FANDOM

Cod5topright
„Mudak w aucie to Generał Heinrich Amsel - architekt cierpienia Stalingradu.”
— Wiktor Reznow w misji Wendeta

Generał Heinrich Amsel – niemiecki oficer Wehrmachtu, który jest odpowiedzialny za masakrę żołnierzy Armii Czerwonej i cywilów w całym Związku Radzieckim w czasie II wojny światowej.

ŻyciorysEdytuj

Generał Heinrich Amsel służył jako dowódca niemieckiej jednostki z siedzibą w obszarze fontanny Barmalej w Stalingradzie. Biorąc pod uwagę jego stopień, był prawdopodobnie dowódcą jednej z tamtejszych dywizji. W czasie okupacji niemieckiej pod Stalingradem, Amsel zyskał złą sławę za wzniecanie brutalnych mordów na radzieckich żołnierzach i cywilach w całym ZSRR. Przyczyniło się to do tego, że Sierżant Reznow postanowił go zabić, aby pomścić zamordowanych towarzyszy. Polował na niego wiele dni, lecz dopiero 17 września 1942, po masakrze żołnierzy z 62 Dywizji Strzelców wraz z pomocą Dmitrija Petrenki udaje mu się wyśledzić Amsela. Zostaje on zabity podczas ucieczki przez Dmitrija z karabinu Mosin-Nagant.

OsobowośćEdytuj

Amsel był aroganckim i okrutnym człowiekiem. Opisany jest jako "architekt cierpienia Stalingradu". Pod koniec swego życia okazuje tchórzliwość i ucieka wraz z niewielką eskortą. Jego eskorta zostaje zabita przez Rosjan, a sam Amsel ginie zabity przez Dmitrija.

CiekawostkiEdytuj

  • Model Richtofena jest oparty na jego modelu.
  • Kiedy gracz zabija Amsela gra na chwilę spowalnia.
  • Jeśli zabijemy go z pistoletu otrzymamy osiągnięcie Gunslinger.
  • Gdy Amsel wysiada z samochodu i udaje się do swojego sztabu w Stalingradzie, żołnierze stojący obok mu salutują. Jest to prawdopodobnie zastosowanie cenzury w grze, bowiem według prawdy historycznej żołnierze powinni wykonać gest "heil Hitler".

GaleriaEdytuj