Temat tego artykułu pojawił się w grze Call of Duty: Black Ops Cold War. Temat tego artykułu pojawił się w trybie zombie produkcji Treyarch.

Megaton – rodzaj elitarnego przeciwnika, występujący na mapach Die Maschine, Dead Ops Arcade 3 oraz wszystkich mapach trybu Ofensywa. Jest to większa odmiana zombie o dużej ilości zdrowia, nosząca kombinezon ochronny oraz wytwarzająca znaczne ilości promieniowania.

Megaton posiada trzy rodzaje ataku. Jednym z nich jest atak wręcz o dużym zasięgu działania, który zadaje od 75 do 125 punktów obrażeń w zależności od rundy, a także powoduje znaczne odrzucenie gracza. Dwa pozostałe to ataki dystansowe, zazwyczaj stosowane zamiennie. W przypadku pierwszego z nich Megaton rzuca w gracza radioaktywną kulą, która tworzy na ziemi radioaktywną kałużę. Przebywanie w niej zadaje 5 punktów obrażeń na każde 250 ms. Drugi atak polega na wystrzeleniu w gracza serii trzech radioaktywnych pocisków. Każdy z nich zadaje do ok. 30 punktów obrażeń. Przed oboma atakami dystansowymi można się chronić, stojąc w kręgu ognia poziomu 2. lub niszcząc zbliżające się pociski alternatywnym trybem strzału Maszyny DIE.

Gdy zdrowie Megatona spadnie do zera, przeciwnik otrzymuje chwilową nieśmiertelność, w trakcie której dzieli się na dwie niezależne połowy: Megatona wybuchowego i Megatona z blasterem. Obaj posiadają cechy Megatona, tzn. dużą ilość zdrowia i silny atak wręcz, ale tylko jeden z ataków dystansowych. Megaton wybuchowy rzuca kulami, zaś Megaton z blasterem strzela serią radioaktywnych pocisków.

Megaton jest wrażliwy na działanie alternatywnej amunicji Uziemienie. Ulepszenie broni o ten rodzaj amunicji zwiększa jej obrażenia wobec tego przeciwnika o 40%.

Na mapie Die Maschine Megaton pojawia się po raz pierwszy po ukończeniu pełnej rundy od chwili odblokowania Pack-a-Puncha. W przeciwnym wypadku może odrodzić się najwcześniej w 15. rundzie. Po zbudowaniu Eteroskopu, w Mrocznym Eterze gracze mogą natknąć się na odmianę Megatona zwaną Majakiem lub Potężnym Megatonem. Przeciwnik ten różni się jedynie wyglądem (szary kombinezon i czerwony kolor promieniowania) oraz tym, że nie dzieli się po śmierci. Podzielenie Megatona, jak również zabicie każdej jego połówki przyznaje graczowi 100 punktów.

W przypadku mapy Dead Ops Arcade 3 dwóch Megatonów pojawia się zawsze w Opuszczonej Świątyni. Pojedynczego osobnika można również spotkać po drodze przez trzecią część Dziczy. Od 65. rundy Megatony mogą pojawiać się wraz z innymi zombie. Przeciwnik ten na tej mapie charakteryzuje się znacznie mniejszą ilością zdrowia oraz słabszą formą ataku dystansowego. Mianowicie jest to jedynie wystrzelenie pojedynczego, powolnego, radioaktywnego pocisku.

Galeria