FANDOM

BlackopsNewTopright

Havana - mapa multiplayer w Call of Duty: Black Ops.

OpisEdytuj

Średniej wielkości mapa, której akcja rozgrywa się na ulicach miasta Hawana na Kubie. Rozpoczynając od spawnu Op 40 można natknąć się na kilka podłużnych budynków, do których można wejść. Nie spełniają one jednak większej roli w walce. Na południowym wschodzie jest mały dom. Jest on często uczęszczaną kryjówką dla snajperów, bo mają stamtąd dobry widok na całą ulicę. Jeśli wziąć pod uwagę rzeczoną ulicę, to widać, że po obu jej stronach są duże budynki z dobrym widokiem na pole bitwy. Ten na wschodzie jest największy, posiada parter i jedno piętro. Można do niego wejść schodami lub z niższego piętra, więc gracz obecny w środku powinien uważać. Na północ od tego budynku jest bar El Bolivar. Nie spełnia on większej roli podczas bitwy. Dom najbardziej wysunięty na północ jest kopią wcześniej wspomnianego budynku uczęszczanego przez snajperów. Ten spełnia tą samą rolę i czasem na mapie dochodzi do pojedynków snajperskich.

Po zachodniej stronie mapy są dwa budynki. W tym bardziej na dole często dochodzi do zaciętych walk. Pomiędzy tymi budowlami jest też placyk z fontanną. Za tą fontanną czasem kryją się wrogowie z pistoletami maszynowymi, więc należy uważać na to miejsce. Budynek u góry jest trochę bardziej rozbudowany i też posiada dwa poziomy. Czasem pomiędzy graczem w tym budynku a tym naprzeciwko dochodzi do strzelaniny.

Mapa jest terenem miejskim z szeroką ulicą na środku. Są tu prowadzone różnego rodzaju walki. Te w budynkach są prowadzone z użyciem pistoletów maszynowych. Ludzie czatujący wewnątrz na graczy na ulicy najczęściej korzystają z karabinów szturmowych lub z karabinów snajperskich. Są tu stosowane różnego rodzaju atuty, spośród których da się wyróżnić Ducha i Wagę lekką.

Serie ofiar, które są według gracz skuteczne Havanie, to Śmigłowiec szturmowy lub Psy obronne. Z taktycznego punktu widzenia przydatne są też Zrzut napalmu lub Pędzący grom. Strzelec śmigłowca nie znajdzie tu zastosowania ze względu na niski pułap lotu i dużą ilość kryjówek dla wrogów.

Ciekawostki Edytuj

  • Dziwi fakt, że w konsoli gra nazywa się mp_cairo. Jest to spowodowane tym, że nazwa mp_havana należała do anulowanej mapy, która też miała nazywać się Havana, a obecna mapa miała mieć miejsce w Kairze w Egipcie.
  • W jednym budynku (konkretnie w restauracji El Bolivar) słychać utwór "Quimbara" wykonany przez kubańską piosenkarkę Celię Cruz. Radio grające tę muzykę da się zniszczyć za pomocą noża.
  • Na północy mapy da się usłyszeć syreny policyjne, podobnie jak w misji "Operation 40".
  • Na ścianach niektórych budynków widać hasła pisane przez rewolucjonistów komunistycznych i wizerunki Fidela Castro.