FANDOM

Codghostsicon

Alex V. "Ajax" Johnson – postać występująca w Call of Duty: Ghosts. Był żołnierzem amerykańskiej jednostki specjalnej znanej jako Duchy.

Biografia Edytuj

Początki w armii Edytuj

Ajax początkowo służył w korpusie piechoty morskiej Stanów Zjednoczonych. Był w jednej jednostce z Keeganem P. Russem, gdzie obaj się zaprzyjaźnili. Po powstaniu jednostki specjalnej Duchy obaj złożyli do niej podania. Ze względu na umiejętności obaj się tam dostali. Wraz z nowymi znajomymi (Elias "Scarecrow" Walker i Thomas Merrick) był pod dowództwem Gabriela T. Rorke'a.

Operacja "Zwrot do nadawcy" Edytuj

Ze względu na antyamerykańskie zapędy wenezuelskiego generała Diego Almagro groźne dla obywateli USA w

Ameryce Południowej, w 2015 r. Amerykanie zdecydowali się wysłać tam oddział Duchów wspieranych przez United States Army celem zlikwidowania go. Miała to być szybka akcja. Jednak zagrożony generał zalał miasto wodą niszcząc pobliską tamę. Po przegrupowaniu oddział rozpoczął walkę z wrogiem, dzięki czemu w ostatniej chwili żołnierze wskoczyli do helikoptera Almagro. Tam Wenezuelczyk zginął od kuli por. Walkera. Ajax w tym czasie osłaniał tyły.

Wtedy doszło do katastrofy tego śmigłowca. Dowódca Rorke spadał, lecz Walker go złapał. Niestety, musiał go puścić, by ocalić innych. Od tego czasu Rorke był uznany za zaginionego, a por. Walker był nowym dowódcą jednostki Ajaxa.

Wojna z FederacjąEdytuj

Dwa lata później Federacja państw Ameryki Południowej zaatakowała Stany Zjednoczone, jednak gdy po 10 latach najeźdźca zrobił niewielkie postępy, zdecydowano się na pakt pokojowy i oddzielenie państw Federacji i USA murem.

Za murem Edytuj

Zza muru, dochodziły informacje o zbrodniach dokonywanych przez Federację.

(do uzupełnienia)