FANDOM

MWRtopright MW3tr SJtr
John Price: „Kto jest twoim najlepszym kumplem?”
Nikołaj: „Jurij. Były członek Specnaz. Jedyny człowiek, o jakiem wiem, że nienawidzi Makarowa bardziej niż ty.”

Jurij (Юрий pol. Jerzy) – rosyjski żołnierz, były członek elitarnej jednostki specjalnej Specnaz, potem członek frakcji terrorystycznej partii Ultranacjonalistów podczas II wojny domowej w Rosji, następnie członek Task Force - Wyrzeczenie zwalczającej terroryzm. Postać grywalna w Call of Duty: Modern Warfare 3, lecz pojawia się też w Call of Duty: Modern Warfare Remastered i dzienniku Soapa.

Biografia Edytuj

„Byłem młody... i patriotyczny, gdy pierwszy raz spotkałem Makarowa...”
— Jurij opowiada o swojej przeszłości.
Jurij urodził się 17 sierpnia 1973 roku w Moskwie, stolicy Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich. Był wychowywany w duchu patriotycznym, więc w nieznanym czasie wstąpił do jednostki specjalnej - Specnazu. Tam najprawdopodobniej poznał Władimira Makarowa. Obaj panowie się zaprzyjaźnili.

W latach 90 XX w. Makarow wciągnął Jurija w szeregi partii Ultranacjonalistycznej. Założenia partii opierały się na całkowitej niezależności od szeroko pojętego Zachodu, a w skrajnych przypadkach do nienawiści wobec niego. Te poglądy pasowały do Jurija.

W 1996 roku Jurij i Makarow przybyli z przywódcą partii Imranem Zachajewem do opuszczonej Prypeci na Ukrainie, aby tam dokonać transakcji sprzedaży prętów paliwowych z czarnobylskiej elektrowni jądrowej, aby w ten sposób zarobić na uzbrojenie, by w przyszłości przejąć władzę w Rosji siłą. Brytyjskie władze już wtedy zwietrzyły niebezpieczeństwo w osobie Zachajewa, więc wysłały do Prypeci dwójkę snajperów, którzy mieli zabić Rosjanina. Kula przez nich wystrzelona minęła głowę Zachajewa i trafiła go w rękę. Brytyjczycy wystrzelili wtedy drugą, która o mało nie zabiła Jurija. Tam też Makarow i Jurij uratowali Zachajewowi życie, przez co ci szybko awansowali w hierarchii partyjnej.

W XXI wieku Ultranacjonaliści aby zastraszyć państwa Zachodnie i znienawidzony przez Rosjan rząd, przeprowadzili serię zamachów terrorystycznych. Za ataki odpowiedzialny był Władimir Makarow znany ze swojego okrucieństwa. W części z tych zamachów pomagał mu Jurij.

II wojna domowa w Rosji Edytuj

W 2011 roku Ultranacjonaliści byli tak silni, że zdecydowali się zaatakować garnizony rosyjskiej armii i przejąć władzę siłą. Rozpoczęła się II wojna domowa w Rosji. Nieznany jest udział Jurija w tej wojnie.
„Tysiące dusz... zmiecionych z powierzchni ziemi... przez naciśnięcie guzika.”
— Jurij o wybuchu bomby atomowej zabijającej 30 000 Amerykanów.
W tym samym roku wspierani przez Ultranacjonalistów bliskowschodni terroryści z OpFor zamierzali pójść za ich przykładem i przejąć władzę w Arabii. Przeszkodziła im w tym interwencja amerykańskiej armii. Więc gdy doszło do walk o stolicę państwa OpFor, Makarow sprzedał przywódcy terrorystów - Khaledowi Al-Asadowi - bombę atomową. Ten ją zdetonował zabijając 30 tysięcy amerykańskich żołnierzy. Jurij i Makarow byli wtedy obecni w tym mieście i z bezpiecznej odległości widzieli wybuch jądrowy.

Przez interwencję Brytyjczyków wojna w Rosji zakończyła się porażką Ultranacjonalistów i śmiercią Al-Asada, Zachajewa i jego syna. Rozpisano wybory, w których o dziwo wygrali Ultranacjonaliści. Makarow na krótko został ich nowym przywódcą. Jednak na urząd prezydenta wyniesiono liberalnego Borysa Worszewskiego. Jedną z decyzji prezydenta było zerwanie z terrorystyczną wizją partii i porozumienie z Zachodem. Wyrzucił on więc z partii terrorystów takich jak Makarow, Jurij i Wiktor Christienko. Ci założyli organizację terrorystyczną Wewnętrzny Krąg mszczącą się od teraz na rządzie i Zachodzie.

III wojna światowa Edytuj

Zamach w Moskwie Edytuj

12 sierpnia 2016 roku Makarow zamierzał doprowadzić do napaści Rosji na Stany Zjednoczone Ameryki, aby unicestwić znienawidzony przez siebie kraj. Aby doprowadzić do inwazji, chciał przeprowadzić zamach terrorystyczny na lotnisko im. Imrana Zachajewa w Moskwie zabijając setki cywili. On i jego kilku ludzi miało mówić po angielsku i używać amerykańskiego oręża, aby obarczyć winą za atak USA. Jurij nie chciał doprowadzić do masakry rodaków, więc przed zamachem potajemnie powiadomił policję i FSB. Makarow go jednak nakrył. Rozkazał swoim ludziom go skrępować, po czym - aby pokazać jak kończą zdrajcy - postrzelił swojego przyjaciela w brzuch z pistoletu Desert Eagle, aby ten wykrwawił się. Reszta terrorystów poszła realizować plan. Jurij jednak nie chciał się poddać. Doczołgał się do terrorystów i zamierzał zabić ich ze znaleźnego pistoletu. Nie udało mu się jednak zatrzymać ataku. Większość Rosjan rzeczywiście myślała, że za atak odpowiedzialni są Amerykanie. Rosja w odpowiedzi najechała USA.

Zapoznanie z Lojalistami i Task Force - Wyrzeczenie Edytuj

Na lotnisku osłabionego Rosjanina reanimował pracownik ochrony. Od razu po stanięciu na nogi Jurij postanowił zemścić się na dawnym przyjacielu - Władimirze Makarowie. (do uzupełnienia)

Błędy w życiorysie Edytuj

W jego życiorysie jest wiele niedociągnięć.

Nikołaj mówił, że służył w Specnazie, ale Jurij przez ponad 20 lat był powiązany z ruchem ultranacjonalistów, a fakt że był tak blisko z Makarowem potwierdza to, że musieli się znać dłużej. Znał się też z nim 5 lat wcześniej gdy zdetonowano bombę atomową. To pokazuje nam, że znali się cały czas, a Jurij był najbliższym pracownikiem Makarowa, mający taką podwójną tożsamość powinien zostać rozpracowany przez Nikołaja który był podwójnym agentem.

Nikołaj powinien znać Makarowa i jego najbliższego pracownika w 2011.

Jurij wspomina, że gdy sprzeciwił się Makarowowi, ten go postrzelił i było to podczas masakry na lotnisku, jednak gdyby tak było, nie mógłby uczestniczyć w walce w misji ''Persona Non Grata'', gdyż wciąż by był w szpitalu a już na pewno przez kilka dni nie zdobyłby takiego zaufania Nikołaja.

Nie wiadomo też, jakim cudem Jurij tak szybko by dotarł do Lojalistów, oraz akurat dlaczego był w Indiach.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest pierwszym Rosjaninem, który jest postacią grywalną w serii Modern Warfare.
  • Jest on pierwszą postacią grywalną, która odzywa się podczas Call of Duty: Modern Warfare 3; drugą jest John Price.
  • Podczas misji ''Persona Non Grata'', gdy gracz przejmuje kontrolę nad UGV może zobaczyć Jurija, który używa modelu Kamarowa z Call of Duty 4: Modern Warfare. Najprawdopodobniej był użyty podczas początkowych prac nad grą, a autorzy nie przewidywali, że Jurij będzie postacią niezależną.
  • Jurij jest pierwszym grywalnym bohaterem, u którego pojawia się tylko imię bez nazwiska.
  • Początkowo Jurij miał być starszym, umięśnionym człowiekiem (patrz: Galeria)
  • Jest pierwszym protagonistą, którego tylko pierwsze imię jest znane. Drugim jest Farid.
  • Jest pierwszą postacią w serii Modern Warfare, która odzywa się w trakcie bycia postacią grywalną. Ale tylko przez chwile podczas retrospekcji w misji ''Bracia krwi''. Drugim jest Price.
  • Jeśli w Modern Warfare Remastered zabijemy go w misji ''Jeden strzał, jeden trup'', to pojawi się informacja o ogniu sojuszniczym.

GaleriaEdytuj