Dysponował on siłą ognia zdolną zabić oddział piechoty, a jego rakiety były w stanie zniszczyć każdy pojazd lądowy nie posiadający systemów niszczenia pocisków (np. samochody czy stare czołgi). Niemniej, trzeba zauważyć, że jego pancerz nie jest wystarczający. Ostrzał z pistoletów maszynowych, Granat IEM czy pojedynczy granat był w stanie wyeliminować go z walki. Do tego zniszczony A.S.D. stanowił zagrożenie dla własnych żołnierzy, bo po zniszczeniu zawsze wybuchał.

Multiplayer

A.G.R. występuje też jako seria punktów w trybie Multiplayer. Aby go zdobyć, należy osiągnąć serię 1000 punktów nieprzerwaną śmiercią. Po tym gracz dostaje granat, którym oznacza, gdzie paczka z jego pojazdem ma spaść (tak jak w przypadku pakietu wsparcia). Po tym gracz może od razu przejąć nad nim kontrolę za pomocą specjalnego tabletu, wciskając odpowiedni przycisk. Jednak może też wyłączyć tablet, wtedy A.G.R. będzie sam się poruszał i strzelał, zupełnie jak w kampanii. Jego karabin maszynowy może zabić czterema strzałami w tułów, a jego rakiety mają moc mniej więcej taką jak granaty z granatników podlufowych. Zaletą jest to, że jego karabin nie przegrzewa się, a wyrzutnia może wystrzelić 3 rakiety, po czym musi się przeładować. Wadą może być jego słaby pancerz. Nagrodą za zabójstwo za pomocą A.G.R. jest 25 punktów doświadczenia.

Call of Duty: Heroes

(do uzupełnienia)

Advertisement