FANDOM

Cod5topright

Black Cats – jedenasta misja kampanii w Call of Duty: World at War. Postacią grywalną w niej jest Locke, członek załogi samolotu PBY Catalina.

Opis Edytuj

Młodszy oficer Locke razem ze swoją załogą i drugim samolotem podczas patrolu nad Pacyfikiem natykają się na 3 japońskie statki zaopatrzeniowe w otoczeniu kutrów. Po zapewnieniu od majora Gordona, że jest to "część wrogiej machiny bojowej" przystępują do zmasowanego ataku przy użyciu 2 działek kal. 20 mm z przodu, 2 karabinów z rodziny Browning z przodu, po 1 z każdego boku i tyłu. Atak zakończył się zatopieniem statków transportowych, niemniej Amerykanie zanotowali straty: tył samolotu którym lecimy uległ uszkodzeniu po trafieniu z wrogiego działa, a w samolocie towarzyszącym zaczął dymić silnik nr. 2. W trakcie powrotu do bazy wracający z udanej misji PBY Catalina zostały zaatakowane przez japońskie myśliwce Zero. Udaje się odeprzeć atak, niemniej u naszego towarzysza dochodzi do pogorszenia awarii i samolot wybucha rozpadając się na kawałki. Po tym załoga dostaje informacje o ataku na flotę Stanów Zjednoczonych, przez co samolot woduje w celu uratowania jej pozostałości. Najpierw zadaniem Locke'a jest ratunek rozbitków i jednoczesne atakowanie wrogich kutrów ostrzeliwujących marynarzy w wodzie. Po chwili zostajemy wysłani na przód okrętu, gdzie należy się ochronić przed kolejnymi falami japońskich "Zer". Po obronie trwającej kilka minut w bocznych karabinach powoli kończy się amunicja. Kiedy dochodzi do przylotu trzech japońskich myśliwców załoga nie ma się czym bronić, niemniej zostaje ona uratowana przez myśliwce P-51 Mustang, które rozpoczynają walkę z japońskimi samolotami. Daje to uszkodzonemu pojazdowi czas na bezpieczne poderwanie się z wody i powrót do bazy.

Postacie Edytuj

Bronie Edytuj

  Broń do znalezienia  
  Broń niedostępna  

Osiągnięcia Edytuj

One Bad Gato One Bad Gato (Brązowe Bronze) (30Gamerscore)
Ukończ 'Black Cats' na poziomie trudności Weteran.
Sum of all Zeros WaW The Sum Of All Zeros (Srebrne Silver) (15Gamerscore)
Zestrzel 45 japońskich Zero w 'Black Cats' (tylko Solo)
Lights Out obrazek osiagniecia Lights Out! (Brązowe Bronze) (10Gamerscore)
W "Black Cats", zniszcz wszystkie reflektory na japońskich statkach transportowych. (Tylko solo)

Ciekawostki Edytuj

  • To jedyna misja w World at War, w której gracz jest w samolocie.
  • Jest to jedna z niewielu misji w serii, gdzie mamy wgląd do liczby zniszczonych maszyn wroga.
  • Jest to jedyna misja z kampanii amerykańskiej która, zapewne ze względu na swoją konstrukcję, nie może być rozegrana w trybie kooperacji.
  • Po zarządzeniu powrotu po zniszczeniu statków jesteśmy ostrzeliwani przez towarzyszący nam samolot. Na szczęście nie jest to ostrzał śmiertelny.
  • Pomimo uszkodzenia tyłu z działa okrętowego, jesteśmy w stanie bez problemu wodować i utrzymać się w tym stanie przez kilka minut.
  • Poziom ten nie występuje w wersji na Wii, jednak w filmiku końcowym wciąż jest dźwięk z tej misji.
  • W samolocie są tylko cztery kajuty, więc jeśli gracz uratuje pięciu rozbitków, to chwilę później ostatni rozbitek będzie przenikał przez innych.
  • Jedna z ostatnich wypowiedzi w tej mapie zależy od liczby uratowanych rozbitków.
  • Nawet jeżeli nie zatopimy statków transportowych to Booth i tak powie że one zatonęły.