FANDOM

MW2icontr BlackopsNewTopright BO2topright RealWorldtr SJtr
Kazachstan – państwo, występujące w Call of Duty: Modern Warfare 2, Call of Duty: Black Ops i Call of Duty: Black Ops II.

Call of Duty: Modern Warfare 2 Edytuj

Kampania Edytuj

Misja "Alpinista" rozgrywa się w łańcuchu górskim Tienszan, który znajduje się na terenie tego kraju. W tym rejonie ma miejsce rosyjska baza wojskowa z lotniskiem dla myśliwców. Grywalny Gary "Roach" Sanderson wraz z kapitanem MacTavishem zostali tam wysłani w celu odzyskania modułu ACS z rozbitego amerykańskiego satelity. Dzięki wcześniejszemu podłożeniu przez gracza C4 na stację paliwową cała baza została zniszczona.

Operacje Specjalne Edytuj

Misje "Wyścig", "Próba czasowa" i "Akceptowalne straty" rozgrywają się w Kazachstanie.

Call of Duty: Black Ops Edytuj

Kampania Edytuj

Jedna z misji gry ma miejsce w Kazachskiej SRR, konkretnie na terenie kosmodromu Bajkonur. Tutaj celem gracza jest udaremnienie startu rakiety Sojuz 2, zlikwidowanie członków grupy Wniebowstąpienie, czyli niemieckich naukowców zwerbowanych po wojnie przez Sowietów, uratowanie Grigorija Weavera oraz likwidacja Nikity Dragowicza. Wszystkie cele zostały wykonane poza likwidacją Dragowicza. Kosmodrom prawdopodobnie został poważnie uszkodzony przez upadek rakiety zniszczonej przez Alexa Masona.

Multiplayer Edytuj

Pojawia się na mapie Launch.

Call of Duty: Black Ops II Edytuj

W przerywniku do misji grupy uderzeniowej widać, że Kazachstan wraz z Mongolią, Kirgistanem, Uzbekistanem i Chinami należą do KSO.