FANDOM

BlackopsNewTopright BODtr

CZ-75 – czechosłowacki pistolet samopowtarzalny występujący w Call of Duty: Black Ops i Call of Duty: Black Ops: Declassified.

Call of Duty: Black OpsEdytuj

KampaniaEdytuj

Podwójny CZ75 strzelający ogniem półautomatycznym jest bronią startową w misji "Liczby". Później spotkany ewentualnie w skrytkach Daniela Clarke'a. Można go znaleźć jeszcze w misjach "WMD", "Victor Charlie", "Zemsta", "Odrodzenie" oraz "Odkupienie", gdzie używają go elitarni żołnierze oraz część Specnazu podczas Drugiej szansy. Pełni on również istotną rolę w misji "Zemsta", ponieważ to dzięki niemu Mason może zabić dwóch zaskoczonych Wietnamczyków. Pojawia się w wersji automatycznej, półautomatycznej oraz podwójnej strzelającej ogniem automatycznym.

Wielu graczyEdytuj

Broń figuruje jako tajna, najwcześniej dostępna od 18. poziomu. Zadaje identyczne obrażenia, co M1911 czy Makarow, jednak jest częściej wybierana ze względu na największy w klasie powiększony magazynek. Wymaga do zabicia 1-2 trafień w głowę, 3-5 w korpus i nawet 7-8 w nogi.

Dodatki:

Tryb zombieEdytuj

Broń można zdobyć w skrzynce losującej na wszystkich mapach trybu zombie poza Dead Ops Arcade. Występuje w dwóch konfiguracjach: pojedynczej albo podwójnej z czego ta pierwsza nie występuje na mapie Moon. Zabija krótką serią do 8-9 rundy, a podwójna wersja świetnie się sprawdza nawet w 12. rundzie. Po ulepszeniu pojedyncza wersja nazywa się Calamity, a podwójna Calamity & Jane. Ma ona więcej nabojów zarówno w magazynku jak i w zapasie oraz strzela ogniem ciągłym, dzięki czemu nawet na wyższych rundach zachowuje wysoką skuteczność w walce z zombie. W przypadku korzystania z podwójnej wersji zalecanym atutem jest Deadshot Daiquiri podnoszący znacznie efektywność broni.

CZ-75 a Calamity Edytuj

CZ-75 Calamity
Obrazek Przechwytywanie Calamity
Obrażenia 150-100 300-200
Tryb ognia Półautomatyczny Automatyczny
Szybkostrzelność 625 RPM max 535 RPM
Pojemność magazynka 15 20
Maksymalna amunicja 135 240
Czas przeładowania 1.63 s (gdy niepełny)
2.013 s (gdy pusty)
1.63 s (gdy niepełny)
2.013 s (gdy pusty)
Mobilność Duża Duża

Podwójny CZ-75 a Calamity & Jane Edytuj

Podwójny CZ-75 Calamity & Jane
Obrazek CZ-75 CZ-75 PaP
Obrażenia 150-100 300-200
Tryb ognia Półautomatyczny Automatyczny
Szybkostrzelność 625 RPM 535 RPM
Pojemność magazynka 12/12 20/20
Maksymalna amunicja 228 320
Czas przeładowania 1.9 s (gdy niepełny)
2.2 s (gdy pusty)
1.9 s (gdy niepełny)
2.2 s (gdy pusty)
Mobilność Duża Duża

Call of Duty: Black Ops: DeclassifiedEdytuj

Broń jest z podobnymi parametrami co w Black Ops, jednak nie ma dodatku zmieniającego tryb ognia.

CiekawostkiEdytuj

  • Postacie w trybie zombie negatywnie reagują na wersję pojedynczą, ale z podwójnej zdają się być zadowoleni.
  • W podwójnej wersji broni w trybie kampanii odrzut spycha ją poza ekran.
  • Zmiana trybu ognia broni wpływa na długość lufy, dodatkowo na przodzie pojawia się pusty magazynek jako reduktor odrzutu.
  • Wersja akimbo strzelająca ogniem automatycznym nie nazywa się "CZ-75 niestandardowy" jak zwykle jest to w przypadku broni posiadających dwa dodatki, a "CZ-75 Automatyczny Podwójny".
  • CZ-75 jako jedyny jest widoczny podczas czołgania się, jednak wydaje się być wtedy nieruchomy.
  • Wersja CZ-75 występująca w grze w rzeczywistości posiada 16-nabojowy magazynek, a nie 12-nabojowy.
  • Ulepszona nazwa podwójnej wersji jest nawiązaniem do amerykańskiej rewolwerowiec, Calamity Jane.
  • Jest jedną z broni, której lata produkcji nie zgadzają się z ramami czasowymi gry - wersja półautomatyczna powstała w 1975 r. a w pełni automatyczna w 1992 r. Mimo to pojawia się w misjach z 1968 roku.