FANDOM

BO2topright

Czas i los – czwarta misja kampanii w Call of Duty: Black Ops II.

OpisEdytuj

Akcja odbywa się 25 września 1986 r. w miasteczku Wasa King w Nikaragui. Głównym celem Masona, Woodsa i Hudsona jest złapanie Menendeza. "Pomaga" im w tym przekupiony Manuel Noriega dając im do dyspozycji oddział SZP. Na samym początku misji żołnierze obserwują Menendeza i rozmawiają z Noriegą, każąc mu wydać rozkaz ataku na Menendeza przez jego SZP. Chwilę później przejmujemy kontrolę nad Menendezem. Ten przebywa w swoim pokoju i siada obok swojej siostry Józefiny. Po chwili do drzwi puka jeden z żołnierzy kartelu, jednak zostaje zabity przez żołnierza SZP. Jeden z nich łapie siostrę Raula i nazywa ją "potworem", co doprowadza Menendeza do szału, w wyniku czego go zabija. Menendez zostaje obezwładniony przez żołnierzy, którzy wstrzykują mu jakąś substancję usypiającą. Po jakimś czasie Raul się budzi, a na wprost niego siedzi Noriega razem z jego dwoma żołnierzami, których po chwili zabija. Mówi on Menendezowi, że dzięki niemu nie dorwali go Amerykanie, jednak ten po chwili wpada w szał, uderza Manuela i po zabraniu jego strzelby, zaczyna zabijać wszystkich napotkanych żołnierzy SZP, aż wreszcie dociera do budynku gdzie przebywa Józefina. Chwilę później do środka wchodzą też Woods, Mason i Hudson. Woods w napadzie szału rzuca granat w stronę Menendeza, jednak ten odbija się od ściany i wpada do pokoju Józefiny. Menendez zostaje wepchnięty do pokoju, a granat wybucha. Wtedy akcja przenosi się do wydarzeń 15 minut wcześniej, a wtedy widzimy ją już z perspektywy Alexa Masona. Oddział obserwuje cel i czeka, aż żołnierze SZP go schwytają. Chwilę po tym jak ci wchodzą do pokoju, oddział CIA rusza do wioski i rozpoczyna walkę z ludźmi kartelu. Po ciężkich walkach docierają oni wreszcie docierają do bunkra kartelu. Okazuje się, że ten próbuje spalić wszystkie dowody. Wtedy w zależności od poczynań gracza:

Jeśli w poprzedniej misji Krawczenko został dokładnie przesłuchany, a Mason odnajdzie pismo CIA, to w misji "Cierp ze mną", Woods usłyszy w głowie słowa Krawczenki o szpiegach Menendeza w CIA i przypomni o tym Masonowi. Ten natomiast powie mu o znalezionym w bunkrze piśmie CIA. Jeśli jednak Krawczenko nie został dokładnie przesłuchany, to Mason powie tylko, że dzieje się coś niedobrego.

Jeśli w poprzedniej misji Krawczenko został dokładnie przesłuchany, ale Mason nie odnajdzie pisma CIA, to w misji "Cierp ze mną", Woods usłyszy w głowie słowa Krawczenki o szpiegach Menendeza w CIA i przypomni o tym Masonowi, z czym ten się zgodzi. Jeśli jednak Krawczenko nie został dokładnie przesłuchany, to żołnierze nie będą mieli podstaw, aby cokolwiek podejrzewać.

Po opuszczeniu bunkra Woods zauważa na końcu korytarza Menendeza i w napadzie szału rzuca granat, który ostatecznie wpada do pokoju Józefiny. Raul zostaje też przez Hudsona do pokoju wepchnięty i po chwili granat wybucha. Chwilę później Mason wychodzi z pod gruzów i pyta Hudsona, gdzie jest Menendez, a ten odpowiada, że w worku. Na końcu dodaje jeszcze, że "nic się dziś nie wydarzyło". Akcja przenosi się do skarbca, gdzie Woods mówi Davidowi, że przez pozwolenie zabrania ciała Menendeza przez ludzi Noriegi, ten wrócił i "jest nieźle wkurzony". Misja dobiega końca.

Postacie Edytuj

WyzwaniaEdytuj

  • Wyeliminuj przeciwników z SZP (x7) w ciągu 10 sekund, używając strzelby.
  • Wyeliminuj przeciwników z SZP (x8) za pomocą KM na ciężarówce.
  • Spotkaj się z Józefiną w ciągu 140 sekund.
  • Wyeliminuj przeciwników z Kartelu (x12), używając koktajli Mołotowa.
  • Zniszcz ciężarówkę przeciwnika.
  • Wyeliminuj przeciwników z Kartelu (x10), używając moździerzy.
  • Wyeliminuj przeciwników z Kartelu (x10), używając maczety.
  • Odszukaj dowód na obecność CIA.
  • Zbierz dane wywiadowcze (x3).
  • 100% przeżywalności.

BronieEdytuj

  Broń zalecana  
  Broń startowa (Menendez)  
  Broń do znalezienia  
  Wyposażenie  
Poniższe wyposażenie wymaga posiadania atutu Narzędzia.

Osiągnięcia Edytuj

Lokalny bohater Lokalny bohater (Brązowe Bronze) (15Gamerscore)
Powstrzymaj SZP przed dokonywaniem brutalnych aktów przemocy.
Pelny wscieklosci Pełny wściekłości (Brązowe Bronze) (20Gamerscore)
Wyeliminuj Menendeza i jego operację.
W starym stylu W starym stylu (Srebrne Silver) (50Gamerscore)
Ukończ wszystkie poziomy w przeszłości na poziomie trudności Weteran.

CiekawostkiEdytuj

  • Po wybuchu granatu w pokoju Józefiny można usłyszeć krzyk.
  • Podczas rozgrywki Masonem widać jak Menendez wchodzi do stodoły, lecz grając Menendezem, nie widać bohaterów obserwujących go. Dodatkowo, nie ważne czy gracz wtedy biegł i trzymał inną broń, z perspektywy Masona będzie zawsze chodził spokojnym krokiem.
  • Konie będące w stodole możemy jako Menendez zabić.

GaleriaEdytuj