FANDOM

Cod4topright MW2icontr MW3tr RealWorldtr

AV-8B Harrier II- samolot występujący w Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty: Modern Warfare 2.

Opis Edytuj

Amerykańsko-brytyjski samolot rozpoznawczy i bliskiego wsparcia, posiadający zdolność krótkiego i pionowego startu i lądowania (V/STOL), należący do pierwszej generacji serii Harrier. Początkowo produkowany przez Hawker Siddeley, następnie Boeing. Rodzina Harrier obejmuje eksperymentalne i produkowane seryjnie wersje samolotów, włączając najbardziej zmodernizowaną wersję drugiej generacji AV-8B Harrier II.

Call of Duty 4: Modern Warfare Edytuj

Kampania Edytuj

Samoloty Harrier były używane przez Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych podczas ich inwazji na Półwysep Arabski (Konflikt bliskowschodni). Atakowały one pozycje Rebeliantów w czasie akcji pojmania ich przywódcy. Kilka dni później, podczas masowego ataku US Army na stolicę Arabii, Harriery ponownie bombardowały pozycję wroga. Miały one ułatwione zadanie także z powodu zniszczenia arabskiej obrony przeciwlotniczej. Podczas tej bitwy, na wskutek zdetonowania bomby atomowej wszystkie samoloty zostały zniszczone.

Royal Air Force także używały AV-8B. Podczas walk w południowej Rosji. Harriery bombardowały cele wskazane przez brytyjskich agentów z SAS. Dzięki temu żołnierze mieli szansę się ewakuować stamtąd.

Znane kryptonimy Harrierów: Edytuj

  • Falcon 1
Harrier Charlie nie surfuj

Harrier przelatujący nad arabskim miastem (Konflikt bliskowschodni, 2011 r.).

Call of Duty: Modern Warfare 2 Edytuj

Kampania Edytuj

AV-8B brały udział w wojnie w Afganistanie. Stacjonowały one w bazie Feniks. Ponadto podczas wojny USA z Rosją Harriery były użyte podczas inwazji na Wirginię. Prawdopodobnie stoczyły tam bitwę powietrzną z rosyjskimi samolotami.

Samolot występuje też w bonusowej misji "Muzeum".

Multiplayer Edytuj

Osobny artykuł: Nalot Harriera
Harrier Muzeum

Samolot w Muzeum.

Samolot Harrier II występuje w trybie wieloosobowym jako nagroda serii ofiar. Gracz może go przywołać po zabiciu siedmiu (sześciu z atutem Bezkompromisowy) przeciwników bez własnej śmierci. Po tym gracz może wskazać obszar na mapie, gdzie najpierw dwa samoloty zrzucają bomby w linii prostej, po czym przylatuje trzeci. Ten zawisa w powietrzu (jest to rozpoznawalna umiejętność tych samolotów) po czym ostrzeliwuje wrogów ze swojego działka kal. 25 mm.

Call of Duty: Modern Warfare 3 Edytuj

Samolot Harrier miał początkowo pojawić się w grze Call of Duty: Modern Warfare 3. Świadczą o tym zdjęcia znalezione w plikach gry. Na nieznanym etapie produkcyjnym twórca wycofał się z wprowadzaniu go do gry.

Call of Duty: Online Edytuj

AV-8B Harrier II występował jako seria ofiar w Call of Duty: Online w trakcie trwania beta testów. W finalnej wersji gry samolot jednak nie występuje.

Ciekawostki Edytuj

Call of Duty: Modern Warfare 2 Edytuj