FANDOM

CoDUOtr CoD2BROtr CoD3tr Cod4topright Cod5topright CoD5FFtr
20px-Disambig-icon.png Dla wyrzutni rakiet w Call of Duty: WWII, patrz M1 Bazooka.

M9A1 Bazooka – wyrzutnia pocisków rakietowych kalibru 60 mm produkcji amerykańskiej pojawiająca się Call of Duty: United Offensive, Call of Duty 2: Big Red One, Call of Duty : Modern Warfare: Mobilized, Call of Duty: World at War i Call of Duty: World at War: Final Fronts. Ponadto miała się pojawić w Call of Duty: Finest Hour.

Call of Duty: United OffensiveEdytuj

KampaniaEdytuj

Broń pojawia się jedynie w kampanii amerykańskiej i głównie w momencie, gdy gracz otrzymuje zadanie zniszczenia czołgu. W pozostałych momentach kampanii można go podnieść po poległych towarzyszach.

MultiplayerEdytuj

W odróżnieniu od World at War, gracz nie może mieć tej broni od początku, a jedynym sposobem na jej zdobycie jest jej znalezienie w specjalnych skrzyniach obok miejsca odrodzenia Rosjan albo Brytyjczyków. Ze względu na swoje parametry wysoce sprawdza się w walce z pojazdami zmechanizowanymi i nie jest zalecana w starciu z wrogą piechotą.

Call of Duty: Finest HoursEdytuj

Broń ta nie pojawia się w wersji finalnej, jednak z plików gry można wywnioskować, że była ona planowana. Świadczy o tym pozostawiony szkic koncepcyjny.

Call of Duty 2: Big Red OneEdytuj

Broń ta pojawia się w kampanii amerykańskiej, jednak w odróżnieniu od Call of Duty: United Offensive gracz wykorzysta ją także do zniszczenia wrogich umocnień. Jednak podobnie jak wspomniana wersja jest nieskuteczna w walce z piechotą, a ponadto ma skromny zapas amunicji

Call of Duty 3Edytuj

(do uzupełnienia)

Call of Duty 4: Modern Warfare (Mobile)Edytuj

Broń pojawia się jedynie podczas jednej misji, gdzie jest wykorzystany do wrogiego czołgu.

Call of Duty: World at WarEdytuj

Kampania Edytuj

M9A1 Bazooka, pomimo kraju pochodzenia, pojawia się zarówno w kampanii amerykańskiej jak i radzieckiej w następujących misjach:

Bazooka charakteryzuje się wysokimi obszarowymi obrażeniami, zdolna do niszczenia wrogich pojazdów jak i umocnień. Można przy jej użyciu gibować wrogów.

Tryb dla wielu graczy Edytuj

M9A1 Bazooka pojawia się tylko wtedy, gdy w menu Stwórz klasę w ramach atutów 1. poziomu gracz wybierze M9A1 Bazooka x2. Wtedy też pojawia się z jedną załadowaną rakietą i jedną w zapasie. Ze względu na swoje parametry jest często traktowana jak RPG z Call of Duty 4: Modern Warfare, mając przy tym podobne zastosowanie. Chociaż w walce z czołgami z czołgami skuteczniejsze okazuje się zastawianie pułapek z wykorzystaniem ładunków wybuchowych, to wciąż jest często pojawia się jako broń przeciwpancerna, ponieważ w odpowiednich rękach jest ona bardzo skuteczna. Podczas korzystania z niej wymagane jest celowanie przez muszkę i szczerbinkę, dlatego też, pomimo wybuchowego charakteru pocisków, jest średnio użyteczna w walce z wrogą piechotą.

Call of Duty: World at War: Final FrontsEdytuj

(do uzupełnienia)

Ciekawostki Edytuj

  • W Call of Duty: United Offensive w ostatniej misji kampanii amerykańskiej żołnierze krzyczą "I need bazooka support", jednak w tej misji Bazooki nie ma, a gracz w tym poziomie znaleźć może jedynie wyrzutnię Panzerschreck.