FANDOM

Cod4topright Cod5topright MW2icontr BlackopsNewTopright Ztr BO2topright BO3topright MWRtopright WWIItopright BO4topright
20px-Disambig-icon.png Dla celownika o podobnym wyglądzie, patrz celownik kolimatorowy.

Celownik Reflex - Dodatek optyczny do broni pojawiający się w Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty: World at War oraz w serii Black Ops. Dodatkowo w Call of Duty: Modern Warfare 2 można go przywołać za pomocą komendy.

Call of Duty: Modern Warfare Edytuj

Dodatek ten pojawia się jedynie w kampanii, gdzie jest zamontowany na karabinach G36C oraz M4A1, a dość często jedna z tych broni jest bronią startową. Celownik przypomina połączenie skorupy Celownika ACOG z "wnętrzem" celownika laserowego i jest wysoce przydatny, jeśli gracz nie lubi korzystać z celowników mechanicznych.

Call of Duty: World at War Edytuj

Celownik pojawia się jedynie w misji "Black Cats", gdzie jest zamontowany na karabinach Browning M2, które znajdują się na bokach samolotu PBY Catalina. Wyglądem przypomina rozciągnięty celownik kolimatorowy z serii Modern Warfare.

Call of Duty: Modern Warfare 2 Edytuj

Celownik ten miał pojawić się w grze, jednak w trakcie produkcji deweloper zrezygnował z tego pomysłu. Jednak w trakcie misji specjalnej "Zawieszenie" przy użyciu komendy "give g36c_reflex" gracz otrzyma karabin G36C, na którym, z perspektywy trzeciej osoby, widać celownik Reflex. Z perspektywy pierwszej osoby nie jest on widoczny, a zamiast nich ma celownik mechaniczny.

Call of Duty: Black Ops Edytuj

Tryb dla wielu graczy Edytuj

Dodatek ten jest do odblokowania na większości karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych i lekkich karabinów szturmowych (wyjątkami są G11, Skorpion oraz PM63), a jego koszt wynosi Pc wager green1000. Wyglądem przypomina połączenie długiej i lekko kanciastej tuby z "wnętrzem" celownika kolimatorowego. Spełnia on taką samą funkcję, co celownik laserowy z serii Modern Warfare, a różnicę między nim a tym celownikiem są czysto kosmetyczne, Tak więc celownik Reflex zalecany jest osobom, które nie lubią korzystać z celownika mechanicznego albo gdy jego używanie, ze względu na kształt, jest skomplikowane.

Tryb zombie Edytuj

Dodatek ten stanowi element ulepszonego FN FAL oraz Spectre. Pod względem parametrów nie różni się wersji z trybu dla wielu graczy.

Call of Duty: Black Ops II Edytuj

Celownik pojawia się zarówno w trybie dla wielu graczy i jak kampanii, jednak w odróżnieniu od poprzednich wersji na jego wygląd ma wpływ fakt, na jakiej broni jest zamontowany:

  • W przypadku broni długich i pistoletów maszynowych z czasów współczesnych (2025) przypomina celownik laserowy z serii Modern Warfare;
  • W przypadku pistoletów z czasów współczesnych przypomina celownik kolimatorowy z Call of Duty: Modern Warfare 2;
  • W przypadku amerykańskich broni z kampanii osadzonej w latach 80. i trybu zombie przypomina celownik Reflex z Call of Duty: Black Ops;
  • W przypadku radzieckich broni z kampanii osadzonej w latach 80. i trybu zombie przypomina celownik laserowy z Call of Duty: Black Ops;

Tak jak w przypadku poprzednich odsłon serii wybór celownika Reflex jest jedynie kwestią kosmetyki i upodobań gracz. Jego wybór nie wpływa w żaden sposób na parametry broni.

Call of Duty: Black Ops III Edytuj

Celownik Reflex z kształtu przypomina celownik laserowy z Call of Duty: Modern Warfare 2. Aby go odblokować wystarczy zdobyć 2 poziom danej broni.(do uzupełnienia)

Ciekawostki Edytuj

Call of Duty: Black Ops Edytuj

  • Swego czasu M60 z celownikiem Relfex był błędnie podpisany jako M60 z celownikiem kolimatorowym.
  • Wewnątrz celownika można zauważyć napis "ArmPoint Mark II Red Dot". Jest to nawiązanie do Aimpoint Mark II, znanego także jako Aimpoint Electronic, jednego z pierwszych producentów celowników optycznych.