FANDOM

BlackopsNewTopright BO2topright AWtopright STtopright BO4topright Ztr RealWorldtr
Chińska Republika Ludowa, ChRL (chiń. 中华人民共和国) – azjatyckie państwo leżące na tzw. Dalekim Wschodzie. Jest to trzecie największe państwo świata oraz jedno z nielicznych, w których dalej panuje ustrój komunistyczny. Graniczy m. in. z Wietnamem, Rosją, Mongolią, Koreą Północną i Indiami. Występuje w Call of Duty: Black Ops oraz w Call of Duty: Black Ops II.

Historia Edytuj

Chińska Republika Ludowa powstała w 1949 roku po japońskiej okupacji i wojnie domowej, w której zwycięstwo odniosła frakcja komunistyczna.

Zimna wojna Edytuj

Przez początkowy okres zimnej wojny Chiny były bliskim sojusznikiem innych państw komunistycznych, jednak w latach 60 XX wieku zaczęła odwracać się od ZSRR. W czasie trwania wojny wietnamskiej Chiny wspierały Wietnam Północny oraz ich partyzantkę - Wietkong wysyłając im m. in. broń. Co ciekawe, robił to również Związek Radziecki, chociaż państwa wciąż pozostawały w chłodnych relacjach.

W latach 1979-1989 ZSRR walczył z Mudżahedinami w Afganistanie. Obawiano się, że jeśli Sowieci wygrają, to ich następnym celem będą Chiny. W takim wypadku w teren walk wysłano Tiana Zhao do pomocy Afgańczykom. Zhao zawiązał sojusz na poziomie lokalnym wraz z trzema agentami CIA, którzy też wspierali Mudżahedinów. Ostatecznie, ZSRR przegrał wojnę.

Zimna wojna zakończyła się w latach 90 XX w. porażką komunizmu. Mimo to ChRL utrzymała swój ustrój.

II zimna wojna Edytuj

W 2018 roku rywalizacja gospodarczo-militarna pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Chinami przerodziła się w II zimną wojnę. Została ona zainicjowana atakiem hakerskim na chińskie giełdy. Była ona dodatkowo podsycana przez organizację terrorystyczną Cordis Die dowodzoną przez charyzmatycznego Raula Menendeza do osiągnięcia własnych celów. Terroryści posiadali swoich ludzi zarówno wśród dowódców w USA, jak i w ChRL.

Konflikt osiągnął apogeum w 2025 roku, kiedy to istniejące wciąż NATO toczyło walki o strefy wpływów w Azji wraz z nowo utworzoną Koalicją Strategiczno-Obronną podległą Chińczykom. Państwami, o które toczyły się ważniejsze konflikty były: Iran, Singapur, Afganistan, Rosja i Indie. W tym roku doszło także do ataku dronów kontrolowanych przez Menendeza na chińskie i amerykańskie miasta. W zależności od poczynań gracza zarówno Chiny, jak i USA mogą osiągnąć przewagę. Jeśli Chiny osiągną przewagę, to wojna zakończy się dopiero w 2034 roku. W przeciwnym wypadku jej koniec przypadnie na 2025 rok. Wtedy też ChRL wesprą Amerykanów w walce z terroryzmem.

Ataki terrorystyczne z 28 kwietnia 2055 roku Edytuj

Celem ataków przeprowadzonych przez KVA były elektrownie. Zaatakowane zostały Szanghaj i Pekin.

III zimna wojna Edytuj

W czasie III zimnej wojny dziejącej się w latach 50 i 60 XXI wieku Chiny opowiedziały się po stronie Porozumienia Winslowa, które było następcą rozwiązanego NATO.

Znani Chińczycy Edytuj

  • Tian Zhao (1965-2025, wybór gracza) - żołnierz Chińskiej Armii Ludowo-Wyzwoleńczej, po czym awansował na generała i w czasie II zimnej wojny został dowódcą KSO.
  • Chen - premier Chińskiej Republik Ludowej w czasie II zimnej wojny. W zależności od poczynań gracz może on być sojusznikiem lub przeciwnikiem Stanów Zjednoczonych.

Bronie Edytuj

Bronie wynalezione w Chinach.

Karabiny szturmowe Edytuj

Frakcje Edytuj

Jedyną chińską frakcją w serii Call of Duty jest Chińska Armia Ludowo-Wyzwoleńcza.

Multiplayer Edytuj

Call of Duty: Black Ops II Edytuj

W Call of Duty: Black Ops II Chińczycy walczący pod banderą KSO są jedną z dostępnych frakcji. Ponadto mapa Mirage ma miejsce na terenie Chin.

Call of Duty: Ghosts Edytuj

Mapa Dynasty z pakietu DLC Nemesis ma miejsce na terenie Chin, chociaż w kampanii państwo nie pojawia się.

Call of Duty: Advanced Warfare Edytuj

Na terenie ChRL ma miejsce mapa Core.

Call of Duty: Black Ops IIII Edytuj

Na terenie ChRL ma miejsce mapa trybu wieloosobowego Frequency.

Tryb Zombie Edytuj

Mapa Der Riese ma miejsce na terenie Prowincji 22 w Chinach.

Ciekawostki Edytuj

  • Istnieje gra z serii Call of Duty przeznaczona specjalnie na rynek chiński. Jest to Call of Duty: Online.