Call of Duty Wiki
Advertisement
Call of Duty Wiki
Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Modern Warfare 3. Temat tego artykułu pojawił się w książce Soap's Journal

Fregata Industries – fikcyjne przedsiębiorstwo występujące w Call of Duty: Modern Warfare 3.

Call of Duty: Modern Warfare 3

Oficjalnie Fregata Industries to firma transportowa trudniąca się w dostarczaniu przesyłek drogą morską. Jednak nieoficjalnie została ona założona przez terrorystów z Wewnętrznego Kręgu tylko po to, by móc dostarczać statkami broń chemiczną z Afryki do państw Europy Zachodniej. Gdy statki przycumowały do portów, to później miały wyjechać ciężarówki, by w różnych ważnych ośrodkach miejskich uwolnić gaz i sparaliżować dany kraj. To miało ułatwić rosyjskiej armii atak na ten kraj.

W nocy z 5 na 6 października 2016 roku przykrywka, jaką była Fregata Industries mogła zostać odkryta. Francuski wywiad przechwycił informację o statku tej firmy z nieznanym ładunkiem płynącym do Londynu. Special Air Service sprawdził to i przechwycił jedną z ciężarówek rozwożących gaz. To jednak nie mogło powstrzymać całego ataku bronią biologiczną i Wielka Brytania (jak reszta państw Europy) została sparaliżowana przez gaz, a wkrótce doszło do inwazji Rosjan.

Standardowe logo Fregata.

Tuż po tym ataku tożsamość Fregata Industries była już każdemu znana. Kilka dni po tym akcie terroryzmu amerykańskie służby specjalne złapały szefa tej firmy - Wiktora Christienko, a po zakończeniu wojny Fregata przestała istnieć.

Schemat działań

Gaz, który miał być użyty do ataku, był najpierw przygotowywany do transportu w specjalnych pojemnikach z zapalnikiem zdalnym. Całą konstrukcją tych bomb zajął się Wiktor Christienko. Jednak tego typu ładunek potrzebował dobrego kanału przerzutowego, najlepiej w miejscu, gdzie nikt by go nie odkrył. Zdecydowano, żeby tym kanałem były wioski w Sierra Leone opanowane przez miejscowe organizacje paramilitarne współpracujące z Wewnętrznym Kręgiem. Tam gotowy ładunek transportowano śmigłowcami na pokłady statków. Ładunek zatrzymywał się w kilku zaufanych miejscach zanim dotarł do celu (np. w Maroku czy Hiszpanii). Kiedy statek z gazem na pokładzie dotarł do portu docelowego, gaz był ładowany do odpowiednio zakamuflowanych ciężarówek (np. w Londynie ciężarówki miały na sobie logo organizacji charytatywnej). Potem ciężarówki docierały do kluczowych miejsc danego kraju i wtedy uwalniano gaz. W samym Paryżu ofiary tego ataku sięgały 35 tysięcy ofiar w cywilach.

Logo Fregata Industries narysowane przez Johna MacTavisha.

Ciekawostki

Advertisement