FANDOM

BO3topright

Czarny rynek – funkcja trybu multiplayer w Call of Duty: Black Ops III. Jest to miejsce, gdzie gracz może wymienić swoje kryptoklucze na Zrzuty zaopatrzenia. Opcja jest dostępna tylko w menu publicznej rozgrywki wieloosobowej. Gracz jest witany przez specjalistę o imieniu Danny "Blackjack" Li.

OfertaEdytuj

Sprzedawca na czarnym rynku oferuje zazwyczaj dwa rodzaje zrzutów zaopatrzenia: zwykły i rzadki. Czasami przez ograniczony czas na czarnym rynku pojawiają się również specjalne zrzuty takie jak łapówki, zniżki i pakiety zrzutów.

Zwykły zrzutEdytuj

„Bez gwarancji. Mała szansa na zrzut rzadki, legendarny lub epicki.”
— opis w grze

Zwykły zrzut kosztuje 10 kryptokluczy. Po otwarciu zapewnia trzy losowe przedmioty. Istnieje niewielka szansa na rzadkie, legendarne i epickie przedmioty.

Rzadki zrzutEdytuj

„Zapewnia zrzut rzadki i powiększoną szansę na zrzut legendarny lub epicki. Gwarantowana broń lub przedmiot specjalisty. Zawiera dodatkowe klucze.”
— opis w grze

Rzadkie zrzuty można otwierać za 30 kryptokluczy lub 200 CoDPoints. Losują one trzy przedmioty, z czego co najmniej jeden z nich jest rzadki, legendarny lub epicki. Tak więc w najgorszym wypadku gracz może otrzymać jeden rzadki przedmiot i dwa zwykłe. W rzadkich zrzutach istnieje również większa szansa na zdobycie broni, kamuflażu lub przedmiotu specjalisty, takich jak głowa, ciało, drwina lub gest. Co więcej każdy rzadki zrzut zawiera dodatkowe kryptoklucze w ilości od 2 do 30.

ŁapówkaEdytuj

Łapówki to specjalne zrzuty dostępne tylko przez ograniczony czas. Kosztują one zazwyczaj 60 kryptokluczy lub 300 CoDPoints. Są one odmianą rzadkiego zrzutu, czyli zapewniają wysoką szansę na rzadkie przedmioty i zawierają dodatkowe klucze. Najistotniejsze jest jednak to, że łapówki zapewniają gwarancję na określony typ przedmiotu:

  • temat specjalisty – zrzut zawiera głowę lub ciało dowolnego specjalisty;
  • temat konkretnego specjalisty – zrzut zawiera głowę lub ciało dla konkretnego specjalisty;
  • drwiny i gesty – zrzut zawiera drwinę lub gest dowolnego specjalisty;
  • broń – zrzut zawiera dowolną broń dostępną wyłącznie na czarnym rynku. Jest to specjalny zrzut, którego nie można kupić. Każdy właściciel karnetu sezonowego otrzymuje jeden taki zrzut. Można go również zdobyć, wypełniając specjalny kontrakt "Totalne zwycięstwo";
  • wizytówka – zrzut zawiera wizytówkę dostępną tylko na czarnym rynku; Łapówka ta wyróżnia się na tle pozostałych, gdyż posiada cechy zwykłego zrzutu. Także cena jest inna bo jest to 25 kryptokluczy lub 100 CoDPoints.

PakietyEdytuj

Czasami rzadkie zrzuty przez ograniczony czas dostępne są do kupienia w pakietach. Takie pakiety zapewniają więcej zrzutów za niższą cenę względem kupienia wszystkich osobno. Dotychczas znane trzy pakiety:

  • 10 rzadkich zrzutów – koszt pakietu 1000 CoDPoints, czyli 50% taniej. Jeden taki zrzut dostępny jest również dla posiadaczy karnetu sezonowego, a także dla graczy, którzy wypełnili specjalny kontrakt "Totalne zwycięstwo";
  • 5 rzadkich zrzutów – koszt pakietu 90 kryptokluczy, czyli 40% taniej.
  • Trójpak – koszt pakietu 2500 CoDPoints lub 500 kryptokluczy. Specjalny pakiet zawiera jedną łapówkę na broń do walki na dystans, jedną łapówkę na broń do walki wręcz i pakiet 10 rzadkich zrzutów.

Od jednej z aktualizacji, na czarnym rynku pojawiły się również dwa nieograniczone czasowo pakiety. Każdy z nich kosztuje 45 kryptokluczy, czyli w obu przypadkach 25% taniej i może zostać otwarty raz na 24 godziny.

  • Sześciopak – pakiet zawiera 6 zwykłych zrzutów
  • Codzienny dublet – pakiet zawiera 2 rzadkie zrzuty

ZniżkiEdytuj

Co jakiś czas na czarnym rynku pojawiają się zniżki na rzadkie zrzuty. Niestety obejmują one tylko cenę za CoDPoints, która wynosi wtedy 100 CoDPoints.

DuplikatyEdytuj

Przedmioty w zrzutach dobierane są losowo, w związku z czym gracz może otrzymywać duplikaty. Na szczęście na czarnym rynku istnieje możliwość spalenia ich i otrzymania w zamian kilku kryptokluczy. Ich ilość zależy od rzadkości przedmiotu:

  • zwykły – 1 kryptoklucz,
  • rzadki – 3 kryptoklucze,
  • legendarny – 7 kryptokluczy,
  • epicki – 10 kryptokluczy.