FANDOM

BlackopsNewTopright BO3topright Ztr RealWorldtr

Kosmodrom w Bajkonurze – kosmodrom znajdujący się w Kazachstanie. Największy kosmodrom na świecie. Pojawia się w Call of Duty: Black Ops w misji "Dekret prezydenta".

Opis Edytuj

Sowieckie rakiety - Sojuz 1 i 2 miały zostać stąd wystrzelone. Jedną widać zaraz kiedy zabijamy dwóch żołnierzy jest to prawdopodobnie Sojuz 1 ponieważ można usłyszeć wiadomości o tym że Sojuz 2 ma być wystrzelony 10 minut po Sojuzie 1. Start Sojuza 1 przebiegł bez problemu w przeciwieństwie do Sojuza 2, który został zniszczony. Start miał być osobiście nadzorowany przez Dragowicza i jego zastępcę Krawczenkę. Prezydent Kennedy, wiedząc że Dragowicz jest tutaj rozkazał zniszczyć Sojuza 2 i przy okazji zabić Dragowicza. Operacja nosiła kryptonim ''Punkt zapalny''. Niestety nie wszystko poszło zgodnie z planem i podwójny agent Grigorij Weaver, który pracował z grupą ''Wniebowstąpienia'' został złapany. Dwóch operatorów CIA - Frank Woods i Alex Mason, patrzyło przez lornetkę, jak Krawczenko wydłubuje oko Weaverowi. W takim wypadku postanowili dostać się do ośrodka i w przebraniu razem z Brooksem i Bowmanem, którzy wcześniej już byli w środku zinfiltrować ośrodek aby uratować Weavera. Po uratowaniu Weavera zniszczyli Sojuza 2 i myśleli, że zabili Dragowicza, co niestety wbrew temu co myśleli się nie udało.

W multiplayerze pojawia się na mapie Launch.

W trybie zombie pojawia się na mapie Ascension.

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas cutscenki przed misją możemy zobaczyć grupę Wniebowstąpienia. Powiedziane jest, że są oni byłymi nazistowskimi naukowcami jednak ich nazwiska są rosyjskie.