Call of Duty Wiki
Advertisement
Call of Duty Wiki
Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops Cold War.

„Wie, jakie trupy Ruscy trzymają w szafie. Ba, połowa to jego robota.”
— Frank Woods o Belikowie

Dmitrij Iwanowicz Belikow (ros. Дмитрий Иванович Беликов) – postać grywalna występująca w Call of Duty: Black Ops Cold War. Pojawia się w misjach "Echa zimnej wojny" i "Desperackie środki".

Życiorys

Wcześniejsza kariera

Dmitrij Belikow był radzieckim żołnierzem oraz agentem wywiadu. Już w latach 60. XX w. był członkiem KGB i brał udział w tajnych operacjach na terenie Czechosłowacji, Jordanii i Mongolii. Jego specjalizacją było pilotowanie śmigłowców wojskowych. W tym celu wysłano go do Wietnamu, gdzie miał szkolić miejscowych komunistów w obsłudze sowieckich helikopterów. Belikow był członkiem plutonu, do którego należał również Anton Czarkow. Ostatecznie, z całej jednostki wojnę przeżyli tylko Belikow i Czarkow, dzięki czemu obaj panowie się zaprzyjaźnili.

Współpraca z CIA

Pod koniec 1967 roku Rosjanin spotkał w Laosie pewnego agenta CIA. Spotkanie to za zawsze odmieniło jego światopogląd i spojrzenie na kwestię lojalności. Ścieżka ta doprowadziła go w końcu do Jasona Hudsona, który stał się kontaktem Belikowa w CIA. Od tego czasu Rosjanin był jedną z najcenniejszych wtyk CIA w Związku Radzieckim.

Po pewnym czasie Dmitrij awansował w szeregach KGB i w latach 80. XX w. był już szefem ochrony kwatery głównej wywiadu, która mieściła się na Łubiance w Moskwie. Niewykluczone, że wpływ na jego awanse miało to, że Czarkow został dowódcą KGB. Dzięki nowemu miejscu pracy Belikow mógł przesyłać Hudsonowi informacje z pierwszej ręki.

Belikow nie poprzestał jednak na swojej pasji, jaką było pilotowanie śmigłowców. W 1981 roku wziął udział w tajnej misji CIA polegającej na wydobyciu komputera ze zniszczonego kompleksu w górach Ural, który miał zawierać listę uśpionych agentów przebywających na terenie USA (było to efektem tajnej sowieckiej operacji, którą zarzucono 13 lat wcześniej). Dzięki pomocy Belikowa, CIA wydobyła tyle danych z komputera, ile mogła.

Belikow w górach Ural

Ostatecznie okazało się jednak, że groźny sowiecki agent - Perseus - wydobył dane z komputera już wcześniej, po czym je wykasował. Jako że Amerykanie na gwałt potrzebowali tych nazwisk, musieli je wydobyć z jedynego możliwego miejsca - bazy danych na Łubiance. Zadaniem Belikowa miało być przekazanie agentom Russellowi Adlerowi i "Bellowi" karty otwierającej drzwi do bunkra. Przed Rosjaninem czekało więc nie lada wyzwanie - w kwaterze KGB wprowadzono nowe środki ostrożności. Przewodniczący Komitetu Bezpieczeństwa Państwowego ZSRR Jurij Andropow dowiedział się o istnieniu kreta na Łubiance, przez co wprowadzono tam nowe środki ostrożności, przez które jedyną aktywną kartę do bunkra posiadał generał Czarkow. Dodatkowo, Belikow posiadał w kwaterze głównej KGB wrogów w postaci podejrzewających go o zdradę Imrana Zachajewa, Lwa Krawczenkę i Antona Czarkowa. Mimo to Dmitrij nie poddaje się i postanawia zdobyć kartę, nawet kosztem zabijania strażników na Łubiance.

Belikow postanawia wykraść jedną ze skonfiskowanych niedawno pracownikom Łubianki kart do bunkra. W tym celu udaje się do zbrojowni za pomocą odpowiednich dokumentów/przekupieniem strażnika. Następnie zabiera ją do biura ewidencji i przeprogramowuje ją na specjalne uprawnienia.

Belikow wykrada więc truciznę z biura Krawczenki, po czym umawia się z generałem Czarkowem na herbatę. Anton wypija zatruty napój, po czym zaczyna dyskusję z dawnym kolegą. Czarkow przyznaje się, że wie, że Dmitrij jest kretem, lecz po chwili umiera, zostawiwszy kartę do bunkra na biurku.

Rosjanin zakrada się więc potajemnie do biura Czarkowa, dusi go i zabiera mu kartę z kieszeni.

Belikow postanawia pogrążyć Czarkowa. W tym celu zakrada się do serwerowni, gdzie niewygodne rejestry ze swojego komputera przerzuca na komputer generała. Następnie drukuje pogrążające go dowody i udaje się z nimi do Krawczenki, który konkuruje z generałem o posadę w KGB. Krawczenko zabiera Antonowi kartę do bunkra, po czym zabiera ją Belikow.

Belikow udaje się więc do więźnia politycznego, którego przesłuchać ma Czarkow. Posiadając dowody na represje KGB względem rodziny oskarżonego, Rosjanin proponuje więźniowi, że zajmie się bezpieczeństwem jego rodziny, jeśli ten zabije generała. Ten się zgadza, a Dmitrij go rozkuwa. Wszystko idzie zgodnie z planem. Więzień zabija Czarkowa, a Belikow zabiera jego kartę do bunkra.

Belikow i Adler w masce gazowej

Po wszystkim Rosjanin udaje się do kotłowni, gdzie tunelem przedostali się Adler i "Bell". Daje on im zdobytą kartę, mundury funkcjonariuszy, potrzebne informacje i bezpiecznie przeprowadza ich przez bramkę bezpieczeństwa. Agenci CIA udają się do bazy danych windą wiele metrów pod ziemią, gdzie doprowadzają do strzelaniny ze strażnikami i pobierają dane. W tym czasie żołnierze odkrywają ciała, które zostawił Belikow w czasie poszukiwania karty. Za rozkazem Krawczenki/Czarkowa aresztują go i przyprowadzają przed oblicze próbujących się ewakuować Amerykanów. Zagrożono, że Belikow zginie, jeśli ci się nie poddadzą. Adler jednak rozpyla trujący gaz, który szybko powala Rosjan, a "Bell" nakłada na ledwo żywego Dmitrija maskę przeciwgazową. Po tym cała trójka przebija się do windy, gdzie ukryte są pancerze oraz LKM-y, dzięki którym z łatwością przebijają się przez kordon KGB. Adler, "Bell" i Belikow ewakuują się z Moskwy wraz z dyskietką z danymi uśpionych agentów na terenie USA.

Po ucieczce z ZSRR

Gdy Amerykanom w końcu udało się ustalić, że Perseus zamierza odpalić amerykańskie głowice w Europie z Wysp Sołowieckich, dokonali oni ataku na to miejsce. Belikow dostarczył wtedy CIA specjalistyczne pojazdy ułatwiające atak. Ostatecznie, Amerykanom udało zapobiec się katastrofie. Los Belikowa po tym jest jednak nieznany.

Amerykanom nie udaje się zapobiec katastrofie atomowej spowodowanej przez Perseusa. Winą zostają obarczeni Amerykanie. Los Belikowa pozostaje nieznany.

Ciekawostki

  • Postać o bardzo podobnym imieniu i nazwisku pojawia się w filmie pt. "Akademia wampirów" z 2014 roku.
Advertisement