FANDOM

BlackopsNewTopright BO2topright RealWorldtr

F-4 Phantom II – amerykański, naddźwiękowy myśliwiec bombowy. Jest także wykorzystywany jako myśliwiec przewagi powietrznej. Został skonstruowany w 1958 roku przez firmę zbrojeniową McDonnell Douglas (dziś Boeing). Był używany wszechstronnie w amerykańskiej armii aż do 1996 roku. Po tym częściej używanym myśliwcem był F-15 Eagle. Ten samolot występuje w Call of Duty: Black Ops i Call of Duty: Black Ops II.

Call of Duty: Black Ops Edytuj

Wojna wietnamskaEdytuj

Bitwa o Khe Sanh Edytuj

Myśliwce F-4 Phantom II były obecne w amerykańskiej bazie znajdującej się w Khe Sanh. Po ataku wojsk Wietkongu i NVA część z nich prawdopodobnie uległa zniszczeniu na pobliskim lotnisku. Gdy siły amerykańskie ledwo odpierały atak, zdecydowano poderwać myśliwce do góry. Zrzucały one napalm na pozycje Wietnamczyków. Po kolejnym takim ataku o mało nie podpaliły swoich żołnierzy, na co zwrócił uwagę Jason Hudson. Po raz ostatni w tej bitwie myśliwce zrzuciły napalm na wrogów, gdy Amerykanie się obronili, a komuniści wycofywali. Bez wątpienia dzięki F-4 Phantom bitwa o Khe Sanh była zwycięska dla amerykańskiej armii.

Bitwa o Hue Edytuj

W bitwie o Hue, podczas której jednostka specjalna SOG miała uratować radzieckiego zdrajcę, myśliwce Phantom nie były używane na masową skalę. Przyleciały wtedy, gdy żołnierze mieli się ewakuować z miasta. F-4 zrzuciły na miasto napalm i spaliły dużą część wietnamskiej armii, by dać Amerykanom czas na ucieczkę. Ten plan się powiódł.

Zatoka świń Edytuj

W zatoce świń były obecne myśliwce Phantom, które przyleciały to z bazy w Guantanamo, by zniszczyć radziecka stację nadawczą. Jednak ta stacja była zniszczona jeszcze przed przybyciem myśliwców, więc musiały one wrócić do bazy.

Napalm strike7

Wygląd myśliwca.

Tryb Multiplayer Edytuj

Osobny artykuł: Zrzut napalmuMyślice F-4 Phantom pojawiają się w trybie wieloosobowym jako nagroda serii ofiar Zrzut napalmu. Aby go zdobyć potrzeba zabić 5 graczy bez własnej śmierci. Po wezwaniu myśliwca, zrzuca on w wybrane miejsce napalm.

Ponadto samolot jest widoczny na mapie Firing Range.

Call of Duty: Black Ops II Edytuj

Inwazja na Panamę Edytuj

F-4 Phantom II zostały użyte przez USAF podczas inwazji na Panamę w 1986 roku. Bombardowały wtedy najważniejsze panamskie cele.

Galeria Edytuj