FANDOM

Cod4topright MW2icontr MW3tr Codghostsicon Heroestopright MWRtopright Feature RealWorldtr

Mi-28 Havoc (ros. Ми-28) – rosyjski helikopter szturmowy używany przez siły opozycji, Lojalistów oraz Ultranacionalistów w serii Modern Warfare. Pojawia się również w Call of Duty: Ghosts i Call of Duty: Heroes.

Call of Duty 4: Modern WarfareEdytuj

Pierwszy raz można go dostrzec, kiedy zapewnia wsparcie bojowe w misji "Kryjówka". Pojawia się w misji "Jeden strzał, jeden trup", gdzie najpierw zasłania graczowi widok, a później zostaje zestrzelony. Kolejny Havoc zostaje strącony przez Price'a i spadając, przygniata nogę MacMillanowi.

Znane kryptonimy Mi-28:

Call of Duty: Modern Warfare 2Edytuj

Kampania Edytuj

W Modern Warfare 2 helikoptery te są główną siłą rosyjskich wojsk atakujących USA. Dwa helikoptery zostają zniszczone w misji "Rosomaki!'', a kilka (w zależności od wyboru gracza) może zostać zniszczonych w misji ''Z własnej woli''. W całej kampanii Mi-28 wyparł trochę przestarzałego Mi-24. Jest dostępny w trybie multiplayer.

Multiplayer Edytuj

Występuje jako seria ofiar Strzelec Śmigłowca i jest używany przez Brazylijską Milicję, Specnaz i OpFor. Jego odpowiednikiem w drużynach Task Force 141, US Army Rangers, US Navy Seals jest AH-64. Oba te śmigłowce uzbrojone są w działko 30mm. i są wyposażone w termowizję.

Call of Duty: Modern Warfare 3Edytuj

W tej części Mi-28 znów się pojawił. Jest widoczny w filmie na początku gry. Następnie widuje się go w misjach "Goalpost" i "Persona Non Grata". Potem pojawia się w misji "Bracia krwi" gdzie ściga Price'a, Jurija i Soap'a.

CiekawostkiEdytuj

  • W Modern Warfare 2 pilotowany jest przez dwie kopie Pelayo.
  • W misji "Goalpost" załogi czołgów Abramsów, ciągle mylą Mi-28 z Hindem.