Call of Duty Wiki
Advertisement
Call of Duty Wiki
Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops III. Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops IIII. Temat tego artykułu pojawił się w trybie zombie produkcji Treyarch. Temat tego artykułu jest związany z realnym życiem.

Kosmodrom w Bajkonurze – kosmodrom znajdujący się w Kazachstanie. Największy kosmodrom na świecie. Pojawia się w Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Black Ops III i Call of Duty: Black Ops IIII.

Call of Duty: Black Ops

Kampania

Pojawia się w misji "Dekret prezydenta", gdzie sowieckie rakiety - Sojuz 1 i 2 miały zostać z niego wystrzelone. Jedną widać zaraz kiedy zabijamy dwóch żołnierzy. Jest to prawdopodobnie Sojuz 1 ponieważ można usłyszeć wiadomości o tym że Sojuz 2 ma być wystrzelony 10 minut po Sojuzie 1. Start Sojuza 1 przebiegł bez problemu w przeciwieństwie do Sojuza 2, który został zniszczony. Start miał być osobiście nadzorowany przez Dragowicza i jego zastępcę Krawczenkę. Prezydent Kennedy, wiedząc że Dragowicz jest tutaj, rozkazał zniszczyć Sojuza 2 i przy okazji go zabić. Operacja nosiła kryptonim "Punkt zapalny". Niestety nie wszystko poszło zgodnie z planem i podwójny agent Grigorij Weaver, który pracował z grupą "Wniebowstąpienie" został złapany. Dwóch agentów CIA - Frank Woods i Alex Mason, patrzyło przez lornetkę, jak Krawczenko wydłubuje oko Weaverowi. W takim wypadku postanowili dostać się do ośrodka i w przebraniu razem z Brooksem i Bowmanem, zinfiltrować ośrodek, aby uratować Weavera. Po uratowaniu go,zniszczyli Sojuza 2 i myśleli, że zabili Dragowicza, co niestety się nie udało.

Multiplayer

W multiplayerze pojawia się na mapie Launch.

Tryb Zombie

W trybie zombie pojawia się na mapie Ascension.

Call of Duty: Black Ops III

Kosmodrom w Bajkonurze jest miejscem akcji zremasterowanej mapy trybu zombie Ascension zawartej w DLC Zombies Chronicles.

Call of Duty: Black Ops IIII

Tak jak w przypadku Call of Duty: Black Ops, akcja mapy Launch ma miejsce na terenie kosmodromu w Bajkonurze.

Advertisement