FANDOM

BlackopsNewTopright BO2topright RealWorldtr

Granat fosforowy (lub M34 WP) – granat występujący w Call of Duty: Black Ops oraz w Call of Duty: Online. Jako niedostępne wyposażenie pojawia się także w Call of Duty: Black Ops II.

Call of Duty: Black Ops Edytuj

Granat fosforowy to odpowiednik znanego z czasów współczesnych granatu dymnego. Po odbezpieczeniu i rzuceniu go tworzy on łunę białego fosforu, która może posłużyć jako zasłona dymna.

Kampania Edytuj

Występuje on jako wyposażenie taktyczne gracza tylko w misji "Dekret prezydenta". Poza tym można zauważyć, jak korzystają z nich strażnicy więzienni w misji "Workuta", gdzie starają się nimi złagodzić bunt osadzonych. W innych misjach wyparto go na rzecz granatów błyskowych.

Multiplayer Edytuj

Gracz w trybie wieloosobowym może korzystać z granatu fosforowego najwcześniej na trzecim poziomie, gdy odblokowuje on domyślną klasę snajpera. Od kolejnego poziomu można go używać przypisując go do dowolnej broni w systemie "Stwórz klasę". Jego działanie w porównaniu do kampanii nie zmieniło się. Wciąż można za jego pomocą postawić małą zasłonę dymną. W porównaniu do jego odpowiednika z Call of Duty: Modern Warfare 2 ma on jeszcze jedną funkcję. Jego detonacja może zadać przeciwnikowi małe obrażenia (zabiera od 0 do 10 punktów życia). Nie jest to jednak duża zaleta, ponieważ większe obrażenia zada on, gdy rzuci się nim bezpośrednio w gracza. Jest on najrzadziej używanym granatem taktycznym w grze. Powodem jest lista zalet, jakie posiadają granaty błyskowe oraz ogłuszające. Ponadto, jeśli gracz zdecyduje się wybrać fosforowy, to zauważy, że na jedno życie w trybie wieloosobowym może on użyć tylko jednego granatu, w przeciwieństwie do dwóch błyskowych/ogłuszających. Nawet jeśli gracz skorzysta z atutu Watażka Pro, który przyznaje graczowi dodatkowy granat taktyczny. Poza tym stawiana przez niego zasłona jest mała i znika po kilku sekundach. Sprawia to, że w oczach wielu graczy ma on miano "bezużytecznego".

Galeria Edytuj

Call of Duty: Black Ops II Edytuj

Willy Pete on Hudson BOII

Hudson i jego granaty fosforowe.

Granaty fosforowe to część wyposażenia Jasona Hudsona w misji "Pozorny tryumf". Używa on ich do stawiania zasłony dymnej w czasie ewakuacji Franka Woodsa z Angoli.

Call of Duty: Online Edytuj

Granat fosforowy powraca w Call of Duty: Online, jednak tym razem nie jest on granatem taktycznym. Tym razem posiada on możliwość zabijania graczy, jeśli znajdą się w zasięgu jego działania, a poza tym można go odrzucić.

Ciekawostki Edytuj

  • Podobnie jak w przypadku granatu Nova, dym się nie pojawi, jeśli wrzuci się granat do wody.
  • W grze, poza przypadkami bezpośredniego trafienia lub detonacji, granat nie zadaje żadnych obrażeń. W rzeczywistości jednak biały fosfor jest substancją, która w krótkim czasie może doprowadzić do oparzeń lub ślepoty. Konwencja genewska i haska kategorycznie zakazują używania granatów fosforowych do innych celów niż sygnalizacyjne.
  • W anglojęzycznej wersji gry nazywa się go "Willy Pete". Jest to wyrażenie z wojskowego żargonu, które określa biały fosfor.