Cod4topright MWRtopright SJtr
20px-Disambig-icon.png Dla postaci o podobnym nazwisku z Call of Duty: Black Ops II, patrz Tommy Briggs.

Sierżant sztabowy Griggs – postać występująca w Call of Duty 4: Modern Warfare i Call of Duty: Modern Warfare Remastered. Towarzyszy graczowi podczas większej części kampanii singleplayer, początkowo w misjach z Marines, a potem z SAS.

Życiorys Edytuj

Griggs w nieznanym momencie życia zaciągnął się do amerykańskiej piechoty morskiej. Został wtedy członkiem 1. kompanii zwiadu i dostał się pod dowództwo porucznika Vasqueza. W jednostce zapoznał się m. in. z sierżantem Paulem Jacksonem. Prawdopodobnie stacjonował w Zatoce Perskiej

Wojna na Bliskim Wschodzie Edytuj

Osobny artykuł: Konflikt bliskowschodni

W 2011 roku Marines zostali zmobilizowani do ataku na Arabię, gdzie organizacja terrorystyczna OpFor pod dowództwem Khaleda Al-Asada dokonała właśnie zamachu stanu. Jednostka Griggsa została przetransportowana do pewnego miasta w pierwszym dniu inwazji, by pojmać Al-Asada. Po kilkunastu minutach od pierwszych walk drużyna Griggsa wkroczyła do budynku krajowej stacji telewizyjnej, gdzie spotkała się z 1. kompanią zwiadu porucznika Vasqueza. Wszyscy Marines poszli na górę budowli, by wesprzeć innych Amerykanów. Następnie, po krótkich walkach Griggs dokonał wyłomu do pomieszczenia, z którego dało się usłyszeć głos Al-Asada. Okazało się jednak, że pochodzi on z zapętlonego nagrania. Po wejściu do środka Amerykanin skrytykował wywiad, po czym wyłączył nagranie i puścił zamiast niego rap.

Następnego dnia drużyna Vasqueza (która od tego czasu była połączona z jednostką Griggsa) dostała zadanie pomocy czołgowi M1A2 Abrams o kryptonimie "Świnia bojowa", który ugrzązł na bagnie i był atakowany przez OpFor. O piątej nad ranem wyruszono, lecz prawie od razu do wkroczenia do miasta zastała ich zasadzka wroga. Po początkowych stratach zdołano się jednak przegrupować (do uzupełnienia)

CiekawostkiEdytuj

  • Na koniec misji "Charlie, nie surfuj" Vasquez, słysząc w telewizorze przemówienie Al-Asada mówi do niego: "Griggs, wyłącz to gówno". Wtedy Griggs wyłącza ten program i odtwarza utwór "Church" Seana Price'a.
  • Pod koniec misji "Koniec gry", podczas gdy odciąga on w bezpieczne miejsce Soapa, używa on M1911 w białym kamuflażu. Jest to jedyny moment w grze, w którym można zauważyć ten kamuflaż, jednak można również przywołać go za pomocą komendy.
  • W Modern Warfare 2 w misji "Gniazdo szerszeni" występuje easter egg w postaci plakatu, na którym widnieje prawdopodobnie jego podobizna, a obok napis "Griggs".