FANDOM

Cod4topright MWRtopright SJtr

Kryjówka – pierwsza misja aktu II w Call of Duty 4: Modern Warfare. Jej celem jest znalezienie Khaleda Al-Asada, dyktatora nieokreślonego państwa na Bliskim Wschodzie, odpowiedzialnego za wprowadzenie kraju w wojnę oraz detonację bomby atomowej, która zabiła ok. 30 000 żołnierzy Marines.

OpisEdytuj

Akcja misji toczy się w Azerbejdżanie. Gracz wciela się w Soapa, który wraz z drużyną spotyka się ze sprzymierzonym Lojalistą przy stacji benzynowej. Jego zadaniem jest przeszukanie sześciu budynków, w których może przebywać cel - Khaled Al-Asad. Każdego z budynków bronią oddziały Ultranacjonalistów. Drużyna gracza została jednak szybko wykryta i doszło do walk, które przeciągnęły się na całą miejscowość. Walki były toczone bardzo chaotycznie, Ultranacjonaliści często zmieniali pozycję. Sierżant MacTavish przeszukał z drużyną już pięć domów, które mogły służyć za kryjówkę. Po wtargnięciu do właściwego, kapitan Price powala Khaleda Al-Asada. Po krótkim przesłuchaniu do Khaleda dzwoni Imran Zachajew. Telefon odbiera Price, który słysząc w słuchawce głos Rosjanina obraca się i zabija terrorystę. Po tym opowiada swoim żołnierzom o tym, jak 15 lat wcześniej Brytyjczyk był na misji zabicia Zachajewa. W tym momencie misja urywa się.

Przez całą misję gracz ma możliwość wezwania na pomoc sojuszniczego śmigłowca Lojalistów Mi-28. Helikopter udzieli wsparcia w niszczeniu nieprzyjacielskich żołnierzy i wozów opancerzonych, jednak co jakiś czas musi wrócić do bazy w celu uzupełnienia zaopatrzenia.

Soap's Journal Edytuj

John "Soap" MacTavish wspomina w swoim dzienniku o przesłuchaniu Al-Asada. Pisał, że przesłuchanie było normalne, dopóki nie zadzwonił telefon, który "kosztował go (Al-Asada) życie". Następnie wspomina, że żałuje, że zostawiono ciało na krześle. Na koniec mówi, że czas ruszać, bo nadciągają Ultranacjonaliści.

Postacie Edytuj

BronieEdytuj

  Broń startowa  
  Broń do znalezienia  

Osiągnięcia Edytuj

Wrong osiagniecie cod4 Zły numer (Brązowe Bronze) (20Gamerscore)
Znajdź kryjówkę Al-Asada.
The Second osiagniecie cod4 [[Ukończ misję 'Kryjówka' na poziomie Weteran.]] ()
Srebrne

CiekawostkiEdytuj

  • Żołnierz który chroni dyktatora ma losowy model postaci, za to jego broń zawsze taka sama, czyli G36C.
  • Gracz ma możliwość zajrzeć do stodoły, w której przebywa Al-Asad. Może to zrobić patrząc przez małe okno po boku budynku. Może też przez nie strzelać do znajdujących się tam dyktatora i jego ludzi, jednak szyby nie da się zniszczyć, a tylko jedną z tych osób da się w ten sposób zabić.
  • W misji słychać krzyki ludzi, ale żadnych poza Ultranacjonalistami nie widać.
  • Colt 45 używany przez Price'a ma dźwięk Desert Eagle.
  • We wraku śmigłowca nie ma zamontowanego Miniguna, który jednak występuje tam w następnej misji.
  • Pod koniec misji Gaz mówiąc o telefonie Al-Asada mówi do dowódcy "It's his cellphone". Jest to dość nietypowe, bo jest to amerykańskie określenie telefonu, a Gaz jest Brytyjczykiem.
  • W niektórych wersjach językowych gry Al-Asad mówi do żołnierzy, że to nie on zdetonował bombę.
  • Niezależnie od tego w jakiej kolejności przeszukamy oznaczone domy, Al-Asad zawsze będzie w ostatnim.

GaleriaEdytuj