Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops Cold War. Temat tego artykułu pojawił się w trybie zombie produkcji Treyarch.

Entrapment (pol. W potrzasku) – drugi główny Easter Egg, występujący w trybie Ognisko zarazy w trybie Zombie.

Wymagania[]

Do wykonania Easter Egga muszą zostać spełnione następujące wymagania:

  • co najmniej jeden gracz w rozgrywce,
  • osiągnięcie 3. poziomu trudności.

Krok 1.[]

W celu ukończenia pierwszego kroku Easter Egga, należy najpierw osiągnąć 3. poziom trudności świata. Na każdym obszarze, z wyjątkiem map Sanatorium, ukryte jest gdzieś specjalne, czerwone rozdarcie fazy. Jeden z graczy musi w nie wejść. Tak jak w przypadku zwykłych rozdarć, zostanie on teleportowany ponad obszar, skąd może dostrzec kolejne czerwone rozdarcie unoszące się w powietrzu. Gracz powinien w nie wlecieć, by ponownie zostać przeniesionym. Należy powtarzać podróż przez kolejne rozdarcia, aż po kolejnych dwóch teleportacjach wraz z graczem wypadnie urządzenie nasłuchowe do nadajnika. Jego lokalizację można ustalić po pozostawionej po nim smudze. Jeden z graczy powinien podnieść urządzenie, a po ukończeniu celu obszaru, aktywowaniu anomalii i interakcji z nadajnikiem, skorzystać z trzeciej opcji – kontaktu z Rawienowem. Po wysłuchaniu go, należy przenieść się na kolejny obszar. Jeśli w trakcie wykonywania kroku, graczowi nie uda się wlecieć w jedno z rozdarć, wkrótce ono zniknie. Należy wtedy spróbować ponownie na następnym obszarze.

Miejsca występowania rozdarć:

  • Alpine: Klif śmierci – na środku klifu, na lewo od linki tyrolki; obszar na wschód od łaźni;
  • Armada: Do góry dnem (zachód) – pod rufą statku;
  • Collateral: Klify zachodnie – na prawo od skrzyni z amunicją;
  • Duga: Ufortyfikowane wzgórze – w podziemnym bunkrze;
  • Golova: Kościół – w południowym pomieszczeniu na wieży kościoła
  • Ruka: Stara farma – w chatce, na północy obszaru; to samo pomieszczenie, w którym znajduje się wzmacniacz nieznanego sygnału z Easter Egga Ravenov Implications;
  • Sanatorium: brak;
  • Zoo: Wybieg dla wilków – w jaskini na wybiegu we wschodniej części obszaru;

Miejsca występowania urządzenia nasłuchowego:

  • Alpine: Droga przy klifie – na klifie nieopodal warsztatu zlokalizowanego na środku obszaru;
  • Armada: Do góry dnem (wschód) – w skrzyni na rufie statku;
  • Collateral: Ośrodek – między garażem, a lądowiskiem dla helikopterów;
  • Duga: Farma – w polu kukurydzy na północy obszaru;
  • Golova: Centrum miasta – za pomnikiem;
  • Ruka: Spalony las – między skałami, na południe od chatki w lesie;
  • Sanatorium: brak;
  • Zoo: Domki wiejskie – w polu kukurydzy w południowym gospodarstwie;

Krok 2.[]

Gracze zostaną przeniesieni na mapę Sanatorium. Tuż po odrodzeniu Rawienow poinformuje grupę, że skontaktowali się z nim naukowcy grupy Omega, którzy chcą dołączyć do Requiem. Niestety ich śmigłowiec rozbił się w okolicy, dlatego zadaniem graczy jest zbadanie miejsca katastrofy i odnalezienie naukowców. Należy więc udać się na strome wzgórza, gdzie znajduje się wrak śmigłowca. Po zbliżeniu się do niego, grupę zaatakuje duża liczba przeciwników, którą trzeba wyeliminować w celu kontynuowania. Po oczyszczeniu obszaru gracze powinni odsłuchać nagrania dr. Jagera, z odtwarzacza trzymanego przez jedno z ciał.

Krok 3.[]

Dr Jager poinformuje w nagraniu drużynę, że wraz z innymi naukowcami mają zamiar schronić się na Wyspie Monumentów. Obszar ten znajduje się jednak za barierą fazową, której nie można normalnie przekroczyć. Na szczęście naukowcom udało się zmodyfikować łazik Requiem, aby możliwe było poruszanie się wewnątrz fazy. Stoi on na moście, lecz zanim grupa będzie mogła z niego skorzystać, musi najpierw zdobyć brakujący element – kulę eteryczną. Unikalną, czerwoną kulę eteryczną można odnaleźć w każdym z miejsc, w których pojawia się zwykła. Gracze muszą zmusić ją do skierowania się w stronę łazika. W tym celu wystarczy strzelić w kulę, celując w kierunku, w który ma się udać. Spowoduje to przeniesienie się jej. Należy powtarzać tę czynność, aż kula dotrze do łazika.

Miejsca występowania kuli eterycznej:

  • Domki letniskowe – w sypialni na piętrze zachodniego domu;
  • Garaż – na dachu garażu na północy obszaru;
  • Plac wejściowy – na przystanku autobusowym;
  • Rynek – na dachu baru;
  • Sanatorium - basen – na środku basenu;

Niestety kula eteryczna nie wejdzie do klatki bez pewnej zachęty. Rawienow sugeruje odnalezienie zabawki i umieszczenie jej w klatce łazika. Gracz musi znaleźć zniszczoną skrzynkę losującą, na której siedzi pluszowy królik. Istnieją trzy możliwe miejsca, przy czym jedno z nich zajęte jest przez normalną skrzynkę losującą, a drugie jest puste. Ponadto wylosowanie królika w skrzynce losującej nie może przenieść skrzynki w miejsce tej zniszczonej. Niemniej jednak próba podniesienia królika ze zniszczonej skrzynki powoduje odrodzenie się dużej ilości przeciwników. Dopiero po zabiciu ich, gracz może podnieść zabawkę i umieścić ją w łaziku. Królik pełni rolę ulepszenia polowego i zachowuje się podobnie jak kanister z Eterium. Posiada on jednak tylko jeden ładunek, ale za to pozwala na szybsze poruszanie się. Spowoduje to wejście kuli eterycznej do klatki pojazdu i pojawienie się kolejnego nagrania dr. Jagera. Należy je odsłuchać.

Miejsca występowania skrzynki losującej:

  • Budynek dozorcy – przy drodze między obszarem warsztatu a obszarem garażu;
  • Sanatorium - dach – na południu obszaru;
  • Rynek – na parkingu;

Krok 4.[]

Zanim gracze rozpoczną krok 4. mają ostatnią szansę na wykonanie wszelkich zadań pobocznych. Gdy wszyscy są gotowi należy aktywować zmodyfikowany łazik. Pojazd ten wytworzy kulistą strefę o promieniu 12 m, w której gracze nie odniosą obrażeń od przebywania wewnątrz fazy. W trakcie eskorty drużynę atakują kolejne grupy wrogów podobnie jak przy standardowym zadaniu eskorty łazika. Również tutaj należy chronić pojazd przed zniszczeniem. W trakcie eskorty niedostępne są powietrzne serie punktów oraz minimapa. Krok zostanie ukończony, gdy łazik rozbije się przy ścieżce do pomnika. Wszyscy pozostali przeciwnicy znikną i przywrócona zostanie możliwość korzystania z powietrznych serii punktów.

Krok 5.[]

Gracze muszą udać się na szczyt pomnika, gdzie odnajdą martwych naukowców Omegi i pewien dyktafon. Należy wysłuchać nagrania. Okazuje się, że odpowiedzialnym za śmierć naukowców jest dr Jager, który zgodnie z poleceniem Krawczenki miał ich zabić, a ponadto zwabić drużynę Requiem w pułapkę. Po wysłuchaniu nagrania gracze mają 5 minut i 20 sekund na dokonanie eksfiltracji we wskazanym miejscu. Po dotarciu tam oprócz dużej grupy przeciwników, drużyna musi zabić również Ordę. Następnie może wejść do śmigłowca. Wtedy to gracze ukończą Easter Egg i odblokują wyzwanie mokrej roboty "W potrzasku". Następnie ujrzą krótki przerywnik filmowy, w którym ich śmigłowiec zostaje zestrzelony. Drużyna zostaje otoczona przez żołnierzy grupy Omega, a Krawczenko osobiście oświadcza, że Requiem należy od teraz do niego. Następuje koniec rozgrywki, a na tablicy wyników widnieje napis "Ciąg dalszy nastąpi...".