Call of Duty Wiki
Advertisement
Call of Duty Wiki
Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops Cold War.

Desperackie środki – dziewiąta misja kampanii w Call of Duty: Black Ops Cold War.

Opis[]

Po tym, jak nie udało się wydobyć listy agentów Perseusza z komputera z placówki na Jamantau, grupa CIA pod dowództwem Russella Adlera musiała podjąć desperackie środki i zdobyć listę agentów z jedynego możliwego miejsca – z Łubianki, siedziby KGB. W tym celu Adler poprosił o pomoc swoją wtykę w KGB, Dmitrija Belikowa, w którego wciela się gracz.

Misja zaczyna się, gdy Belikow siedzi w swoim biurze i odbiera telefon od Adlera. Rosjanin szyfruje wiadomość i otrzymuje od Amerykanina rozkaz zdobycia karty do podziemi Łubianki, gdzie ma się znajdować komputer z listą. Belikow akceptuje zadanie, lecz niespodziewanie zostaje zwołany na spotkanie Rady. W radzie, w której zasiadają m. in. Lew Krawczenko, Imran Zachajew i Michaił Gorbaczow zostają omówione kwestie potencjalnego kreta w KGB. Ze względów bezpieczeństwa Gorbaczow decyduje, aby wszystkim pracownikom za wyjątkiem generała Czarkowa odebrać ich karty dostępu do windy. W związku z tym Belikow utracił swoją kartę i musiał zdobyć kartę z uprawnieniami Czarkowa. Dmitrij postanawia najpierw wyłączyć kamery w całym budynku, aby móc bezproblemowo poruszać się po zamkniętych strefach Łubianki. Po dłuższej chwili udaje mu się zdobyć kartę, którą zanosi do kotłowni, gdzie chowają się Adler i "Bell". W tym momencie gracz przejmuje kontrolę nad "Bellem". Agenci obezwładniają dwóch żołnierzy wezwanych przez Belikowa i zdobywają ich mundury. Następnie wychodzą z kotłowni ze swoją torbą ze sprzętem i kierują się w stronę windy. Wtedy zatrzymuje ich żołnierz mówiący im, że ze względu na środki bezpieczeństwa muszą przejść przez kontrolę. Z opresji wybawia ich Belikow, który osobiście kontroluje rzeczy agentów CIA i przepuszcza ich dalej. W całym budynku wprowadzono stan alarmowy, jednak Adler mógł bezproblemowo poruszać się po budynku ze swoją kartą. Wchodzi on do windy, gdzie razem z "Bellem" spotykają Zachajewa. Ten mówi im, że nigdy wcześniej ich nie widział i pyta kiedy przyjechali, a także kto nimi dowodzi. Jeśli "Bell" powie, że to dowódca Utkind lub Petrow, to Zachajew ich zaatakuje, lecz po chwili zostanie znokautowany przez "Bella". Jeśli jednak "Bell" tak jak sugerował Belikow powie, że to dowódca Sobol, Zachajew powie, że przekaże mu pozdrowienia, a następnie wyjdzie z windy. Później agenci uzbrajają się i jadą do podziemi. Tam rozpoczyna się strzelanina pomiędzy licznymi Rosjanami a Amerykanami, z której zwycięsko wychodzą ci drudzy. Po chwili CIA dochodzi do komputera, z którego "Bell" pobiera dane agentów Perseusza. Wtedy dochodzi do kontrataku Rosjan. Amerykanie bronią się z całych sił i wkrótce zabierają dysk z danymi agentów. Cały budynek postawiony jest w stan walki. Wkrótce Rosjanie złapali Belikowa i grozili, że rozstrzelają go, jeśli agenci się nie poddadzą. Wtedy do akcji wkroczył plan B – bomba gazowa w wentylacji. "Bell" ją odpala, a wszyscy Rosjanie w podziemiach padają. Gracz zakłada Belikowowi maskę gazową i razem uciekają do windy, gdzie znajdują się pancerze i karabiny maszynowe. Z ich pomocą przebijają się przez kordon KGB do samochodu Lazara i razem uciekają z Moskwy.

Cele poboczne[]

Zabójstwo Richtera[]

Jeśli w misji "Cegła w murze" gracz uwolni Lukasa Richtera, to ten będzie przebywał w biurze werbunkowym na Łubiance. Belikow dostanie wtedy od Adlera jako cel poboczny zabójstwo Niemca.

Materiał wywiadowczy[]

Na Łubiance można znaleźć zegarek z ukrytymi wewnątrz dokumentami, który jest materiałem wywiadowczym do misji "Operacja Czerwony Cyrk". Może on leżeć w sali narad, w archiwum lub w serwerowni.

Postacie[]

Sposoby na zdobycie karty[]

Istnieje kilka sposobów, aby zdobyć kartę do bunkra dla Adlera.

Pogrążenie Czarkowa[]

W siedzibie KGB jest kret i jest nim Belikow. Bohater może jednak przerzucić dowody na Czarkowa i jednocześnie zdobyć jego kartę. Aby to zrobić, należy zakraść się do serwerowni (można dostać się tam szybem wentylacyjnym). Po tym trzeba podejść do komputera i wybierać takie sekwencje numerów, które nie pojawiają się na ekranie na czerwono. Gdy to się uda, Belikow przerzuci niewygodne rejestry ze swojego komputera na komputer Czarkowa. Po tym należy wydrukować dane i zanieść je Krawczence stojącemu przy wejściu. Ten łapie generała i każe mu zostawić swoje rzeczy. Gdy Czarkow położy kartę, należy ją po chwili zabrać.

Przekonanie więźnia[]

W pokoju przesłuchań znajduje się więzień polityczny, którego ma przesłuchiwać generał. Aby skłonić go do współpracy należy wykraść z archiwum akta więźnia, Jest w nich zapis, że KGB zamierza porwać jego rodzinę. Po zdobyciu tych danych należy pójść do więźnia i z ich pomocą skłonić go do zabójstwa Czarkowa. Gdy przekonanie przesłuchiwanego się udaje, należy go rozkuć i poczekać na przybycie Czarkowa. Więzień po chwili zabija generała, a strażnik więźnia. Po tym należy obezwładnić strażnika lub rozkazać mu wyjść z pomieszczenia i zabrać kartę.

Otrucie Czarkowa[]

Aby otruć Czarkowa, należy najpierw znaleźć truciznę. Znajduje się ona w biurze Krawczenki, na terenie strzeżonym, w szafce zamykanej na kłódkę z kodem. Wskazówki co do kodu można znaleźć w komputerze oraz na tablicy Mendelejewa znajdującej się za nim. Kod to 16 75 60, czyli liczby atomowe kolejno siarki, renu i neodymu, składników gazu Nova 6. Po zdobyciu fiolek z substancją należy pójść do recepcjonisty Czarkowa i umówić się na herbatę z generałem. Podczas podawania herbaty generał będzie chwilę zajęty rozmową telefoniczną, co da nam czas na wlanie trucizny do jednej z filiżanek. Nieważne jednak czy gracz doda trucizny do prawej czy lewej filiżanki, bo Czarkow zawsze weźmie sobie tę bez trucizny, wtedy to należy odwrócić jego uwagę czymś znajdującym się za nim i szybko podmienić naczynia. Generał spożywa napój i podczas krótkiej rozmowy z Belikowem wyjawia mu, iż wie, że to on jest kretem w KGB, jednak dla generała jest już za późno, bo chwilę później umiera, dzięki czemu możemy wziąć kartę. Po zabiciu go, będziemy musieli wyjść przez salę narad, bo drzwi do jego biura będą zamknięte.

Przeprogramowanie karty[]

Można też zdobyć odpowiednią kartę nie zabierając jej Czarkowowi. Aby tak zrobić, należy wykraść komuś kartę ze zbrojowni, gdzie skonfiskowano je wszystkim pracownikom. Są 3 sposoby na to, aby wejść do zamkniętej zbrojowni - ukazanie odpowiednich dokumentów, przekupienie strażnika kubańskim cygarem lub wejście do pokoju administracji, następnie przez pokój administracji do biura ewidencji, a stamtąd wentylacją do strażnika pilnującego zbrojowni. Po zabiciu strażnika należy wcisnąć duży czerwony przycisk, który otworzy zbrojownię. Dokumenty leżą na strzeżonym terenie w sali narad, więc trudniej jest je zdobyć. Cygaro natomiast można znaleźć w biurze werbunkowym. Po zezwoleniu wejścia na teren zbrojowni należy wziąć jakąś kartę, po czym pójść do biura ewidencji i tam przeprogramować ją na większe uprawnienia.

Zabójstwo Czarkowa[]

Prawdopodobnie najtrudniejszy sposób pozyskania karty. Polega na zakradnięciu się do biura Czarkowa przez salę narad i niepostrzeżonym zabiciu go. Po tym można z ciała wyciągnąć kartę.

Bronie[]

  Broń startowa ("Bell")  
  Broń do znalezienia  

Osiągnięcia[]

Desperackie środki Desperackie środki (Brązowe Bronze) (15Gamerscore)
Ukończ misję Desperackie Środki na dowolnym poziomie trudności.

Ciekawostki[]

  • W holu można znaleźć trójkę Rosjan, którzy ubiegają się o przepustki do PRL-u, aby z rozkazu Jurija Andropowa "spacyfikować" Henryka Cukierdę, który jest jednym z przywódców strajku w stoczni gdańskiej. Ci ludzie dyskutują o swoim stosunku do Polski. Wychwalają polski Bałtyk, polskie piwo oraz sklep Pewex, jednak sądzą, że jedzenie w naszym kraju jest "tragiczne".
  • Cytat Gorbaczowa "Towarzyszu Belikow, poważnie zagrażają nam kapitaliści. Nasz styl życia i cała nasza wspólnota są atakowane." jest nawiązaniem do podobnego cytatu Kennedy'ego w misji "Departament obrony" z pierwszej części Black Ops.
  • Jeśli "Bell" to kobieta, to po tym jak Belikow wezwie dwóch ochroniarzy KGB, jednym z nich też będzie kobieta, a "Bell" ukradnie żeński strój. W przypadku niebinarnego "Bella", sytuacja jest taka sama jak z męskim "Bellem".
  • Ciała schowane w szafkach przez Belikowa znikają chwilę po zamknięciu jej. Można to zobaczyć przez szparę na środku szafki.
  • Podczas grania jako Belikow, Rosjanie czy to cywile czy KGBiści mówią po angielsku, jednak po przejęciu kontroli nad "Bellem", mówią już po rosyjsku. Być może ma to na celu pokazanie, że Belikow bez problemu rozumie język rosyjski w przeciwieństwie do "Bella".
  • Czarkow będzie rozmawiał przez telefon tak długo, dopóki Belikow nie usiądzie na krześle i dopóki nie wleje trucizny do filiżanki.
  • Uwagę Czarkowa możemy odwrócić przy pomocy 3 rzeczy za nim. Jeśli zrobimy to przy pomocy wszystkich trzech, nie będziemy mogli odwrócić jego uwagi po raz czwarty, bo wtedy Czarkow sam weźmie filiżankę.
  • Po zabiciu Czarkowa i wyjściu z jego biura, możemy zobaczyć strażnika pukającego do jego drzwi. Nie będzie jednak można usłyszeć pukania, a strażnik będzie robił to bez końca.
  • Jeśli Zachajew zostanie w windzie ogłuszony, to po dotarciu na piętro na którym znajduje się bunkier jego ciała w windzie już nie będzie.
Advertisement