FANDOM

Cod5topright BlackopsNewTopright
20px-Disambig-icon.png Dla odpowiednika z trylogii Modern Warfare, patrz Ostatni bastion.
20px-Disambig-icon.png Dla alternatywnej wersji z Call of Duty: Modern Warfare 2 i Call of Duty: Modern Warfare 3, patrz Finałowy bastion.
20px-Disambig-icon.png Dla misji grupy uderzeniowej w Call of Duty: Black Ops II, patrz Druga szansa (misja).

Druga szansa – atut 3. poziomu z Call of Duty: World at War i Call of Duty: Black Ops.

Call of Duty: World at War Edytuj

Atut Druga szansa gracz odblokowuje na 9. poziomie, który daje możliwość przejścia w stan krytyczny oraz leczenia innych osób z tych atutem (wymagający pomocy będą oznaczeni na HUD przy pomocy strzałki i strzykawki). W trakcie stanu krytycznego gracz może się poruszać i korzystać z broni krótkiej przez 30 sekund w dowolnym trybie poza Każdy na każdego i 10 sekund w tym trybie. Jego użytkownik powinien pamiętać, że w ten stan przejdzie jedynie normalnie śmiertelnym trafieniem z broni palnej w inną część ciała niż głowa.

Call of Duty: Black Ops Edytuj

Kampania Edytuj

Atut ten pojawia się jedynie w stosunku do wrogów, którzy po ciężkich ranach przechodzą w stan leżący, jednak czas ich trwania jest widocznie niższy niż w przypadku odpowiednika z trybu dla wielu graczy. W zależności od rodzaju przeciwnika będzie to Makarow albo automatyczna wersja CZ75.

Multiplayer Edytuj

Druga szansa wraca jako atut 3. poziomu, który gracz może odblokować na 4. poziomie za Pc wager green2000. Poza skróconym czasem trwania wynoszącym 10 sekund, brakiem możliwości wskrzeszania i obecnością wersji Pro nie różni się od wersji z poprzedniej części serii Black Ops. Dodatkowo po jednej z łatek strzelby zabijają bez przechodzenia w stan krytyczny niezależnie od miejsca trafienia.

Wersja Pro (którą gracz może odblokować po ukończeniu 3 wyzwań za Pc wager green3000) wydłuża czas trwania w stanie krytycznym do 30 sekund i daje możliwość wskrzeszenia innego gracza, upodabniając go do wersji z Call of Duty: World at War.

Wyzwania Edytuj

  • Zabicia – Zabij 10 wrogów w stanie Ostatniego bastionu
  • Zemsta – Zabij 5 wrogów, którzy doprowadzili cię do stanu Ostatniego bastionu
  • Trafienie w głowę – Zabij 1 wroga trafieniem w głowę

Ciekawostki Edytuj

Ogólne Edytuj

  • W stanie krytycznym gracz ma 1-2 punkty życia, więc zginie nawet od niebezpośredniego trafienia granatem błyskowym.
  • Jeśli gracz spełnia warunki przejścia w stan krytyczny stojąc w wodzie, to ten stan będzie pominięty i od razu zginie.

Call of Duty: World at War Edytuj

  • W wersji angielskiej gry opis nie wspomina o możliwości obrony przed wrogiem przy użyciu pistoletu.

Call of Duty: Black Ops Edytuj

  • Obecnie gracz może aktywować "Drogę tchórza" w ramach której postać "poddaje się" i odradza się. Jednak w wczesnej fazie projektowej była to krótka animacja w której widać jak postać sterowana przez gracza strzela sobie w podbródek. Jednak ze względu na kontrowersje oraz regulamin ESRB deweloper wycofał się z tego pomysłu.
  • Jest on często wykorzystywany przez boty w trybie Szkolenia bojowego.
  • Pociski wystrzelone z broni gracza, jeśli w trakcie ich lotu przejdzie w stan Ostatniego Bastionu, mogą pomóc w realizacji wyzwań potrzebnych do zakupu wersji Pro.
  • W niektórych trybach gry atut jest wyłączony.