FANDOM

BlackopsNewTopright BO3topright BO4topright Ztr RealWorldtr

Kosmodrom w Bajkonurze – kosmodrom znajdujący się w Kazachstanie. Największy kosmodrom na świecie. Pojawia się w Call of Duty: Black Ops w misji "Dekret prezydenta".

Call of Duty: Black Ops Edytuj

Kampania Edytuj

Soyuz 1 Executive Order BO

Sojuz 1

Sowieckie rakiety - Sojuz 1 i 2 miały zostać stąd wystrzelone. Jedną widać zaraz kiedy zabijamy dwóch żołnierzy. Jest to prawdopodobnie Sojuz 1 ponieważ można usłyszeć wiadomości o tym że Sojuz 2 ma być wystrzelony 10 minut po Sojuzie 1. Start Sojuza 1 przebiegł bez problemu w przeciwieństwie do Sojuza 2, który został zniszczony. Start miał być osobiście nadzorowany przez Dragowicza i jego zastępcę Krawczenkę. Prezydent Kennedy, wiedząc że Dragowicz jest tutaj, rozkazał zniszczyć Sojuza 2 i przy okazji go zabić. Operacja nosiła kryptonim "Punkt zapalny". Niestety nie wszystko poszło zgodnie z planem i podwójny agent Grigorij Weaver, który pracował z grupą "Wniebowstąpienie" został złapany. Dwóch operatorów CIA - Frank Woods i Alex Mason, patrzyło przez lornetkę, jak Krawczenko wydłubuje oko Weaverowi. W takim wypadku postanowili dostać się do ośrodka i w przebraniu razem z Brooksem i Bowmanem, którzy wcześniej już byli w środku, zinfiltrować ośrodek aby uratować Weavera. Po uratowaniu Weavera zniszczyli Sojuza 2 i myśleli, że zabili Dragowicza, co niestety się nie udało.

Multiplayer Edytuj

W multiplayerze pojawia się na mapie Launch.

Tryb Zombie Edytuj

W trybie zombie pojawia się na mapie Ascension.

Call of Duty: Black Ops IIIEdytuj

Kosmodrom w Bajkonurze jest miejscem akcji zremasterowanej mapy trybu zombie Ascension zawartej w DLC Zombies Chronicles.

Call of Duty: Black Ops IIIIEdytuj

Tak jak w przypadku Call of Duty: Black Ops, akcja mapy Launch ma miejsce na terenie kosmodromu w Bajkonurze.

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas cutscenki przed misją możemy zobaczyć grupę Wniebowstąpienie. Powiedziane jest, że są oni byłymi nazistowskimi naukowcami jednak ich nazwiska są rosyjskie.