FANDOM

Cod5topright CoD5FFtr RealWorldtr
Imperialna Armia Japońska - frakcja występująca w Call of Duty: World at War i Call of Duty: World at War: Final Fronts. To japońskie siły lądowe powstałe w 1867 roku w czasie panowania cesarza Mutsuhito. Zakończył się wtedy okres panowania szogunów z dynastii Tokugawa i przywrócono wówczas pełna władzę cesarzowi. Nastąpił okres modernizacji i "otwarcia" na Zachód. Przywrócono obowiązkowy i powszechny pobór do wojska. Działalność armii była kierowana przez Cesarską Kwaterę Główną i Ministerstwo Wojny Japonii. 

Armię Japońska utworzono przy współpracy z Francją i Prusami. Z biegiem czasu armia stała się najpotężniejszą formacją w Azji, świetnie uzbrojoną i wyszkoloną. Wraz z rozwojem lotnictwa utworzono także siły lądowe.

W grudniu 1941 roku, atakując Pearl Harbor, armia przystapiła do II Wojny Światowe|.

Call of Duty: World at WarEdytuj

Armia japońska pojawia się w kampanii na Pacyfiku. Na froncie głównie odbywały się bitwy morskie oraz walki o strategiczne wyspy między armia amerykańską, a japońską. W trakcie gry amerykańskie siły zaangażowane są w stopniowe odzyskiwanie wysp, które zostały przejęte przez Japończyków. Gracz bierze udział w bitwach o Atol Makin i Midway oraz bitwie o Morze Koralowe i Guadalcanal. A także o wyspy Salomona, Taraway, Iwo Jimę, Guam, Filipiny i kilka innych pomniejszych. Na końcu kampani gracz bierze udział w bitwie o wyspę Okinawę, najpierw na morzu, w pobliżu wyspy w misji "Black Cats" a następnie w finałowej misji w bitwie o zamek już na samej wyspie.

Multiplayer Edytuj

Jest jedną z grywalnych frakcji w trybie wieloosobowym Call of Duty: World at War.

Broń Edytuj

Pistolety: Edytuj

Karabiny: Edytuj

Pistolety maszynowe: Edytuj

Granaty: Edytuj

Broń do walki wręcz: Edytuj

Pojazdy: Edytuj

Galeria Edytuj