FANDOM

MW3tr
„Spokojnie, sprowadziłem kilku przyjaciół.”
— John Price o rebeliantach tuż przed powstaniem w Pradze.
Czeski Ruch Oporu – frakcja występująca w Call of Duty: Modern Warfare 3.

Opis Edytuj

Czeski Ruch Oporu (CzRO) jest podziemną armią Republiki Czeskiej. Ruch powstał krótko po rosyjskiej agresji na europejskie państwa w 2016 roku. Do członków frakcji należeli cywile pochodzący głównie z Pragi. Ich głównym celem było wywołanie powstania wyzwoleńczego. Tak szybkie i masowe zorganizowanie ruchu zawdzięcza się tajnej międzynarodowej pomocy oraz represje Rosjan na czeskich cywilach.

Historia Edytuj

Założenie organizacji Edytuj

CzRO powstał prawdopodobnie od razu po napaści Rosji na Europę, co nadeszło 6 października 2016 roku. Do ruchu masowo przyłączali się mieszkańcy Pragi, którzy włączyli się nie tylko w walkę, lecz także w. np. opatrywanie rannych czy ewakuacje z miasta.

Frakcja zdobyła broń prawdopodobnie dzięki pomocy rosyjskich lojalistów (przeciwnicy rosyjskiej armii) i Task Force - Wyrzeczenie. Wtedy też ruch oporu zatwierdził, że będzie osłaniał Task Force, gdy ci będą chcieli wyeliminować Władimira Makarowa - człowieka, który był odpowiedzialny za wywołanie wojny. Makarow przebywał w tym czasie w Pradze.

Od razu też Rosjanie rozpoczęli łapanki na członków organizacji. Część z nich rozstrzeliwano, a reszta szła do twierdzy, gdzie ludzie Makarowa ich torturowali.

Powstanie w Pradze Edytuj

Na rozkaz Makarowa rosyjska armia zamykała dostęp do miasta. Wzmożono też patrole, jednak to nie powstrzymało Czechów od planowanego uderzenia. Mniej więcej w centrum Pragi na znak wystrzałów w niebo powstańcy zaatakowali Rosjan. Doszło do krwawej bitwy, która w moment przeciągnęła się na całe miasto. Choć powstańcy mieli przewagę przez zaskoczenie wroga, Rosjanie momentalnie do bitwy włączyli BTR-y i czołgi. Chociaż z tymi pierwszymi można było sobie poradzić granatnikami, to cywile nie mieli szans z nowoczesnymi czołgami Rosjan. Wkrótce doszło do niemałej masakry prażaninów. Więc ci zdecydowali się wejść do pobliskich kamienic i stamtąd się bronić. Wkrótce dzięki wsparciu snajperów z Task Force udało się wywalczyć kontratak. Ten jednak szybko został stłumiony jednostkami pancernymi. Ponownie Czesi ponieśli ogromne straty. Niedobitki ukryły się w pobliskim kościele.

Nazajutrz walki ucichły. Strzelcy TF weszli na pozycje, z których zamierzali zabić Makarowa. Rosjanin jednak przechytrzył swoich niedoszłych zabójców, przez co ci zmuszeni byli się ewakuować. Uciekali przez pobliskie budynki, jednak nie mogli robić tego w nieskończoność. Gdy Rosjanie otoczyli ich na pobliskim placu, w walce wyręczyli ich powstańcy. Czesi walczyli z wrogą piechotą w czasie gdy Task Force opatrywali jednego ze swoich. Ponownie do walki włączyły się jednostki pancerne.

Później Edytuj

Po 11 października (wybuch powstania) nie wiadomo, co się z nimi stało. Być może powstanie zdążyło upaść. Część rebeliantów została pojmana i przewieziona do więzienia. Jednak część z nich prawdopodobnie utrzymała się i dotrwała do końca wojny.

BronieEdytuj

Uzbrojenie członków ruchu oporu stanowiły w większości rosyjskie bronie. Prawdopodobnie pochodziły one z pomocy Lojalistów lub jako zdobyczna broń po wrogu.

Operacje specjalne Edytuj

Ruch oporu występuje w jednej operacji specjalnej, konkretnie w misji "Ruch oporu", gdzie zadaniem gracza jest uratowanie z opresji jak największej liczby czeskich rebeliantów, zanim ci zostaną zabici. Po tym należy ich zaprowadzić do punktu ewakuacyjnego.

GaleriaEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Prawdopodobnie w innych krajach okupowanych przez Rosję też powstała lokalna partyzantka.
  • Jeden z partyzantów nazywa się Dmitrij Petrenko, czyli tak jak bohater z rosyjskiej kampanii Call of Duty: World at War.
  • W misji "Ruch oporu" powstańcy są podświetleni czerwonym światłem.