FANDOM

BlackopsNewTopright Ztr
20px-Disambig-icon.png Dla analogicznego dodatku w serii Modern Warfare, patrz strzelba (dodatek).

Masterkey – podwieszana amerykańska strzelba występująca jako dodatek do broni w Call of Duty: Black Ops.

Call of Duty: Black OpsEdytuj

KampaniaEdytuj

Masterkey jest jednym z rzadziej występujących dodatków, pomimo to można znaleźć go w następujących misjach:

  • "GOS", gdzie zamontowany jest na M16, który jest bronią startową Alexa Masona. Dodatkowo niektórzy Marine mają go zamontowanego na M14;
  • "Victor Charlie", gdzie jest zamontowany na niektórych karabinach AK-47 wykorzystywanych przez NVA. Tutaj też występuje unikatowa wersja zasilana magazynkiem o pojemności 8 nabojów;
  • "Odrodzenie" zamontowany wraz z celownikiem IR na karabinie Enfield, który jest bronią startową Jasona Hudsona zaraz po zniszczeniu transportera. Podobna konfiguracja (Masterkey + drugi dodatek) nie jest możliwa w trybie dla wielu graczy;
  • "Odkupienie", gdzie montowany jest na niektórych karabinach Galil.

Masterkey jest przydatnym dodatkiem, ponieważ przełączenie na niego odbywa się szybciej niż na drugą broń. Dodatkowo zdolna jest do zabicia jednym trafieniem na bliskim dystansie i zadaje porównywalne obrażenia co Stakeout czy Olympia. Jednak poza misją Victor Charlie jest rzadko spotykany w rękach wrogów, więc problemem w jego przypadku może być zapas amunicji.

Wielu graczyEdytuj

Masterkey jest jednym z podwieszanych dodatków, który jest do kupienia za Pc wager green1000. Można go zamontować na każdy karabin szturmowy poza G11. Poza wersją montowaną na Commando poruszanie się nie wpływa na rozrzut śrucin. Dodatkowo wersja na Commando ma mniej nabojów w zapasie. Tak samo jak Stakeout posiada 4 nabojowy magazynek, ale odznacza się większą szybkostrzelnością. Jednak ma mniejszy skuteczny zasięg, a Stakeout zadaje większe obrażenia. W porównaniu do podlufowego miotacza ognia odznacza się wyższą skutecznością w walce, ponieważ na bliskim dystansie zabija jednym trafieniem, kiedy miotacz potrzebuje co najmniej dwóch. Dodatkowo jego skuteczności nie ogranicza atut Przeciwodłamkowy Pro. Podczas korzystania z niego wysoce zalecane są atuty Pewna ręka oraz Zwinne ręce zwiększające skuteczność bojową dodatku. Niezalecany jest natomiast Watażka, ponieważ zamontowanie podwieszanej strzelby blokuje możliwość montowania innych dodatków. Pomimo swoich zalet jest bardzo wykorzystywany w tym trybie.

Tryb zombieEdytuj

Masterkey pojawia się tylko jako dodatek do ulepszonego AUG, AUG-50M3. Wśród ulepszonych strzelb zadaje najmniejsze obrażenia, dodatkowo ma mały zapas amunicji, ale nie zajmuje miejsca na broń. Do rundy 17. zabija zombie jednym trafieniem.

CiekawostkiEdytuj

  • Podczas strzelania z Masterkey'a lewa ręka obsługuje pompkę, a spust nie jest dotykany.
  • Śruciny nie wylatują z lufy dodatku, a z karabinu na którym jest zamontowany.
  • Jak znamienita część dodatków nie powinien pojawić się w grze ze względu na konflikt dat produkcji z rokiem wydarzeń z gry. Masterkey opracowany przez Knight's Armament pojawił się dopiero w latach 80.