FANDOM

MW3tr

Alena Worszewska (ros. Алёна Воршэвска) – postać występująca w Call of Duty: Modern Warfare 3. Jest to córka rosyjskiego prezydenta, Borysa Worszewskiego.

Życiorys Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Alena Worszewska urodziła się w 1992 roku. Jej ojcem był rosyjski polityk pochodzący z partii Ultranacjonalistycznej, Borys Worszewski. W czasie gdy jej ojciec zajmował się polityką, młoda Alena uczyła się w różnych szkołach. Za czasów dzieciństwa ukończyła szkołę podstawową w rodzinnej Moskwie. Po tym, dzięki dobrym ocenom, rozpoczęła naukę w szkole średniej dla rosyjskich pracowników ambasady w Londynie. Po ukończeniu tego etapu nauki, w Rosji rozpoczęła się II wojna domowa, gdzie jej ojciec Borys był jedną ze stron konfliktu. Jednak w tym czasie Alena postanowiła uczyć się na Uniwersytecie Harvarda, gdzie studiowała literaturę angielską. Po tym zakończyła naukę i wróciła do Moskwy, skąd rozpoczęła podróże po świecie w celach charytatywnych. W tym samym czasie wojna w Rosji się skończyła, a jej ojciec objął urząd prezydenta Rosji, czym narobił sobie wroga w postaci b. Ultranacjonalisty i terrorysty, Władimira Makarowa.

III wojna światowa Edytuj

W 2016 roku, w wyniku intrygi spowodowanej przez Makarowa doszło do wojny rosyjsko-amerykańskiej. Dzięki działaniom terrorysty, odpowiedzialność została zrzucona na Amerykanów.

Rozmowy pokojowe Edytuj

Pomimo początkowych sukcesów, wkrótce Rosjanie byli zmuszeni się wycofać ze Stanów Zjednoczonych. Przez ponad miesiąc pomiędzy mocarstwami trwało zawieszenie broni, jednak w październiku 2016 r. zaproponowano rozmowy pokojowe, na których prezydent Worszewski zgodził się spotkać z wiceprezydentem USA w Hamburgu. Na rozmowy pokojowe oprócz kilku dyplomatów zabrano też córkę prezydenta, Alenę. Podczas omawiania strategii rozmów, gdy samolot prezydencki był w powietrzu, doszło do ataku terrorystów z Wewnętrznego Kręgu (ludzi Makarowa). Zaatakowali ochronę rządową i zastrzelili kilku rosyjskich polityków. Chwilowo przetrzymywali też Alenę, jednak FSO zdołali ją odbić. Później samolot rozbił się, a na miejsce katastrofy terroryści wysłali swoje posiłki. Spowodowało to zabicie wszystkich ochroniarzy, śmierć większości polityków i porwanie Borysa Worszewskiego. Cel Makarowa został spełniony - prezydent nie doleciał na rozmowy pokojowe, co dało lojalnym mu rosyjskim dowódcom znak na zaatakowanie Europy wg. jego planu.

Worszewska z ojcem

Alena wraz z ojcem w samolocie Ił-96-300PU.

Natomiast Alena Worszewska zdołała zbiec z miejsca katastrofy. Niewykluczone, że pomógł jej w tym jeden z agentów FSO. Po tym córka prezydenta zbiegła ze swoją ochroną do Niemiec, konkretnie do Berlina.

Porwanie Edytuj

Kilka dni później zgodnie z planem Makarowa rosyjska armia zaatakowała Europę, w tym Niemcy. W tym samym czasie terroryści z Wewnętrznego Kręgu przesłuchiwali prezydenta Rosji, by ten dał im kody do wyrzutni rakiet nuklearnych, by zaatakować nimi Europę. Zagrożono mu, że jeśli tego nie zrobi, jego córce stanie się krzywda. Tak też mogło się stać - 13 października terrorysta Alexi namierzył Alenę w pogrążonym wojną Berlinie. Makarow rozkazał zaprzyjaźnionemu rosyjskiemu majorowi wysłanie jednostek specjalnych, by ci znaleźli i wysłali mu córkę. Amerykanie także znali lokalizację Aleny i zdawali sobie sprawę, że jeśli Makarow ją dostanie, to Worszewski od razu przekaże mu kody do wyrzutni. Do Berlina wysłano więc Delta Force, by ci znaleźli ją przed Specnazem. Gdy Rosjanie zauważyli, że Amerykanie są niebezpiecznie blisko, wysadzili wieżowiec z Aleną w środku, by dać sobie trochę czasu. W ostatniej chwili rosyjscy komandosi zdołali ją ewakuować z miasta do syberyjskiej kopalni diamentów, by tam ludzie Makarowa ją przesłuchali.

W kopalni diamentów Edytuj

Przez jakiś czas Alenę przetrzymywano w kopalni, gdzie był też jej ojciec. Worszewską bito i torturowano, by prezydent w końcu się złamał i przekazał kody do wyrzutni terrorystom. Nie trwało to jednak długo, bo już następnego dnia dwie jednostki specjalne - Delta Force i Task Force 141 wsparte przez dron, helikoptery i A-10 zaatakowały kopalnię diamentów. Doszło wtedy do dużej walki, która przeciągnęła się na cały obiekt. Żołnierze, którzy torturowali Alenę porzucili to zadanie, by odeprzeć atak Amerykanów. Po tym zdołano odbić Alenę i ją ewakuować, a po chwili udało się zrobić to samo z jej ojcem.

Później Edytuj

Po uratowaniu prezydenta Rosji III wojna światowa szybko się zakończyła. Makarowa zaczęto ścigać, a Alena, chociaż była torturowana, prawdopodobnie doszła później do zdrowia.

Operacje specjalne Edytuj

Alena pojawia się w operacji specjalnej "Porywacz", gdzie jeden z agentów FSO ma za zadanie po cichu wybić wszystkich terrorystów, po czym ją uratować z rąk oprawców.

Nie jest to powiedziane, lecz być może ta misja jest kanoniczna i agent FSO (grywalny) ją stamtąd uratował, po czym ewakuował ją do Berlina. To tłumaczyłoby, dlaczego ludzie Makarowa nie znaleźli jej na miejscu katastrofy.

CiekawostkiEdytuj

  • Imię Alena jest mocno przerobioną wersją rosyjskiego imienia Alyona. W zasadzie imię Alena pochodzi z Czech.
  • Przed misją "Spalona ziemia" można zauważyć, że jej nazwisko jest błędnie napisane.
  • W misji "Turbulencje" można zauważyć, że prezydent Worszewski zabrał do samolotu jej zdjęcie.