Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Modern Warfare 2. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered.

Hotel Whiskey (Bravo Delta w MW2CR) – czternasta misja w grze Call of Duty: Modern Warfare 2 i Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered, polegająca na odbiciu Białego Domu z rąk Rosjan. Jest bezpośrednią kontynuacją misji "Drugie słońce".

Opis

Misja zaczyna się tuż po wejściu drużyny sierż. Foley'a do bunkra prezydenta Stanów Zjednoczonych. Po tym oddział wychodzi na powierzchnię i widzi potężne walki pomiędzy Amerykańskimi siłami a Rosjanami ufortyfikowanymi w Białym Domu. US Army ponosili ciężkie stary. Sierżant skontaktował się z płk. Marshallem dowodzącym operacją. Powiedział on, że Biały Dom jest ostatnim miejscem w Waszyngtonie, w którym działa prąd, więc można by z niego skontaktować się z dowództwem. Rozkazał on Foley'owi odbić zachodnie skrzydło. Drużyna ruszyła więc na lewą flankę. Zadanie było trudne, ponieważ żołnierze byli ostrzeliwani gęstym ogniem z KM-ów z dwóch stron. Wkrótce dotarli do budynku telewizyjnego Białego Domu. Wtedy Rangerzy dostali informacje od lotnictwa, że dowództwo zdecydowało się zbombardować miasto, ponieważ myśleli, że Waszyngton jest już stracony. Jeśli w mieście były jakiekolwiek punkty oporu, żołnierze mieli zasygnalizować to zielonymi flarami. W takim wypadku kapral Dunn ruszył naprzód. W każdym kolejnym pomieszczeniu znajdowało się wielu Rosjan. Dochodziło do coraz większych walk. Po krwawej strzelaninie Foley poinformował oddział, że pozostały ledwie dwie minuty przed planowanym bombardowaniem, więc Rangerzy muszą czym prędzej udać się na dach. To zadanie utrudniali im liczni wrogowie będący na wyższych piętrach, jednak zdeterminowanym Amerykanom udało się wejść na górę w odpowiednim czasie. Szybko odpalili oni zielone flary dając lotnictwu do zrozumienia, że miasto jeszcze nie padło. Walki się zakończyły.

Postacie

Bronie

  Broń startowa  
Wyposażenie zdobyte w misji Drugie słońce w przypadku kontynuacji gry. W przeciwnym razie poniższe wyposażenie.
  Broń do znalezienia  

Osiągnięcia

Hotel whiskey.jpg Hotel Whiskey (osiągnięcie) (Brązowe Bronze.png) (15Gamerscore.png)
Odzyskaj hotel Whiskey.
Powrot do domu.jpg Powrót do domu (osiągnięcie, Modern Warfare 2) (Srebrne Silver.png) (25Gamerscore.png)
Ukończ "Z własnej woli" i "Drugie słońce" i "Hotel Whiskey" na poziomie Weteran.

Ciekawostki

  • "Whiskey Hotel" oznacza w alfabecie fonetycznym ICAO "WH", czyli Biały Dom (ang. White House).
  • W tej misji, podobnie jak w poprzedniej, nie działa ani komunikacja radiowa z dowództwem, ani celowniki laserowe.
  • Jeśli gracz nie dotrze na dach przed upływem czasu, nie ujrzy przelatujących bombowców, jednak zostanie zabity przez wybuch.
  • Termin "Hotel Whiskey" nawiązuje do piosenki Hanka Williamsa.
  • Dłonie Ramireza nie są poranione, a mundur i GPS nie są zniszczone, tak jak to miło miejsce w poprzedniej misji przez katastrofę śmigłowca. Co ciekawe, we wcześniejszej wersji gry tego błędu nie było.
  • Pomiędzy misją "Drugie słońce" a tą nie ma przerywnika.
  • W jednym z pomieszczeń w Białym Domu widnieje graffiti grzyba atomowego z napisem po angielsku "Śmierć Stanom Zjednoczonym". Prawdopodobnie była to "wiadomość" od Rosjan dla Amerykanów.
  • Gdy gracz dotrze do budynku na lewej flance, to żołnierze rosyjscy w Białym Domu znikną.
  • Jeśli gracz użyje komendy noclip i wejdzie do Białego Domu, to zobaczy, że Rosjanie strzelają z amerykańskich LKM-ów M249 SAW. Ponadto, można zauważyć, że karabiny strzelają same z siebie, a wrodzy żołnierze tylko przy nich stoją.
  • Na biurku w budynku widać książkę pt. "Frankenstein".
  • Flara gracza po upuszczeniu jej na ziemię znika.
  • Sekwencja z zapaleniem flary, aby nie dopuścić do bombardowania pochodzi z filmu "Twierdza".
  • Biały Dom był już całkowicie odbudowany pomiędzy 14 października 2016 roku a 21 stycznia 2017 roku. Wynika to z przerywnika do misji "W proch się obrócisz" z Call of Duty: Modern Warfare 3.
  • Pomysł zbombardowania miasta w grze nazywa się "Protokołem Hammerdown". Nawiązuje to do filmu "Projekt: Monster".

Galeria