FANDOM

BlackopsNewTopright BODtr
„Weaver był Rosjaninem. W porządku był z niego gość.”
— Alex Mason

Grigorij Weaver – postać występująca w Call of Duty: Black Ops. Jest agentem specjalnym CIA i wiernym towarzyszem Jasona Hudsona.

Biografia Edytuj

Wcześniejsze życie Edytuj

Urodził się w ZSRR 10 listopada 1936 r. Jego ojciec był politykiem, który został zabity podczas Wielkiej Czystki Stalina. Miał on siostrzenicę Kristinę Raskową.

Dekret prezydenta Edytuj

Joseph Bowman: „Co się stało z Weaverem?”
Frank Woods: „Złapali go”
— Bowman i Woods, w misji "Dekret prezydenta"

Weaver otrzymał rozkaz zinfiltrowania kosmodromu Bajkonur Dragowicza, w celu powstrzymania wystrzału rakiety. W trakcie przekradania się, został wykryty i złapany przez Krawczenkę, który wydłubał mu oko. Weaver został później uratowany przez Brooksa, Bowmana, Masona i Woodsa. Następnie oddział wyruszył, by powstrzymać wystrzał rakiety Sojuz 2. Gdy to się nie udało, Mason zniszczył wystrzeloną rakietę za pomocą wyrzutni rakiet Walkiria.

Przesłuchanie Clarke'a Edytuj

„Możemy tak robić cały dzień - Mamy tu mnóstwo okien...”
— Weaver podczas przesłuchiwania Clarke'a
Gdy Mason i jednostka SOG zdobyła akta od sowieckiego zdrajcy, odkryli człowieka, Daniela Clarke'a, który był jednym z twórców Novy 6. Weaver wraz z Hudsonem został wysłany do Hongkongu do Kowloonu, w celu przesłuchania go. Naukowiec zdradził, iż pracował nad Novą 6 dla Dragowicza oraz że niemiecki naukowiec Friedrich Steiner również był w to zaangażowany. Oddział został potem zmuszony do ucieczki z Kowloonu, gdyż byli pod atakiem ze strony Specnazu.

Krótko przed dotarciem do SL jeden z dachów, na który skoczył Clarke okazał się bardzo śliski, przez co naukowiec prawie spadł na ziemię. Utrzymał go jednak Hudson. Mimo to Clarke przed zdradzeniem co oznaczają liczby zginął w wyniku przestrzelenia głowy karabinem snajperskim. Ostatecznie Hudson i Weaver zostali uratowani przez innych agentów CIA.

Góra Jamantau Edytuj

„Czysto. Hudson. Wyłącz antenę przekaźnika.”
— Weaver do Hudsona
Weaver, Hudson, Brooks oraz Harris z pomocą majora Neitscha i kapitana Mosely'a przekradli się przez sowieckie patrole, w celu dostania się do kompleksu na górze Jamantau.

Harris spadł w przepaść i zginął, kiedy doszło do zniszczenia części mostu pociskiem RPG. Wybuch wywołał lawinę, przez co Hudson, Weaver i Brooks skoczyli z klifu na spadochronach i wylądowali na ziemi za pomocą spadochronów. Gdy żołnierze dotarli do celu, okazało się, że Steinera tam nie ma. Naukowiec skontaktował się jednak z żołnierzami i ujawnił swoją lokalizację, mówiąc przy tym, że tylko on jest w stanie przetłumaczyć ciągi liczb.

Śmierć Steinera Edytuj

„Musimy go powstrzymać! SZYBKO!”
— Weaver widzący Masona ze Steinerem.
Okazało się że Mason, który był uznany za martwego w Wietnamie, przeżył i wyruszył z Reznowem na Wyspę Odrodzenia, w celu zabicia Steinera. Weaver i Hudson wraz z oddziałem wyruszyli na wyspę, by z kolei zabrać z niej Steinera. W trakcie walki z obrońcami, zrzucony został gaz Nova 6, przez który żołnierzom udało się w końcu przedrzeć. Gdy dotarli do miejsca, gdzie miał przebywać Steiner, po drugiej stronie okna był również Mason, który miał zamiar zabić naukowca. Weaver i Hudson, mimo że zdołali zniszczyć szybę, nie zrobili tego na czas i Steiner zginął. Mason chwilę przed zabiciem Steinera, mówił o sobie, że jest Wiktorem Reznowem. Hudson ogłuszył go, a na zdanie Weavera mówiące o znalezieniu Reznowa, odpowiedział, że nigdy go tam nie było.

Przesłuchanie Masona Edytuj

„Chcesz z nim umrzeć?... Twój wybór”
— Weaver jako śledczy
Po śmierci Steinera, Weaver i Hudson przesłuchiwali Masona w pokoju przesłuchań, w celu zdobycia lokalizacji stacji nadawczej. W tym celu przywoływali mu wydarzenia z jego życia, od misji w Zatoce Świń w 1961 r. do teraźniejszości. Weaver z czasem tracił cierpliwość, po czym powiedział Hudsonowi, który razem z nim przesłuchiwał Masona, że mają DEFCON 2 i muszą iść do bunkra. Hudson jednak został z Masonem, w celu "odświeżenia" jego pamięci.

Atak na Rusałkę Edytuj

„Mason. Już po wszystkim. Wygraliśmy.”
—  Weaver, gratulujący Masonowi.
Mason zdołał odczytać ciągi liczb. Wynikało z nich, że stacją nadawczą jest okręt o nazwie Rusałka, który widział wiele lat temu. Żołnierze po oczyszczeniu okrętu byli w stanie potwierdzić, iż jest on stacją nadawczą. Hudson wezwał nalot powietrzny, w celu zniszczenia go, a Mason powiedział mu jednak, że muszą zabić również Dragowicza. Hudson kazał Weaverowi i reszcie oddziału odejść, podczas gdy on sam z Masonem ruszyli do podwodnej stacji, zabić Dragowicza. Po wykonanej misji, Weaver uznał zwycięstwo, natomiast Mason powiedział mu, że "na razie" są zwycięzcami.

1978 Edytuj

Zgodnie z odblokowanymi materiałami wywiadowczymi, Mason nigdy nie wybudził się w pełni z prania mózgu i wciąż słyszał Reznowa. To sprawiło, że stał się obiektem zainteresowania CIA. CIA uznała, że jest on zagrożeniem dla bezpieczeństwa narodowego. Weaver i Hudson również byli obiektami zainteresowania CIA ze względu na ich kontakty z Masonem. Mason, Hudson i Weaver jakiś czas później uciekli do południowej Afryki.

Operacja Charybda Edytuj

CIA utworzyło specjalną jednostkę, która miała za zadanie zlikwidować Masona, Hudsona oraz Weavera. Podczas gdy Hudson i Mason przeżyli, Weaver nie jest przez nich wspomniany w Call of Duty: Black Ops II.

CiekawostkiEdytuj

  • Urodził się tego samego dnia co Bowman (10 listopada).
  • Z danych wywiadowczych można się dowiedzieć, że Weaver jest świetnym mechanikiem.
  • W misji "Odrodzenie" zostaje postrzelony w ramię przez Masona, mimo to chwilę później podnosi broń jakby nic się nie stało i kontynuuje misję.
  • Z informacji znalezionych na niektórych stronach internetowych wynika, że aktor podkładający głos Weaverowi nie chciał już współpracować z Treyarch. Z tego też powodu twórcy nie umieścili tej postaci w Call of Duty Black Ops II. Podobnie miała się sytuacja z aktorem głosowym Hudsona, lecz w jego przypadku zastąpiono go innym.
  • W misji "Stare rany" podczas przesłuchiwania Krawczenki Woods wypowiada słowa: "Wierzysz w powiedzenie oko za oko?". Jest to prawdopodobnie nawiązanie do tego, że Krawczenko w Black Ops I wydłubał Weaverowi oko.

GaleriaEdytuj