BO4topright Ztr

KrakenCudowna Broń występująca na mapie Voyage of Despair w Call of Duty: Black Ops IIII.

KrakenEdytuj

Kraken jest ręczną, trzylufową armatą, strzelającą wybuchowymi pociskami. Każdy strzał powoduje wystrzelenie pojedynczej kuli, która wybucha po trafieniu w cel. Zadaje przy tym bardzo wysokie obrażenia przeciwnikom znajdującym się najbliżej miejsca wybuchu oraz przewraca tych w jego pobliżu. Jednym strzałem zdolna jest zabić zombie do 29. rundy włącznie. Istotną cechą broni jest to, że nie może zranić gracza.

Po ulepszeniu broń nazywa się Miażdżyciel Cirein-cròin. Zapewnia to zwiększone obrażenia oraz podwaja pojemność magazynka i maksymalną ilość amunicji. Broń zabija zombie jednym strzałem do 34. rundy włącznie.

ZdobywanieEdytuj

Krakena można uzyskać na dwa sposoby. Pierwszy to wylosowanie go ze skrzynki losującej. Drugim natomiast jest wykonanie kilku kroków gwarantujących otrzymanie jednego egzemplarza broni.

Krok 1.Edytuj

Pierwszym zadaniem jest zdobycie klucza palacza. W tym celu należy zabić owego przeciwnika w taki sposób, aby jego śmierć wynikła z trafienia w jeden z czułych punktów. W miejscu zabicia palacza pojawi się klucz, który należy podnieść.

Krok 2.Edytuj

Klucz palacza umożliwia otwarcie skrzyni, znajdującej się w jednym z następujących miejsc:

  • pokoje 1. klasy – przed przejściem do apartamentów dla milionerów;
  • kambuz – przy barykadzie za MX9;
  • biuro pocztowe – na niższym poziomie przy schodach;
  • spiżarnia – w pomieszczeniu przy przejściu do maszynowni;
  • komora turbinowa – po prawej stronie od szybkiej podróży.

Po otwarciu skrzyni należy ją napełnić duszami zabitych w pobliżu zombie. Po wykonaniu zadania czynność ta musi zostać powtórzona jeszcze w dwóch z wymienionych miejsc, do których skrzynia zostaje przeniesiona. Wraz ze zmianą lokalizacji zwiększa się wymagana liczba dusz. Pierwsze miejsce wymaga 10, drugie – 20, a trzecie – 30. Po trzykrotnym napełnieniu, skrzynia zamknie się, by po chwili znów się otworzyć i odsłonić pewien przedmiot. Może to być lornetka, kompas, globus, obcęgi lub teleskop.

Krok 3.Edytuj

Na mapie znajduje się pięć skrzyń a na każdej z nich leży jeden ze wspomnianych przedmiotów:

  • lornetka – dziób – nad przejściem do biura pocztowego;
  • kompas – pokład szalupowy – przy burcie na prawo od miejsca na skrzynkę losującą;
  • globus – pokład środkowy – w pobliżu szalupy prowadzącej na promenadę spacerową po stronie bakburty;
  • obcęgi – pokład rufowy – schodami w dół na lewo od miejsca na skrzynkę losującą;
  • teleskop – rufówka – po lewej stronie od KN-57.

Gracz musi udać się do odpowiedniej skrzyni. Zbliżywszy się do niej, ujrzy ogromną mackę Krakena. Ta zrzuca Cudowną Broń na daną skrzynię. Broń może zostać podniesiona przez jednego z graczy.

Oczyszczony KrakenEdytuj

Oczyszczony Kraken to wariant Krakena strzelający amunicją oczyszczającą. Ta w wyniku trafienia w podłoże, powoduje powstanie niewielkiej zamieci śnieżnej, która przez krótki czas spowalnia znajdujących się w niej przeciwników. Oprócz tego broń zadaje zwiększone obrażenia zdolne zabić zombie jednym strzałem do 31. rundy włącznie. Dodatkowo używany rodzaj amunicji reaguje z trującym katalizatorem. Wariant otrzymuje się, destylując skoncentrowane oczyszczenie w zestawie do destylacji. Składnik ten pozyskuje się poprzez zabicie wodnego katalizatora bezpośrednim trafieniem z Krakena.

Po ulepszeniu broń nazywa się Dłoń Akkorokamui. Zwiększa to jej obrażenia i maksymalną ilość amunicji oraz podwaja pojemność magazynka. Broń przy bezpośrednim trafieniu zabija zombie jednym strzałem bez względu na rundę.

Plazmatyczny KrakenEdytuj

Plazmatyczny Kraken jest wariantem Krakena, który strzela amunicją plazmową – pociskami przypominającymi kule łańcuchowe. Te wybuchają w wyniku kontaktu z otoczeniem lub po krótkiej chwili od wystrzału. Wybuch nie następuje jednak po trafieniu przeciwnika. Broń potrafi jednym strzałem zabić zombie przed 27. rundą. Ci z kolei, którzy nie zginą, zostają podpaleni i otrzymują dalsze obrażenia. Dodatkowo używany rodzaj amunicji reaguje z elektrycznym katalizatorem. Wariant otrzymuje się, destylując skoncentrowaną plazmę w zestawie do destylacji. Składnik ten pozyskuje się poprzez zabicie ognistego katalizatora bezpośrednim trafieniem z Krakena.

Po ulepszeniu broń nazywa się Oddech Lewiatana. Oprócz podwojenia pojemności magazynka i maksymalnej ilość amunicji zwiększa się ilość zadawanych obrażeń. Broń jest wtedy w stanie zabić zombie jednym strzałem przed 33. rundą.

Promienisty KrakenEdytuj

Promienisty Kraken jest wariantem Krakena strzelający amunicją blasku – mniejszymi, rozproszonymi pociskami – podobnie jak strzelby. Te zdolne są do zabicia zwykłych zombie jednym strzałem z bliskiej odległości do 25. rundy włącznie, a w bezpośrednim starciu do 26. Przeciwnicy, którzy przeżyją postrzał z broni, zostają przewróceni. Dodatkowo używany rodzaj amunicji reaguje z wodnym katalizatorem. Wariant otrzymuje się, destylując skoncentrowany blask w zestawie do destylacji. Składnik ten pozyskuje się poprzez zabicie elektrycznego katalizatora bezpośrednim trafieniem z Krakena.

Po ulepszeniu broń nazywa się Ryk Inkanyamby. Zwiększa to jej obrażenia oraz podwaja pojemność magazynka i maksymalną ilość amunicji. Broń jest wtedy w stanie zabić zombie jednym strzałem z bliska do 31 rundy włącznie, a w bezpośrednim starciu do 32.

Rozkładający się KrakenEdytuj

Rozkładający się Kraken to wariant Krakena strzelający amunicją rozkładu – pojedynczym pociskiem o dużej zdolności penetracji, co pozwala na zadawanie obrażeń kilku celom jednocześnie. Broń jest wtedy zdolna do zabicia zombie jednym strzałem przed 30. rundą. Dodatkowo używany rodzaj amunicji reaguje z ognistym katalizatorem. Wariant otrzymuje się, destylując skoncentrowany rozkład w zestawie do destylacji. Składnik ten pozyskuje się poprzez zabicie trującego katalizatora bezpośrednim trafieniem z Krakena.

Po ulepszeniu broń nazywa się Pazur Jörmungandra. Zapewnia to jej podwojenie pojemności magazynka i maksymalnej ilości amunicji. Zwiększenie obrażeń z kolei pozwala broni na zabicie zombie jednym strzałem do 32. rundy włącznie.

Osiągnięcia i trofeaEdytuj

Uwolniony Kraken obrazek osiągnięcia Uwolniony Kraken (Brązowe Bronze) (15Gamerscore)
W Rejsie rozpaczy zabij 9 wrogów jednym strzałem z Krakena.