MW2icontr SJtr

Gułag – piąta misja aktu drugiego w Call of Duty: Modern Warfare 2. W niej gracz wciela się w sierżanta Gary'ego "Roacha" Sandersona.

OpisEdytuj

Misja zaczyna się, kiedy gracz siedzi w śmigłowcu MH-6 Little Bird. Leci wtedy w stronę rosyjskiego gułagu w celu uwolnienia więźnia 627, który może mieć duży wpływ na odnalezienie Władimira Makarowa. Na samym początku szturmu na gułag jest on ostrzeliwany przez myśliwce, helikoptery i marynarkę wojenną. Zadaniem gracza jest w tym czasie ostrzeliwanie wrogów na wieży za pomocą snajperki. Następnie śmigłowiec ląduje na powierzchni i gracz wysiada z niego. Wtedy należy przebić się przez pierwszą linię obrony wroga i dostać się do budynku. Gracz dostaje się do sterowni gułagu, gdzie Ghost mówi, że zajmie się komputerem, co sprowadza się m. in. do otwierania zablokowanych drzwi, wskazywania wrogów i naprowadzaniem sojuszników do celu. Według tych informacji należy przejść przez zbrojownię, a potem zjechać po linie w dół. Podczas odpierania kolejnej fali wrogów gracz zostaje oszołomiony wybuchem z działa statku marynarki wojennej. Za prośbą kapitana MacTavisha statki zgadzają się na chwilę przerwać ostrzał. Wtedy gracz dokonuje wyłomu do pomieszczenia pełnego wrogów. Po ich pokonaniu Roach robi kolejny wyłom. Jak się okazuje w pomieszczeniu zamiast wielu wrogów jest kapitan Price, bohater pierwszej części Modern Warfare. To on okazuje się być więźniem nr 627. Radość z odnalezienia celu trwa krótko, bowiem marynarka wojenna po raz kolejny zaczyna ostrzał gułagu. Bohaterowie znajdują się wtedy w ogromnym niebezpieczeństwie. W ostatniej chwili przez dużą dziurę w suficie kapitan MacTavish wystrzeliwuje flarę, dzięki czemu sojuszniczy śmigłowiec może opuścić do drużyny gracza uprząż SPIE. W ten sposób wszyscy ewakuują się a misja się kończy.

Główne postacie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • To jedyna misja w Call of Duty Modern Warfare 2, gdy Price i Soap są jako NPC.
  • Walka w zniszczonej łazience nawiązuje do filmu "Twierdza" z Nicolasem Cage'em, Seanem Connerym oraz Edem Harrisem.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA o ile nie wspomniano inaczej.