FANDOM

Cod4topright MW3tr MWRtopright

Griffen (Griffin w Modern Warfare 3) – brytyjski żołnierz, agent Special Air Service, bliski przyjaciel Wallcrofta. Występuje w Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty: Modern Warfare 3 i Call of Duty: Modern Warfare Remastered.

Życiorys Edytuj

Griffen w nieznanym okresie swojego życia wstąpił do Special Air Service, czyli najlepszej jednostki specjalnej w Wielkiej Brytanii. Był członkiem osławionego 22. pułku SAS, który zajmował się m. in. walką z terroryzmem. Przydzielono go do jednostki Bravo 6, gdzie zapoznał się m. in. z por. Gazem, sierż. Wallcroftem i dowódcą Johnem Price'm. W 2011 roku do ich drużyny wstąpił też świeży nowicjusz, sierż. John "Soap" MacTavish.

Statek na Morzu Beringa Edytuj

W 2011 roku cała jednostka Bravo 6 została wysłana na Morze Beringa w celu zbadania tajemniczego ładunku przewożonego na estońskim statku. W nocy śmigłowiec UH-60 Black Hawk z Brytyjczykami na pokładzie podleciał koło statku i wysadził żołnierzy. Ci szybko eliminowali wrogich żołnierzy, którzy okazali się być Ultranacjonalistami, czyli członkami rosyjskiej frakcji będącej wrogiem państw zachodnich. W pewnym momencie eksploracji statku wróg zdał sobie sprawę z obecności intruzów i na pokładzie podniesiono alarm. Rozpoczęła się walka, lecz dzięki wsparciu helikoptera udało się przebić do środka statku. Wtedy Price zdecydował, by Griffen i Wallcroft zostali na zewnątrz i ostrzegali przed niebezpieczeństwem. Reszta drużyny weszła do środka. Tam zauważono manifest proklamujący współpracę Ultranacjonalistów z arabskimi terrorystami z OpFor położony na pojemniku z bronią atomową. W tym momencie Griffen i Wallcroft ostrzegli Price'a przed rosyjskimi myśliwcami, które przyleciały zatopić okręt. Rozpoczęła się dramatyczna walka z czasem. Mimo wszystko, cała drużyna zdołała się ewakuować.

Później Edytuj

W międzyczasie miała miejsce II wojna domowa w Rosji w którą włączył się 22 pułk SAS, lecz nieznany jest tam udział Griffena. Walki ustały jeszcze w tym samym roku i zakończyły się zwycięstwem sojuszników Brytyjczyków. Dwa lata później z inicjatywy amerykańskiego generała Shepherda powstała międzynarodowa elitarna jednostka specjalna o nazwie Task Force 141 do której werbowano m. in. członków Brytyjskiego SAS. Do TF przystąpili np. Price i MacTavish. Nie wiadomo, czy Griffen i Wallcroft nie dostali propozycji od Shepherda, czy ją odrzucili, wiadomo jednak, że zostali w SAS. Ubytki z ludzi przeszłych do Task Force załatano nowymi rekrutami, takimi jak Marcus Burns. Griffen natomiast dostał awans na kaprala.
185px-Privategriffen

Griffen na Morzu Beringa (2011)

Zamach w Londynie Edytuj

5 października 2016 roku do brytyjskiego wywiadu dotarła informacja o tajemniczym ładunku z zagranicy zmierzającym do Londynu. Dyrektor MI5 poleciła 22 pułkowi SAS, by sprawdził zagrożenie.

W nocy z 5 na 6 października drużyny Bravo 6 i Bravo 9 przybyły do doków w Canary Wharf. Zauważyli tam dużo niezidentyfikowanych rosyjskich terrorystów. Griffen wraz z Burnsem rozpoczęli cichą eliminację celów. Wkrótce jednak wróg zauważył Brytyjczyków, więc doszło do dużych walk. Zadaniem SAS było sprawdzenie, co przewożą tajemnicze ciężarówki. Gdy sprawdzili pierwszą z nich, okazało się, że nic w niej nie ma. Ruszyli więc dalej. Zepchnęli terrorystów do stacji metra przy pomocy ostrzału ze śmigłowców. Tam wróg ukradł pociąg i ukrył w nim tajemniczy ładunek. Pociąg jechał na stację Westminster, więc terroryści mogli zagrozić rodzinie królewskiej. Griffen, Wallcroft i Burns wsiedli więc do samochodów, wjechali na tory i ścigali nieprzyjaciela. Zadaniem Burnsa było ostrzeliwanie Rosjan, a Griffen miał kierować. Po pewnym czasie doszło do wykolejenia się całego pociągu, co spowodowało śmierć dużej ilości członków SAS. Zginęła cała drużyna Bravo 9 oraz część Bravo 6. Griffen także zmarł na wskutek katastrofy. Przeżyli jedynie Wallcroft i Burns.

Ciekawostki Edytuj

  • W Call of Duty: Modern Warfare 3 nazywa się go Griffin co po przetłumaczeniu oznacza gryf.
  • Czasem może się zdarzyć, że losowy członek SAS także będzie miał na imię Griffin.
  • Czasem dochodzi do sytuacji, że gdy gracz spojrzy się na ciało Griffina, to będzie ono wyglądało inaczej od niego.

Galeria Edytuj

(do uzupełnienia)