FANDOM

BlackopsNewTopright Ztr RealWorldtr
20px-Disambig-icon.png Dla wyciętego trybu gry występującego w Call of Duty: Modern Warfare 2, patrz Defcon.

DEFCON (Defence Condition)- system oznaczeń poziomów gotowości bojowej sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych wobec zagrożeń zewnętrznych. Występuje on tylko w Call of Duty: Black Ops i w Trybie zombie na mapie "Five".

Call of Duty: Black Ops Edytuj

Kampania Edytuj

Przez krótką część kampanii poziom DEFCON utrzymuje się na poziomie 4, ale po misji "WMD" zmienia się na 3. Przed atakiem na Wyspę Odrodzenia ("Odrodzenie") poziom DEFCON jest na poziomie 2. Wspomina o tym także Weaver podczas kłótni z Hudsonem podczas ostatniego przesłuchania w pokoju przesłuchań. Lecz po ataku na Rusałkę poziom ponownie wraca do 5.

Tryb Zombie Edytuj

W trybie zombie występuje na mapie ''Five''. Gracz ma za zadanie obniżyć jego poziom. Na 5 poziomie otworzy się Pack-a-Punch.

Poziomy DEFCON: Edytuj

  1. Najwyższa gotowość bojowa, wojna nuklearna nieunikniona.
  2. Siły Zbrojne US Army są w stanie wyruszyć do akcji w ciągu 6 godzin, przygotowanie do ewentualnej operacji nuklearnej.
  3. Siły Powietrzne USAF gotowe do mobilizacji w 15 minut.
  4. Podwyższona gotowość bojowa, zwiększona działalność wywiadu, wzmocnione środki bezpieczeństwa.
  5. Normalna gotowość bojowa, czas pokoju.
Defcon

5 poziomów DEFCON na mapie ''Five''

220px-Dc five 1.svg

5 poziomów DEFCON na tablicy świetlnej