FANDOM

Mw2ghosttr

Manuel Roba – postać, występująca w komiksie Modern Warfare 2: Ghost.

Życiorys

Manuel Roba był potężnym baronem narkotykowym z Meksyku, mającym pod swoim władaniem większość meksykańskiej przestępczości zorganizowanej. Od dłuższego czasu miały go na oku amerykańskie służby specjalne.

Wojna z amerykańskimi służbami

Amerykanie bardzo długo starali się dotrzeć do Roby. Już raz w sile dwunastu agentów pod dowództwem majora Vernona. Misja okazała się klęską. Cały zespół został zabity, a Vernon był przez jakiś czas przetrzymywany. Roba przeprowadzał na nim pranie mózgu. Starał się go złamać i sprawić, by Amerykanin dla niego pracował. Udało się mu to, po czym dał Vernonowi uciec i dał mu za zadanie przyprowadzić tu najlepszych żołnierzy jakich znajdzie.

Drugie podejście

Major Vernon, cały czas będąc pod wpływem prania mózgu, zorganizował drugi zespół. Składali się na niego członkowie tzw. Zielonych Beretów (Marcus Washington, Kevin Sparks, Cumberland i Syeks) i jeden członek brytyjskiego Special Air ServiceSimon "Ghost" Riley. Vernon przez cały czas osłabiał zespół, by przyprowadzić Robie trzech najlepszych. Tak też się stało. Cumberland, Sparks i Riley dostali się do niewoli meksykańskiego mafioza.

Tortury na Ghoście

Roba rozkazał swoim ludziom zrobić pranie mózgu na żołnierzach, jednak widząc, jak Simon Riley ma silną wolę, samodzielnie starał się to na nim robić. Aby złamać Ghosta psychicznie, podczas tortur miał twarz wymalowaną na biało, by imitować ducha. Koszmar Brytyjczyka trwał przez 9 miesięcy. Gdy Roba zobaczył, że nie ma możliwości złamania Riley'a, rozkazał pochować go żywcem w grobie majora Vernona, który zginął, bo przestał być już potrzebny. Brytyjczyk na szczęście zdołał się uratować i o własnych siłach biegł w stronę amerykańskiej granicy.

Chęć zemsty

Chociaż Manuelowi Robie udało się złamać Sparksa i Washingtona, to nigdy nie zapomniał on o Ghoście. Dowiedział się on o jego ucieczce i wysłał dwójkę Amerykanów, by ci zabili Rileya. W wigilijny wieczór przyszli do niego i opowiadali o rzekomym zbiegnięciu z Meksyku. Wtedy starali się oni zabić Ghosta. Nie udało im się to, więc wciąż będąc pod wpływem Roby, zabili całą rodzinę Rileya. Wtedy Brytyjczyk poprzysiągł zemstę na wszystkich sprawcach tej tragedii.

Wojna gangów

Wkrótce rozpoczęła się wojna gangów w Meksyku. Roba, jako doświadczony w tym wszystkim, starał się w to nie mieszać, by po tej wojnie powrócić jeszcze silniejszym. Jednak Ghost cały czas pamiętał o czynach Roby. Pewnej nocy Brytyjczyk, używając broni z tłumikiem przemknął niepostrzeżenie do willi barona narkotykowego. Roba starał się uciekać do swojego śmigłowca, jednak zginął od kul. Wybuch tego helikoptera spowodował pożar willi, ale Ghost wyszedł stamtąd wcześniej.