FANDOM

Cod4topright MWRtopright SJtr

Gorączka  (ang. Heat) – czwarta misja aktu II kampanii w Call of Duty 4: Modern Warfare

OpisEdytuj

Osiem godzin po zabójstwie Khaleda Al-Asada wokół azerbejdżańskiej wsi, w której przebywał oddział kapitana Price'a zaczęły się koncentrować siły Ultranacjonalistów, które (nie świadome śmierci terrorysty) zamierzały go odbić. Special Air Service przygotował więc plan obrony, a następnie ucieczki.

Na początku misji gracz dostaje rozkazy od Price'a, by dotrzeć do płotu przy wejściu do kościoła. Gdy rozkaz zostanie wykonany Gaz wysadza miny pod nogami Ultranacjonalistów, co powoduje straty na ich pozycjach. Dochodzi do strzelaniny, w której okazuje się, że Ultranacjonaliści zgromadzili większe siły, niż wydawało się Brytyjczykom. Gdy Rosjanie zaczęli stawiać zasłonę dymną oraz ostrzeliwać SAS z moździerzy, rozpoczęto wycofywanie się na dalszą linię oporu. Na niej Soap obsadził Miniguna, jednak Price prawie od razu nakazał mu się cofnąć do domku, aby wziął stamtąd detonatory i za ich pomocą wysadził kolejną linię min. Ten to czyni, co daje Brytyjczykom dodatkowy czas na wycofanie się w stronę farmy. Tam obsadzono kolejne pozycje. Okazało się, że Rosjanie ściągnęli na pole bitwy czołgi, więc Soap wziął ze stodoły wyrzutnię, dzięki czemu unieruchomił je. Po tym nad głowami walczących przeleciały amerykańskie bombowce, które zaoferowały wsparcie oddziałowi Price'a. Po chwili odezwała się także załoga śmigłowca ewakuacyjnego. Oznajmiła ona, że SAS mają trzy minuty na dotarcie do SL, inaczej zostaną w Azerbejdżanie. Rozpoczęła się więc walka z czasem. Piechota brytyjska korzystała ze wsparcie bombowców. Dzięki nim ostatecznie udało się dotrzeć do strefy ewakuacji na czas.

Przez drugą połowę misji gracz może korzystać ze wsparcia bombowców. Wystarczy, że wskaże obszar, który ma zostać zaatakowany, a zostaną na niego zrzucone trzy partie bomb. Można to zrobić jedynie dziesięć razy.

Dziennik Soapa Edytuj

"Soap" MacTavish wspomina o tej misji w swoim dzienniku. Na początku narzeka na wyrzutnię przeciwczołgową FGM-148 Javelin mówiąc, że denerwuje go jej odrzut i waga. Po tym pisze o śmierci Maca. Soap obwiniał się o jego śmierć mówiąc, że mógł szybciej odpalić detonatory. Na koniec mówi, że już nie jest Pieprzonym nowicjuszem tylko Soapem.

Postacie Edytuj

BronieEdytuj

  Broń startowa  
  Broń do znalezienia  

Osiągnięcie Edytuj

The Third osiagniecie cod4 Trzeci jeździec (Srebrne Silver) (40Gamerscore)
Ukończ misje 'Gorączka' i 'Grzechy ojca' na poziomie Weteran.

Ciekawostki Edytuj

  • W strefie ewakuacji występuje niewidzialna granica przed zbiornikiem wodnym, przez co gracz nie może zostać zgnieciony przez lecący helikopter, tak jak może mieć to miejsce w innych misjach.
  • Karabin M21 dostępny w tej misji ma unikatowy kamuflaż.
  • Z nieznanego powodu LKM-y RPD zamontowane w oknach budynku z ostatniej misji nie występują w tej.
  • Używając komendy noclip da się zauważyć zwłoki żołnierza Marines niedaleko stacji benzynowej.