Call of Duty Wiki
Advertisement
Call of Duty Wiki
Temat tego artykułu pojawił się w komiksie Modern Warfare 2: Ghost. Temat tego artykułu jest związany z realnym życiem.

Dead Life – druga książka z serii komiksów Modern Warfare 2: Ghost opublikowana przez Wildstorm Productions, jako dodatek do Call of Duty: Modern Warfare 2, które zostało wydane w tym samym roku.

Fabuła[]

W szkole w Lisiczańsku na Ukrainie, żołnierz swoim opowiadaniem przyciągał coraz większą uwagę terrorystów i kontynuował historię. Wyjaśnił im, że Riley, Sparks i Washington doświadczyli straszliwych tortur, które zniszczyły ich ciała i umysły. To dzięki temu bólowi Simon zrozumiał kim naprawdę jest. Riley zbudował swój charakter na precyzji, dyscyplinie i kontroli jednak wszystko to przepadło po doświadczeniach w Coahuili.

Wspomnienia z Manchesteru z marca 2004 roku. Riley razem z ojcem są na koncercie "The Maggots". Ciągłe "buczenie" podczas koncertu ojca Riley'a, sprawia, że ten zostaje zaatakowany. Po chwili przychodzi Riley, ratuje ojca i zaciąga go do budynku, po czym wrzuca w stronę śmietnika.

Po tym jak ojciec Riley'a wstał, zaczął palić papierosa, a Simon poinformował go, że go nie potrzebuje, i że sam się zajmie rodziną. Ojciec Riley'a odmawia, ale ten mówi mu, że ma dość tego, że oszukiwał on jego matkę, i że przez jego uzależnienie od narkotyków, jego młodszy brat Tommy prawie zmarł. Wtedy to ojciec Riley'a prowokuje walkę, ale wtedy wspomnienia znikają i okazuje się, że Simon walczy z Washingtonem, kiedy to Roba, jego prawa ręka i Vernon ich obserwują.

W wyniku walki Washington mdleje i upada, a Roba w tym czasie rozkazuje Vernonowi, aby przyprowadził Simona do namiotu z kobietami. Vernon skarży się wtedy, że Riley nie jest gotowy na "Etap 2", z racji tego że wstrzymał się podczas walki z Washingtonem. Manuel się z tym zgadza, a Vernon rozkazuje swoim ludziom zamknąć Simona w pudle ze skorpionem.

Sytuacja ze skorpionem przypomina Riley'owi moment, kiedy to jego ojciec przyniósł do domu węża. Simon miał wtedy 8 lat i spał w swoim pokoju, kiedy jego ojciec trzymał jego młodszego brata, i węża, który zwał się Rocco. Riley bał się węża w przeciwieństwie do jego brata, co sprawiało, że jego ojciec wyzywał go od tchórzy, a później zmusił go, aby pocałował węża. Z powrotem w więzieniu w Meksyku, Vernon i Roba idą sprawdzić, co u Riley'a, który mówi coś o "gościach z Afganistanu", którzy mają przyjechać.

Później kierują się oni do pokoju, gdzie Sparks jest operowany. Sparks miał zasłonięte oczy był obnażony i krwawił z brzucha. Lekarze trzymali go tak mocno jak tylko mogli, gdy jeden z nich przygotowywał zastrzyk. Vernon wyjaśnił wtedy, że była to, co się wtedy działo, było spowodowane praniem mózgu, ale wątpił w to, że Sparks przeżyje. Wierzył jednak, że Riley to przetrwa. Roba powiedział wtedy, że mają wystarczającą ilość czasu, jednak nie obchodziło go to już, bo wszyscy byli już zbędni.

Riley kieruje się do namiotu, o którym wcześniej wspominał Roba, gdzie znajduje Manuela z wymalowaną na twarzy czaszką. Wtedy Roba każę mu zdjąć ubrania i daje mu maskę, po czym wchodzi rozebrana kobieta i obejmuje go. Manuel mówi Simonowi, że jest to czaszka matki Riley'a, i że kobieta nazywa się Pilar, i że "może zrobić swoimi biodrami rzeczy, za które mężczyzna by zabił". Manuel powiedział, że od teraz każdy dzień będzie się tak zaczynał, i że to jest jego wybór. Wtedy Simon patrzy na kobietę i na maskę, i tylko się uśmiecha. Wybór był dla niego prosty. Później tej samej nocy, Simon został powieszony na drzewie z wbitym hakiem w jego tułów, jednak udało mu się to przeżyć.

Simon powraca wspomnieniami do swojego domu w Manchesterze. Wrócił on wtedy z wojska i znalazł płaczącą matkę przed telewizorem. Mówi on swojej matce, że nie było go przez 18 miesięcy, a potem pyta ją, gdzie jest jego brat.

Matka wyjaśnia mu, że pokłóciła się z jego bratem, bo ten prosił o pieniądze, których ona nie miała. W związku z tym Tommy zabrał płyty winylowe, aby zdobyć pieniądze. Później tej samej nocy Simon znalazł nieprzytomnego brata w domu i powiedział mu, że zabiera go do szpitala. Tommy przyznaje, że żałuje tego co zrobił. Kiedy kierują się do drzwi, przyjeżdża 5 ludzi, a ich przywódca mówi, że Tommy siedział tutaj bez pozwolenia. Simon próbuje ich uspokoić, ale na nic się to nie zdaje i dochodzi do walki. W pewnym momencie na twarzach wrogów zaczynają się pojawiać czaszki, a kiedy tylko ich uderza, zmieniają się oni w szkielety. Riley próbuje dalej walczyć, ale w pewnym momencie z grupy wyskakuje dziewczyna i gryzie go w szyję. Po tym jak ją uderzył, ona również zmieniła się w szkielet. Później, kiedy trzymał w dłoniach jej czaszkę, zaczął się śmiać.

W Meksyku Riley ponownie walczy z Vernonem jednocześnie się śmiejąc. Walkę obserwują Afgańczycy, którzy przybyli wcześniej. Roba rozkazuje jednemu z nich dać Riley'owi nóż, a ci jednocześnie zaczynają krzyczeć "Zabij!". Kiedy Simon zobaczył nóż, przestał walczyć i się śmiać, bo przypomniało mu się wesele jego brata. Simon tylko patrzył się na Vernona, a po chwili został zabrany do celi. Sparks i Washington walczą między sobą, a Vernon walczy przeciwko uzbrojonemu w nóż Robie.

Pewnej nocy po kilku miesiącach Riley zostaje obudzony przez Sparksa i Washingtona. Informują go, że słyszeli jak jeden ze strażników mówił, że wszyscy trzej zostaną dzisiaj zabici, i że uciekają. Niestety klucz, który zrobił Washington nie otwiera drzwi Simona, więc ten mówi im, aby go zostawili.

Chwilę później strażnicy przyprowadzają Riley'a na zewnątrz do Roby, który nadal miał pomalowaną twarz. Riley zobaczył wtedy otwartą trumnę ze zwłokami Vernona. Po chwili Simon zostaje zakopany żywcem razem ze swoim martwym przyjacielem.

Galeria[]

Advertisement