BlackopsNewTopright

Karta CoD – jeden z elementów trybu Multiplayer w Call of Duty: Black Ops.

Opis Edytuj

Karta Call of Duty jest swoistym identyfikatorem gracza w trybie wieloosobowym Call of Duty: Black Ops. Pokazuje ona między innymi nazwę gracza, jego rekordy, statystyki, oraz preferencje trybów gier. Jest to bardziej rozwinięty odpowiednik Koszar z Call of Duty: Modern Warfare 2. Dzieli się na kilka elementów: Edytuj Kartę CoD, Tag klanu, Wyzwania, Historia bojowa, Rankingi, Moje pliki, Moje ostatnie gry, Społeczność i Tryb Prestiż.

Edytuj Kartę CoD Edytuj

Jest to zakładka, w której gracz może edytować swój identyfikator. Jest to element, dzięki któremu inni gracze powinni nas rozpoznawać. Będzie się on pokazywał np. na ekranie gracza gdy go zabijemy lub gdy on nas zabije. Dzieli się on na tzw. Znak wywoławczy (odpowiednik tytułów z serii Modern Warfare) oraz na emblemat. Oba te elementy można dowolnie edytować. Warunkiem jest najpierw odblokowanie tego znaku wywoławczego/emblematu, po czym trzeba zapłacić odpowiednią sumę Pc wager green{{{1}}} punktów COD (waluta w grze).

Karta CoD

Przykładowy identyfikator Karty CoD. Napis [USMC] jest przykładowym tagiem klanu.

Tag klanu Edytuj

Tag klanu jest czteroliterowym słowem, który ma przedstawiać klan, z którym gracz się identyfikuje. Będzie on w nawiasie i znajdował się przed nazwą gracza.

Wyzwania Edytuj

Osobny artykuł: Wyzwania:Call of Duty: Black OpsSą to wyzwania, za których wykonania gracz dostaje punkty doświadczenia (przykład: wyzwanie AK-47 Strzelec I gracz ukończy, gdy zabije 10 wrogów za pomocą AK-47).

Historia bojowa Edytuj

Jest to najbardziej rozbudowany element Karty CoD. Pokazuje ona przekrój kariery gracza w trybie multiplayer. Jest dostępna do widoku dla wszystkich graczy. Podczas przeglądania swojej historii bojowej można ją w dowolnym momencie porównać ze znajomym, a podczas przeglądania cudzej - można ją porównać ze swoją. Dzieli się na kilka "zakładek". Są to: Kariera, Broń, Gry, Serie ofiar i Kontrakty.

Kariera Edytuj

Podsumowanie kariery Edytuj

Pokazuje takie informacje o graczu jak:

  • Obecną rangę,
  • jego czas grania,
  • suma zwycięskich meczów,
  • suma przegranych meczów,
  • współczynnik zwycięstw (jest uzyskiwany po podzieleniu przez siebie liczby zwycięstw i porażek),
  • największa seria zwycięstw,
  • dochody kariery (liczba zarobionych Punktów CoD podczas całej kariery),
  • Dochody z gier o kasę,
  • Liczba rozegranych gier o kasę,
  • Podział puli,

Ostatnie osiągnięcia Edytuj

Pokazuje dokładny wykres przedstawiający 10 ostatnich meczów gracza wraz z wynikiem uzyskanym przez gracza i jego współczynnikiem zabić/zgonów.

Rekordy Edytuj

Pokazuje najwyższe osiągnięcia gracza w danych kategoriach. W historii bojowej będzie pokazywany najwyższy wynik w danej kategorii zdobyty w jednym meczu.

  • Najwięcej zabić
  • Najwięcej asyst,
  • Najwięcej strzałów w głowę
  • Najwięcej medali Psuja
  • Najwięcej medali Daleki strzał
  • Najwięcej przyklejeń semteksu
  • Najwięcej zabić Tomahawkiem
  • Najwięcej medali Mściciel
  • Najwięcej medali Skrytobójcy
  • Najwięcej medali Zemsta
  • Najwięcej medali Ratownik
  • Najwięcej medali Jeden strzał, jeden trup
  • Najwięcej medali Ofensywa
  • Najwięcej medali Obrona
  • Najwięcej zabezpieczonych pozycji (w jednym meczu trybu Dominacji)
  • Najwięcej niesionych flag (w jednym meczu trybu Zdobycie flagi)
  • Najwięcej zdobytych flag (w jednym meczu trybu Zdobycie flagi)
  • Najwięcej podłożonych bomb (w jednym meczu trybu Znajdź i zniszcz lub Demolka)
  • Najwięcej zniszczeń bombą (w jednym meczu trybu Znajdź i zniszcz lub Demolka)
  • Najwięcej rozbrojonych bomb (w jednym meczu trybu Znajdź i zniszcz lub Demolka)
  • Najwięcej zabić sapera
  • Najdłuższa seria zwycięstw
  • Najdłuższa seria ofiar (największa liczba zabójstw bez naszej śmierci)
  • Najwyższy wynik
  • Najwyższy współczynnik zabicia/zgony
  • Najwyższa celność (liczba podana w procentach)
  • Najwięcej medali (w jednym meczu)
  • Najwięcej zabić przytrzymywanymi granatami
  • Najwięcej zabić ogłuszonych wrogów
  • Najwięcej zabić ukradzioną bronią (tzn. podniesioną bronią należącą do innego gracza)
  • Najwięcej zabić przestrzeleniem (przez przeszkodę)
  • Najwięcej multizabić (ilość razy, gdy zabiliśmy w krótkim czasie 2 lub więcej wrogów)
  • Najwięcej zabić w przysiadzie
  • Najwięcej zabić w czołganiu
  • Najwięcej zdobytych serii ofiar

Broń Edytuj

W tej kategorii widoczne będą nasze osiągnięcia związane z danymi modelami broni.

Podsumowanie walki Edytuj

Tu będzie widoczna:

  • ogólna liczba zabić,
  • ogólna liczba naszych zgonów,
  • współczynnik zabicia/zgony (liczba zabójstw podzielona przez liczbę zgonów, pokazuje ilu ludzi gracz średnio zabije przed własną śmiercią),
  • ogólna liczba asyst,
  • ogólna celność (podana w procentach),
  • liczba strzałów w głowę,
  • najwyższa seria ofiar,
  • ulubiona broń gracza (tzn. ta, którą zabił najwięcej przeciwników. Pokazuje się tam też liczbę tych zabójstw i celność tej broni)
  • Współczynnik zabicia/zgony z ostatnich 5-ciu meczy.

Mapa miejsc trafień Edytuj

Tutaj przedstawiona jest biała sylwetka ludzka. Na tej sylwetce zaznaczone są na czerwono miejsca trafień gracza w ostatnich 10 meczach. Im czerwony jest intensywniejszy, tym gracz częściej trafiał w tę część ciała.

Zabicia/zgony Edytuj

W tej kategorii widać, jaką bronią gracz miał najwyższy współczynnik zabicia/zgony. Bronie są ułożone w kolejności od najwyższej wartości współczynnika do najniższej.

Celność Edytuj

Tu można zobaczyć procentowy wynik celności, jaki gracz miał posiadając daną broń. Ponownie są one ułożone od najwyższego do najniższego współczynnika.

Suma zabić Edytuj

Suma zabić pokazuje, ilu przeciwników gracz zabił trzymając daną broń. Są one ułożone od największej do najmniejszej liczby. Pierwsza broń pokazuje się także w historii bojowej jako ulubiona broń gracza.

Suma zgonów mając w ręku Edytuj

W tej kategorii ukazuje się ile razy gracz zginął mając daną broń w ręku. Bronie są w kolejności od największej liczby zgonów do najmniejszej.

Headshoty Edytuj

Tu widać, ile razy gracz trafił wrogów w głowę z danej broni. Liczby są ułożone od największej do najmniejszej.

Razy zabity przez Edytuj

W tej kategorii widać, ile razy gracz został zabity przez wroga z danej broni. Liczby są ułożone malejąco.

Zabicia sprzętem i granatami Edytuj

Tutaj przedstawiona jest tabelka pokazująca, ile razy gracz zabił wrogów danym typem wyposażenia (granaty, miny, nóż, tomahawk i inne wybuchowe wyposażenie). Elementy wyposażenia są ułożone malejąco do dołu.

Zabity za pomocą granatu i wyposażenia Edytuj

W tej tabeli widać ile razy gracz został zabity za pomocą różnego rodzaju wyposażania (granaty, miny, nóż, tomahawk itd.). Ponownie są ułożone od największej do najmniejszej liczby.

Wykorzystanie granatów i wyposażenia Edytuj

Tutaj widać ile razy gracz użył danego rodzaju wyposażenia (tzn. ile razy podłożył minę Claymore, ile razy rzucił dany granat, ilu przeciwników oślepił granatem błyskowym itd.). Liczby są podane w kolejności malejącej.

Gry Edytuj

W tej zakładce są pokazane preferencje gracza co do trybów gry.

Osiągnięcia w grze Edytuj

W tej kategorii pokazane są wykresy. Po jednym wykresie na każdy tryb grany przez gracza. Każdy z tych wykresów pokazuje wynik ostatnich dziesięciu meczów danego trybu.

Mapa zagrożenia Edytuj

Tutaj pokazane są szczegółowe informacje na temat stu ostatnich meczów gracza. Pokazuje on:

  • mapę na której grany był mecz,
  • długość jego trwania,
  • czas, w którym był grany (data i godzina)
  • wynik,
  • zaznaczone na minimapie czerwonym kolorem miejsca zgonów wszystkich graczy biorących udział w meczu. Żółtym kolorem zaznaczono miejsca zgonów gracza.

Dochody z zakładów Edytuj

Tutaj ukazano wykres przedstawiający ostatnie 10 gier o kasę gracza ze szczegółowymi statystykami jego dochodów z tego trybu. Podano tam też dokładną liczbę zarobionych i straconych przez niego punktów CoD Pc wager green{{{1}}}.

Serie ofiarEdytuj

Serią ofiar nazywa się liczbę zabójstw, jaką gracz dokonał przed własną śmiercią. Za odpowiednią ich ilość można wezwać różne wspomagacze do gry jak np. wsparcie śmigłowca czy naloty bombowe. Te wspomagacze nazywa się nagrodami serii ofiar.

Użyte serie ofiar Edytuj

Tutaj pokazana jest tabelka z liczbą wezwania danej nagrody serii ofiar (jest ich 15). Ułożone są w kolejności od największej do najmniejszej liczby.

Zabici przez Edytuj

W tej kategorii przedstawiono liczbę zabójstw dokonaną przez nagrody serii ofiar wezwane przez gracza. Są ułożone w kolejności od największej liczby do najmniejszej. Co ciekawe, w tym wykresie uwzględniono też Wieżyczkę SAM, która nie zabija wrogich graczy, lecz jedynie niszczy ich nagrody serii ofiar.

Zabity przez Edytuj

Tu pokazano liczbę ile razy gracz został zabity z danych wrogich nagród serii ofiar. Liczby są ułożone malejąco do dołu.

Kontrakty Edytuj

Osobny artykuł: KontraktyW tej kategorii ukazano:
  • ile kontraktów gracz ukończył,
  • ile kontraktów nie udało mu się ukończyć,
  • zwrot z inwestycji (jego osobisty procentowy zysk na kupowaniu i realizowaniu kontraktów),
  • liczba zakupionych kontraktów,
  • liczba wydanych na kontrakty punktów CoD,
  • liczba uzyskanych na realizowaniu kontraktów punktów CoD.

Rankingi Edytuj

Rankingi Edytuj

W tej kategorii gracz może zobaczyć miejsce swoje (lub innych graczy) w ogólnoświatowym rankingu graczy Call of Duty: Black Ops. Aby być w nim uwzględnionym, trzeba w danym trybie gry ukończyć 5 meczów rankingowych.

Rankingi Prestiżu Edytuj

(do uzupełnienia)

Społeczność Edytuj

W tej kategorii gracze mogą udostępniać swoje materiały z gry (zrzuty ekranu, gameplay'e) aby widzieli je inni posiadaczy gry. Żeby zobaczyć dany materiał trzeba go najpierw pobrać. Po tym można dany materiał ocenić.