Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Advanced Warfare

Jonathan Irons – postać występująca w Call of Duty: Advanced Warfare. Założyciel i szef korporacji ATLAS. Na początku wydaje się przychylny i pomocny w stosunku do gracza, jednak z czasem okazuje się, że jest on głównym antagonistą.

Życiorys

Wczesne życie

Jonathan Irons kiedyś służył w US Army i ukończył Akademię West Point. Z nieznanego powodu opuścił armię i w 2035 dzięki swoim znajomością w armii i innych potężnych organizacjach założył Atlas Corporation. Później ożenił się i miał syna Willa, który był całkowicie innych niż jego ojciec, i aby służyć swojemu krajowi dołączył do Marines. Will żartował, że dołączył do nich tylko po to, żeby trzymać się z dala od ojca.

Utrata syna

Na pogrzebie swojego syna po misji w Korei, proponuje on jego najlepszemu przyjacielowi Jackowi Mitchellowi, aby dołączył do Atlasu. W zmian za to oferuje mu protezę ręki, którą stracił w Seulu.

Walka z KVA

Mniej więcej w tym samym momencie, organizacja terrorystyczna KVA pod wodzą tajemniczego "Hadesa", zaczyna nękać świat zamachami terrorystycznymi. W takim wypadku światowi przywódcy zwracają się do Ironsa, aby ten użył swoich wpływów i rozprawił się z terrorystą. Wtedy to siły Atlasu, w których skład wchodzili m.in. Mitchell i Gideon, razem z innymi żołnierzami Atlasu ratują premiera Nigerii, a później technologa w Lagos. Niestety mimo początkowych sukcesów Atlasu, KVA wcale nie osłabło, czego dowodem była nieudana akcja Atlasu w Seattle, gdzie został zniszczony Reaktor Elektrowni Vekron Pacific.

Później KVA dokonało podobnych zamachów na całym świecie, zabijając tysiące cywili i postawiając na nogi armie i władzę całego świata. Wtedy to do akcji ponownie wkroczyła korporacja Atlas, aby wspomóc cywili, którzy ucierpieli w zamachach, dzięki odbudowie ich miast i dostarczaniu im zaopatrzenia.

4 lata później w 2059 roku, Mitchell i Gideon zostali wysłani do Detroit, aby znaleźć doktora Pierre Danoisa - wicelidera KVA. Po skończonej akcji, został on przesłuchany przez Ilonę, dzięki czemu dowiedzieli się oni o tajnym spotkaniu Hadesa w Grecji na wyspie Santorini. Misja zakończyła się sukcesem, a sam Hades zginął, jednak tuż przed śmiercią powiedział jedno zdanie "On wie... wie. Irons... wie." i dał Mitchellowi oraz Ilonie chip z nieznanym nagraniem.

Po śmierci Hadesa, Irons jak i jego korporacja zyskują uznanie na świecie, a wielu zastanawia się czy Irons nie chciałby zostać politykiem.

Zdrada Mitchella i Ilony

Po zanalizowaniu chipa danego przez Hadesa, Ilona dowiaduje się, że na ataki przyzwolił Irons zabijając technologa, który go przed nimi ostrzegał tylko po to, aby zyskać szacunek ludzi. W tym samym momencie do Mitchella i Ilony dociera sam Irons z Żandarmami. Ilona informuje Jonathana, że wszystko widzieli. Irons pyta ją co takiego widzieli, a ta odpowiada, że wiedzą o zabiciu przez Ironsa technologa. Jonathan odpowiada, że nagranie zostało spreparowane przez KVA, a wtedy Ilona nazywa go "Potworem". Irons zawiedziony postawą Mitchella i Ilony, mówi im jak wiele stracili po zdradzeniu go. Ilona próbuje przekonać Gideona, aby im uwierzył, jednak ten wychodzi razem z Ironsem. Żandarmi mieli zamiar aresztować zdrajców, jednak dzięki pomocy nieznanego sprzymierzeńca, ostatecznie udaje im się uciec. Nieznajomym okazuje się Cormack, który kiedyś służył razem z Mitchellem w Korei, a teraz jest członkiem Sentinel Task Force.

Mantykora

W 2060 roku, Jack Mitchell już jako członek STF, razem z Cormackiem zinfiltrował posiadłość Ironsa w Bangkoku, gdzie dowiedzieli się, że doktor Danois współpracuje z Ironsem nad tajemniczą bronią biologiczną "Mantykorą". Dzięki umieszczeniu nadajnika na transportowcu z bronią, agentom STF udaje się przechwycić pojazd, który ostatecznie rozbija się na Antarktyce. Drużynie udaje się pokonać siły Atlasu i ostatecznie zdobyć wspomnianą broń. W bazie żołnierze dowiadują się też, że broń jest zaprojektowana w taki sposób, aby zabijać tylko wrogów Atlasu, a samych żołnierzy korporacji w żaden sposób nie krzywdzić. Dzięki pomocy Gideona, który zdradził Atlas i teraz przeszedł na stronę Sentinelu, żołnierze poznają lokalizację laboratorium, w którym owa broń jest wytwarzana, i po dotarciu na miejsce niszczą jej zapasy.

Wojna z ONZ

W czasie swojego inauguracyjnego przemówienia w ONZ, Irons wypowiedział wszystkim wojnę, twierdząc, że to oni są źródłem problemów na świecie, i że tylko Atlas samotnie może zapewnić pokój, i kres wojen. STF dowiedziało się, że Irons planuje atak na 3. flotę USA w San Francisco. Agentom udaje się ostatecznie przejąć statek Arrowhead i dzięki jego działom zniszczyć statki Atlasu atakujące US Navy. To ostatecznie doprowadziło do wypowiedzenia wojny Atlasowi przez wszystkie kraje, a sam Irons schronił się w Nowym Bagdadzie.

Nieudany atak na Nowy Bagdad i pierwsze użycie Mantykory

Oddziały Sentinelu atakują Nowy Bagdad z powietrza i niszczą systemy obronne miasta. Mimo początkowych sukcesów i zniszczenia sił pancernych wroga, Irons po raz pierwszy używa swojej nowej broni - Mantrykory i zabija wszystkich żołnierzy Sentinelu oprócz Ilony, Gideona i Mitchella, którzy wcześniej byli członkami korporacji Atlas. Cała trójka trafia do niewoli.

Torturowanie Mitchella i zabójstwo Cormacka

W więzieniu Atlasu, Irons kolejny raz żałuje, że Mitchell go zdradził, niszczy jego protezę i ciężko rani Cormacka. Mimo, że Gideonowi, Ilonie i Mitchellowi po ciężkich walkach ostatecznie udaje się uciec z więzienia, Cormack umiera, a drużyna przy okazji dowiaduje się, że Irons planuje atak Mantykorą na wszystkie wrogie jemu państwa.

Śmierć

Aby zapobiec wystrzeleniu Mantykory, Sentinel Task Force rozpoczyna atak wszystkimi swoimi siłami na Nowy Bagdad, gdzie schronił się Irons. Dzięki ukradzionym wcześniej mechom, Gideonowi i Jackowi udaje się zniszczyć rakietę, jednak tracą oni również swoje maszyny. Wtedy próbują oni uciec z atakowanego przez Sentinel budynku, jednak napotykają na swojej drodze Ironsa, który wyłącza ich egzoszkielety i ucieka. Mitchell ostatecznie dogania Ironsa, a ten próbuje przekonać go, aby go nie zabijał. Mitchell jednak nie daje się przekonać i po odcięciu swojej protezy, zrzuca Jonathana w przepaść.

Egzo Zombie

(do uzupełnienia)

Galeria

Jonathan Irons 4 AW.png
Jonathan Irons with Unknown General AW.png
Jonathan Irons Turning around AW.png
Jonathan Irons Business Card AW.png
The Funeral Atlas AW.png
Jonathan Irons pays Respects Atlas AW.png
Jonathan Irons exiting Warbird Atlas AW.png
Utopia Screenshot AW.png
Jonathan Irons at a podium AW.jpg
Jonathan Irons 5 AW.png
Irons introducing Atlas to Mitchell AW.png
Terminus Final Confrontation AW.png