FANDOM

BlackopsNewTopright BO2topright RealWorldtr

Granat fosforowy (lub M34 WP) – granat występujący w Call of Duty: Black Ops oraz w Call of Duty: Online. Jako niedostępne wyposażenie pojawia się także w Call of Duty: Black Ops II.

Call of Duty: Black Ops

Granat fosforowy to odpowiednik znanego z czasów współczesnych granatu dymnego. Po odbezpieczeniu i rzuceniu go tworzy on łunę białego fosforu, która może posłużyć jako zasłona dymna.

Kampania

Występuje on jako wyposażenie taktyczne gracza tylko w misji "Dekret prezydenta". Poza tym można zauważyć, jak korzystają z nich strażnicy więzienni w misji "Workuta", gdzie starają się nimi złagodzić bunt osadzonych. W innych misjach wyparto go na rzecz granatów błyskowych.

Multiplayer

Gracz w trybie wieloosobowym może korzystać z granatu fosforowego najwcześniej na trzecim poziomie, gdy odblokowuje on domyślną klasę snajpera. Od kolejnego poziomu można go używać przypisując go do dowolnej broni w systemie "Stwórz klasę". Jego działanie w porównaniu do kampanii nie zmieniło się. Wciąż można za jego pomocą postawić małą zasłonę dymną. W porównaniu do jego odpowiednika z Call of Duty: Modern Warfare 2 ma on jeszcze jedną funkcję. Jego detonacja może zadać przeciwnikowi małe obrażenia (zabiera od 0 do 10 punktów życia). Nie jest to jednak duża zaleta, ponieważ większe obrażenia zada on, gdy rzuci się nim bezpośrednio w gracza. Jest on najrzadziej używanym granatem taktycznym w grze. Powodem jest lista zalet, jakie posiadają granaty błyskowe oraz ogłuszające. Ponadto, jeśli gracz zdecyduje się wybrać fosforowy, to zauważy, że na jedno życie w trybie wieloosobowym może on użyć tylko jednego granatu, w przeciwieństwie do dwóch błyskowych/ogłuszających. Nawet jeśli gracz skorzysta z atutu Watażka Pro, który przyznaje graczowi dodatkowy granat taktyczny. Poza tym stawiana przez niego zasłona jest mała i znika po kilku sekundach. Sprawia to, że w oczach wielu graczy ma on miano "bezużytecznego". Jednak przydaje się on bardzo na mapie "Berlin Wall", gdzie jest on jedyną osłoną przed działkami znajdującymi się na mapie.

Galeria

Call of Duty: Black Ops II

Willy Pete on Hudson BOII

Hudson i jego granaty fosforowe.

Granaty fosforowe to część wyposażenia Jasona Hudsona w misji "Pozorny tryumf". Używa on ich do stawiania zasłony dymnej w czasie ewakuacji Franka Woodsa z Angoli.

Call of Duty: Online

Granat fosforowy powraca w Call of Duty: Online, jednak tym razem nie jest on granatem taktycznym. Tym razem posiada on możliwość zabijania graczy, jeśli znajdą się w zasięgu jego działania, a poza tym można go odrzucić.

Ciekawostki

  • Podobnie jak w przypadku granatu Nova, dym się nie pojawi, jeśli wrzuci się granat do wody.
  • W grze, poza przypadkami bezpośredniego trafienia lub detonacji, granat nie zadaje żadnych obrażeń. W rzeczywistości jednak biały fosfor jest substancją, która w krótkim czasie może doprowadzić do oparzeń lub ślepoty. Konwencja genewska i haska kategorycznie zakazują używania granatów fosforowych do innych celów niż sygnalizacyjne.
  • W anglojęzycznej wersji gry nazywa się go "Willy Pete". Jest to wyrażenie z wojskowego żargonu, które określa biały fosfor.