FANDOM

Codghostsicon AWtopright Call of Duty Ghosts Extinction icon Feature

AK12 – rosyjski karabin automatyczny występujący w Call of Duty: Ghosts i Call of Duty: Advanced Warfare.

Call of Duty: GhostsEdytuj

Kampania Edytuj

Pojawia się w większości misji, w rękach żołnierzy Federacji. W misji "Ofiary" (i tylko tam), można znaleźć AK-12 z tłumikiem.

WyginięcieEdytuj

Na mapie Point of Contact broń dostępna jest natychmiast po zniszczeniu pierwszego ula, obok znaku "Zapraszamy". Kosztuje 1500$ i posiada magazynek na 40 pocisków. Sprzęt bardzo przydatny, ze względu na niski koszt, duże obrażenia i pojemny magazynek.

MultiplayerEdytuj

W grze wieloosobowej AK-12 jest dostępne od początku i wymaga 7 punków odziału do użycia.

Korzyści wynikające z używania AK-12 to duża dokładność strzelania, wygodny celownik mechaniczny i prowadzenie ognia w trzech trybach. Charakterystyka AK-12: zakres obrażeń od 48 do 25 w zależności od odległości celu, wykorzystuje naboje kalibru 5,45 × 39 mm, pojemność jednego magazynka 30 pocisków, dodatkowo trzy magazynki amunicji w zapasie, przy maksymalnej amunicji to dziewięc magazynków z zapasie , szybkostrzelność 697 pocisków na minutę (tryb automatyczny) i 530 pocisków na minutę (półautomat), ładowanie pustych magazynków wynosi odpowiedni - 3,6 sekundy i 3,2 sekundy.

AK-12 jest idealny do walki na bliskim i średnim dystansie. Ten karabin szturmowy będzie łatwo radził sobie z przeciwnikami ze względu na wysokie obrażenia.

Call of Duty: Advanced WarfareEdytuj

Kampania Edytuj

Broń używana jest przez żołnierzy wroga w misji w Seulu i organizację KVA. Wersja broni z kampanii posiada celownik z Call of Duty: Ghosts, natomiast w innych trybach obecny jest inny zaokrąglony celownik.

MultiplayerEdytuj

AK-12 to karabin szturmowy zadający średnie obrażenia i posiadający niski odrzut. Karabin nie posiada szczególnych cech w przeciwieństwie do innych broni ze swojej kategorii. Wyróżnia się na średnich i długich dystansach, co przychodzi łatwo ze względu na niski odrzut. Małe obrażenia czynią go słabą bronią do walki na krótki dystans. Niektóre przyrządy celownicze pochodzą z poprzedniej odsłony Call of Duty, owe celowniki są znacznie bardziej przejrzyste coś nie wymaga na graczu używania celowników dalekiego zasięgu. Celownik laserowy pomoże graczowi w walce na średni dystans, natomiast celownik ACOG przyda się na długie dystanse. Jednak niektóre celowniki powodują kołysanie się broni podczas celowania, co nie zdarza się w innych broniach tego typu w grze. Broń dostępna jest w kilku wariantach do wyboru:

  •     wariant R.I.P. sprawia, że broń jest celniejsza i ma o 10-20 % mniejszy rozrzut przy celowaniu oraz zostają zwiększone się obrażenia z dystansu do 25
  •     wariant Fedder daje dodatkowy magazynek startowy, zwiększa pojemność magazynka do 33 naboi oraz dodaje celowniki z poprzedniej odsłony Call of Duty
  •     wariant Grenadier oferuje darmowy dodatek w postaci podwieszanego granatnika oraz zmniejsza o 10% hip-fire
  •     wariant Bleeder zwiększa obrażenia broni do 33 na średni dystans i 28 na długi
  •     wariant Hair Trigger zwiększa szybkość ognia do 857 RPM
  •     wariant Finger Trap zwiększa celność podczas strzelania z biodra o 30%

Egzo zombieEdytuj

Broń dostępna jest poprzez drukarkę 3D. Posiada 35 naboi w magazynku i 210 w rezerwie.

GaleriaEdytuj

Osobny artykuł: AK-12/Kamuflaże