FANDOM

CoD1tr CoDUOtr CoD2tr CoD3tr Cod4topright Cod5topright MW2icontr BlackopsNewTopright MW3tr BO2topright BODtr Codghostsicon AWtopright BO3topright IWtopright WWIItopright

Hitmarker (ang. hit-trafienie, marker-zaznaczenie) – jeden z elementów mechaniki trybu multiplayer w serii Call of Duty.

Opis

Hitmarker to znacznik pojawiający się na środku ekranu gracza w grze FPS, który informuje go o tym że trafił/zabił przeciwnika.

Call of Duty i Call of Duty: United Offensive

Tutaj z hitmarkerem mamy do czynienia po raz pierwszy. Wyglądem przypomina małą tarczę strzelniczą w ciemno czerwonym kolorze z krzyżykiem na środku. Pojawia się on po trafieniu przeciwnika, ale w niektórych trybach gry jest on wyłączony.

Call of Duty 2

W tej odsłonie hitmarker się zmienił i trochę przypomina wersję znaną współcześnie. Jego wygląd to cztery krótkie kreski, które układają się w kształt litery X bez środka. Tutaj po raz pierwszy pojawił się krótki i cichy sygnał dźwiękowy informujący o tym, że cel został trafiony.

Call of Duty 3

Jedyna zmiana w porównaniu do Call of Duty 2 to to, że kreski tworzące znacznik są trochę krótsze.

Seria Modern Warfare, Black Ops i Black Ops II

Hitmarker cod4

Znacznik pojawia się po trafieniu wroga.

W całej serii Modern Warfare i Call of Duty: Black Ops hitmarker wygląda podobnie jak ten z Call of Duty 2. Wydaje także ten sam dźwięk przy trafieniu. Jedyną zmianą jest to, że znacznik pojawia się na ekranie przeciwnika także wtedy, jak wróg zostanie zraniony/zabity granatem odłamowym lub jak ogłuszymy go granatem błyskowym.

W Call of Duty: Modern Warfare 3 hitmarker występował też w trybie przetrwanie. Jest to pierwszy raz w serii, gry znacznik występował w innym trybie niż wieloosobowym.

Pobrane

Wygląd znacznika występujący w większości części Call of Duty.

W Call of Duty: Black Ops II hitmarker występuje także w trybie dla jednego gracza. Jest on w dwóch postaciach:

  • jedna, taka sama jak w serii Modern Warfare, występuje w trybie wieloosobowym i w misjach kampanii dziejących się w latach 80 XX. wieku
  • druga, występująca w misjach z 2025 r. Jego wygląd jest podobny, tylko że jego ramiona są bardziej szpiczaste i niebieskie.

Call of Duty: Ghosts

W tej odsłonie hitmarker dostał futurystyczny wygląd przypominający trochę znacznik z Call of Duty: Black Ops II z misji z 2025 r., tym że w Ghosts ten znacznik ma biały kolor.

Call of Duty: Advanced Warfare, Black Ops III i Infinitie Warfare

We wszystkich tych częściach sytuacja ze znacznikiem wygląda podobnie.

  • Występuje zarówno w kampanii dla jednego gracza, jak i w trybie multiplayer,
  • W trybie multiplayer zmienia zabarwienie na czerwono, jeśli trafimy wroga, co nie dzieje się w kampanii.

W każdej z tych części hitmarker ma podobny kształt różniący się delikatnie od tego w serii Modern Warfare.

Call of Duty: WWII

Tutaj jego wygląd ponownie się zmienił. Teraz są to całkowicie proste białe kreski, ale ich układ w kształcie litery X wciąż istnieje. Należy zauważyć, że jego wersja z kampanii różni się od tej z trybu dla wielu graczy.

Ciekawostki

Ogólne

  • Hitmarker z serii Call of Duty jest jednym z efektów specjalnych chętnie wykorzystywanym przez ludzi tworzących na platformie YouTube filmiki znane jako MLG.

Call of Duty: Black Ops

  • Znacznik nie pojawia się, gdy sterowana przez nas seria ofiar trafia w graczy, ale pojawia się, gdy trafia we wrogie Psy obronne.

Filmy

MLG Hitmarker Sound Effect

MLG Hitmarker Sound Effect

Wygląd i dźwięk wydawany po trafieniu wroga w grze.