Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops Cold War.

Hans Timmerman – postać epizodyczna pojawiająca się w Call of Duty: Black Ops Cold War w misji "Ślepa uliczka".

Życiorys

Timmerman był szefem policji w Amsterdam-Centrum, historycznej dzielnicy stolicy Holandii. Bardzo lubił grać w gry hazardowe. W 1976 roku w Newmarket zagrał partyjkę w pokera z Russellem Adlerem, agentem CIA. Adler wtedy zgarnął całą pulę pieniędzy wystawioną przez Holendra oraz poznał jego słabości, co pomogło mu w późniejszych misjach. Od tego czasu obaj panowie się zaznajomili.

Oprócz hazardu, słabościami Timmermana były także dolary, fantazje związane ze szpiegostwem międzynarodowym oraz strach przed egzotycznymi obcokrajowcami. Oznacza to, że był idealną osobą do operacji, którą Adler zamierzał przeprowadzić w Amsterdamie 12 stycznia 1981 roku. CIA zamierzało wtedy pojmać lub zabić Qasima Javadiego, irańskiego terrorystę odpowiedzialnego za wzięcie zakładników ambasady amerykańskiej w Teheranie. Timmerman zapewnił wtedy Adlerowi, że na 15 minut wycofuje swoich policjantów z dzielnicy, aby dać CIA wolną rękę w schwytaniu terrorysty. Cała akcja się powiodła. Dalsze losy Holendra nie są znane.