FANDOM

BlackopsNewTopright BO3topright Ztr
„Zlikwidować Grupę Wniebowstąpienie, czyli nazistowskich naukowców zwerbowanych przez Sowietów po wojnie. ”
— Śledczy podczas wstępu do misji Dekret prezydenta

Grupa Wniebowstąpienie – radziecka grupa naukowców istniejąca w okresie Zimnej wojny. Występują w grze Call of Duty: Black Ops w trybie kampanii dla jednego gracza i w trybie Zombie.

Historia Edytuj

Kampania Edytuj

Grupa Wniebowstąpienie została założona prawdopodobnie w 1946 roku i skupiała wokół siebie nazistowskich naukowców, którzy zgodzili się pójść na współpracę z Sowietami po przegranej Niemiec w II wojnie światowej. Pierwszym członkiem grupy był oddany nazista, dr. Friedrich Steiner, który specjalizował się w broni biologicznej (wynalazł zabójczy gaz Nova 6). Pieczę nad grupą sprawował radziecki generał i członek KPZR Nikita Dragowicz, który zamierzał przy pomocy naukowców wynaleźć broń, która w przyszłości pokonałaby Stany Zjednoczone. W późniejszym czasie do grupy werbowano więcej naukowców innych narodowości, np. angielskich czy radzieckich.

Ascension group logo v2

Logo użyte w misji "Dekret prezydenta"

Po jakimś czasie grupa rozdzieliła się. Część naukowców (gł. radzieckich) skierowano do badań nad rakietami dalekiego zasięgu, a reszta miała za zadanie ulepszać gaz Nova 6 w tajnym ośrodku badawczym na Górze Jamantau na Uralu.

Operacja Punkt Zapalny Edytuj

Brooks: „Nieszczęśnicy...”
Woods: „To nazistowskie gnidy... nie zasłużyli na współczucie.”
— Rozmowa amerykańskich agentów widzących płonących żywcem członków Grupy.

W 1963 roku na teren kosmodromu Bajkonur przedarł się tajny oddział CIA do zadań specjalnych o nazwie Black Ops. Ich zadaniem było udaremnienie startu rakiet dużego zasięgu Sojuz-1 i Sojuz-2, likwidacja Grupy Wniebowstąpienie i zabójstwo ważnych sowieckich dowódców - gen. mjr. Dragowicza i płk. Krawczenki. Amerykanie po walce przedostali się do sterowni rakiety i zabili część naukowców. Gdy startował Sojuz-2 jeden z amerykanów wziął wyrzutnię i zestrzelił rakietę. Szczątki Sojuza spadły na budynek Grupy Wniebowstąpienie i spowodował pożar. Radzieccy naukowcy spłonęli wtedy żywcem.

Ascension Group Scientist BO

Naukowcy należący do grupy

Czystki w Grupie Edytuj

Dragowicz za wszelką cenę nie mógł pozwolić, by tajemnica o gazie przedostała się w niepowołane ręce (ukrywał to nawet przed radzieckim rządem). Więc gdy któryś z naukowców był już niepotrzebny, zabijano go i ukrywano ciało. W 1966 roku dr. Daniel Clarke zauważył ten proceder i uciekł z ZSRR. Nie zdało się to na wiele, bo dwa lata później Sowieci dopadli go w Chinach i tam go zabili.

Rozwiązanie Grupy Edytuj

W 1968 roku dr. Friedrich Steiner obawiał się podzielenia losu innych naukowców, więc skontaktował się z członkami jednostki specjalnej Black Ops z USA, którzy właśnie infiltrowali obiekt na Uralu i powiedział im, że rozszyfruje tajne radzieckie kody dot. projektu Nova, jeśli ci go ewakuują z Wyspy Odrodzenia na Morzu Aralskim i uratują go przed Sowietami. Ci się zgodzili.

23 lutego 1968 roku Amerykanie przeprowadzili akcję odbicia Steinera z Wyspy. Nie przypuścili jednak, że jeden z amerykańskich żołnierzy, Alex Mason, przyszedł z innej części wyspy i będąc pod wpływem dawnego radzieckiego prania mózgu zakodował sobie, że musi zabić dr. Steinera. Oszalały Mason zabijał każdego, kto stał mu na drodze. Zabił wtedy nie tylko wielu członków Specnazu, ale i naukowców, którzy przeprowadzali testy Novy 6 na zwierzętach. Reasumując, Mason dotarł do Niemca przed CIA i go zabił. Amerykanie już prawie stracili nadzieję na przerwanie projektu Nova.

Dwa dni później Amerykanom udało się odblokować pranie mózgu Masona i ten zlokalizował, skąd Rosjanie przeprowadzą atak gazem Nova. US Army zaatakowała to miejsce i zabiła będącego tam Dragowicza. Tym samym projekt Nova upadł i nie doszło do wojny amerykańsko-radzieckiej. Wcześniej jednak większość (jeśli nie wszyscy) naukowcy Grupy Wniebowstąpienie zginęli, więc grupa najpewniej przestała istnieć.

Tryb Zombie Edytuj

W trybie Zombie jest to grupa naukowców założona przez doktora Harveya Yenę w 1946 roku. Stacjonowali oni w Kosmodromie Bajkonur. Pracowali różnymi projektami m.in nad: Urządzeniem Gerscha i Kosmicznymi Małpami. Kiedy Samantha Maxis zaczęła się komunikować z Jurijem Zawojskim, ten przez nią oszalał i zaczął się kłócić z Gerschem. Po uwięzieniu Gerscha w Casimir Mechanis zaatakowały zombie, a on został uwolniony dopiero po przybyciu Oryginalnych Postaci. Po ubłaganiu ich aby został uwolniony dał im machiny śmierci i uciekł.

Członkowie Edytuj

Tryb zombie Edytuj

Kampania Edytuj

Wynalazki Edytuj

Tryb zombie Edytuj

Kampania Edytuj

  • Rakiety Sojuz-1 i Sojuz-2 (pomoc naukowa)
  • Nowa formuła gazu Nova 6

Galeria Edytuj

(do uzupełnienia)

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas cutscenki przed misją "Dekret prezydenta" można zobaczyć grupę Wniebowstąpienie. Powiedziane jest, że są oni byłymi nazistowskimi naukowcami, jednak ich nazwiska są rosyjskie.
  • Prawdopodobnie to oni byli odpowiedzialni za radziecki program prania mózgu i tzw. "uśpionych agentów".
  • Podczas misji "Dekret prezydenta" można zauważyć, że nosili krawaty w różne wzory.