BO2topright Ztr Feature
„Walcz z nieumarłymi podczas próby ucieczki z fizycznego i metaforycznego ubezwłasnowolnienia więzienia Alcatraz.”
— Opis mapy

Mob of the Dead – czternasta mapa trybu Zombie w Call of Duty: Black Ops II, pojawiająca się w DLC Uprising.

OpisEdytuj

Mob of the Dead to pierwsza mapa, która nie ma związku z pozostałymi. Akcja mapy rozgrywa się w latach 30. XX w w sylwestrową noc. Gracze wcielają się w tytułowych gangsterów skazanych na śmierć w metaforycznym wymiarze więzienia na wyspie Alcatraz. Są nimi Albert "Weasel" Arlington, Michael "Finn" O'Leary, Salvatore "Sal" DeLuca, i Billy Handsome, którzy, podczas walk z zombie, próbują uciec z przeklętej wyspy. W osiągnięciu tego celu przeszkadza graczom Brutus, strażnik więzienia, potrafiący blokować różne funkcje np. maszyny Perk-a-Cola. Wśród nich znalazła się jedna stara – Deadshot Daiquiri; oraz jedna nowa – Electric Cherry, która, podczas takich czynności jak przeładowanie broni czy reanimacja, tworzy elektryczną aurę, ogłuszajacą lub zabijającą zombie. Ponieważ odblokowanie funkcji kosztuje 2000 punktów, wypadałoby bronić je. Przydają się do tego aż cztery nowe Cudowne Bronie: Blundergat, Przywracacz piekła, Srebrna Łyżka i Złoty Łyżkowidelec. Pierwszą z nich można dodatkowo ulepszyć przez skonwertowanie jej w zestawie Kwaśny Gat, który wraz z tarczą zombie można zbudować na dowolnym stole. Nie oznacza to, że broń nie może zostać ulepszona przy pomocy Pack-a-Puncha. Aby się do niego dostać gracze muszą zbudować samolot zwany Ikarem i uciec z więzienia. W celu zdobycia części, włączenia wielu funkcji oraz otwarciu niektórych drzwi, trzeba dostarczyć do nich zasilanie poprzez rozmieszczone na mapie woltomierze. Tutaj należy wspomnieć o najbardziej charakterystycznej funkcji Mob of the Dead, jaką jest Afterlife. Jest to stan przed śmiercią gracza, w którym może on poruszać się szybciej, lewitować, przechodzić przez niektóre ściany i reanimować się. Zamiast broni posiada elektryczne ręce, dzięki czemu można teleportować zombie na niewielkie odległości oraz zasilać wspomniane woltomierze. Mimo to nie wszystkie funkcje wymagają zasilania. Mowa tu o trzech stacjonarnych pułapkach: kwasowej, wiatrakowej i wieży strzelniczej. Wprowadzenie stanu Afterlife, skutkuje również brakiem maszyny Quick Revive.

Co jednak wyróżnia tę mapę na tle pozostałych? Pierwszą rzeczą jest to, że zombie mają czerwone oczy, więc nieznana jest siła ich kontrolująca. Mimo to Demoniczny głos posiada głos Samanthy. Skrzynka losująca natomiast otrzymała nowy wygląd i zamiast misia może wylosować kłódkę, zanim zmieni miejsce.

Mapa oprócz standardowego trybu oferuje również znany z mapy Green Run tryb Żałoby, w którym gracze wcielają się albo w więźniów, albo strażników Alcatraz. W celu utrudnienia rozgrywki, spora część mapy została zablokowana, a część funkcji jest niedostępnych w tym stan Afterlife oraz Juggernog. Braki te mogą uzupełniać niewystępujące w standardowym trybie maszyny Perk-a-Cola: Mule Kick i PHD Flopper.

PomieszczeniaEdytuj

Blok DEdytuj

Gracz rozpoczyna rozgrywkę w stanie Afterlife w Bloku D. W tym czasie, zasilając ukryty w celi woltomierz, może otworzyć jędną z celi, w której znajdują się Double Points. W bloku D i przyłączonej do niego biblioteki można standardowo spotkać cztery barykady a na ścianach nabyć M14 i Olympię. W pobliżu tej drugiej broni znajduje się skrzynka elektryczna, która pozwala na wejście w stan Afterlife. Do kolejnych części mapy gracz może się dostać przez dwoje kosztujących 1000 punktów drzwi, przy czym otwarcie jednych otwiera też drugie. Te, znajdujące się w bloku D, prowadzą do pierwszej części bloku Broadway, a te, znajdujące się w bibliotece – do bloku C-D Street. Ponadto w trybie Żałoby na terenie tych dwóch pomieszczeń stoją maszyny Mule Kick i PHD Flopper.

Blok Broadway – pierwsza częśćEdytuj

Pierwsza część bloku Broadway zawiera trzy spawny zombie oraz jeden otwór, którym wychodzą zombie z bloku C-D Street. Korzystając ze skrzynki elektrycznej gracz wejdzie w stan Afterlife i będzie mógł otworzyć celę z Insta-Kill lub Double Points; przejść przez jedną ze ścian, aby zasilić woltomierz i otworzyć przejście do pryszniców; wyłączyć generator, w celu zdobycia klucza strażnika, jeżeli pojawił się w tym bloku. Poza tym na ścianie można kupić MP5. Naprzeciwko broni znajduje się brama prowadząca do stołówki, natomiast idąc schodami w górę, gracz spotka przejście do bloku Michigan. W obu przypadkach należy zapłacić 1000 punktów. Mimo to w trybie Żałoby brama prowadząca do bloku Michigan jest już otwarta.

Blok C-D StreetEdytuj

Wychodząc z biblioteki gracz trafia do bloku C-D Street. Dostępny jest tam tylko niewielki obszar ze schodami prowadzącymi do bloku Broadway i na piętro bloku Broadway. W przypadku, gdy gracz wybiera się w to drugie miejsce, musi otworzyć kosztującą 2000 punktów bramę. W pozostałej części bloku C-D Street znajdują się dwa spawny zombie i dwa otwory. Dzięki nim zombie dostają się do pierwszej części bloku Broadway i dostępnej dla gracza części bloku C-D Street.

Blok Broadway – druga częśćEdytuj

Druga część bloku Broadway jest o połowę mniejsza od dostępnego fragmentu bloku C-D Street. W związku z tym znajduje się tam tylko jeden spawn zombie. Mimo to wciąż mogą oni zeskakiwać z wyższego piętra. Dostępną do kupienia na ścianie bronią jest B23R. Tuż obok niej, po lewej stronie znajduje się kosztująca 1000 punktów brama prowadząca do bloku Michigan. Po prawej stronie natomiast pojawia się jedna z głów Cerbera, co związane jest ze zdobywaniem Przywracacza piekła. W trybie Żałoby jest to miejsce startowe obu drużyn, a brama do bloku Michigan jest otwarta.

Blok MichiganEdytuj

Blok Michigan obejmuje już nieco większy obszar niż poprzedni, a mimo to znajdują się tam tylko trzy spawny zombie. Dwa z nich zlokalizowane są za przypominającym barykadę otworem. Obok niego znajduje się brama prowadząca do biura strażnika. Otwarcie jej wymaga zasilenia woltomierza wewnątrz biura. Gracz może się tam dostać w stanie Afterlife, korzystając z ukrytego przejścia nad bramą. Stoi tam również generator, który pozwala na zebranie klucza strażnika w przypadku pojawienia się go w tym bloku. Wejście w stan Afterlife umożliwia skrzynka elektryczna, znajdująca się naprzeciwko wspomnianej wielokrotnie bramy. Będąc jeszcze w tym stanie, gracz może dodatkowo otworzyć zlokalizowaną po drugiej stronie bloku celę, w której można spotkać albo Max Ammo, albo Double Points. Znajdujące się w pobliżu bramy do biura strażnika schody, prowadzą do tuneli cytadeli. Blokujące przejście drzwi kosztują 1500 punktów. W trybie Żałoby ze względu na brak stanu Afterlife brama prowadząca do biura strażnika również kosztuje 1500 punktów.

Biuro strażnikaEdytuj

Gdy graczowi uda się w końcu wejść do biura strażnika, jeszcze przed bramą mógł ujrzeć pułapkę wiatrakową. Naprzeciw niej, na ścianie znajduje się do kupienia Uzi. W następnym pokoju można spotkać miejsce na skrzynkę losującą, a w jeszcze kolejnym, Speed Colę. W biurze strażnika znajdują się trzy barykady a także część samolotu, która zamknięta jest za bramą. Otwarcie jej wymaga klucza strażnika, ale wcześniej należy jeszcze wyłączyć jej zasilanie.

Blok Broadway – piętroEdytuj

Gdy gracz postanowi wybrać się na piętro bloku Broadway, już na samym początku dostrzeże nową maszynę Perk-a-Cola – Electric Cherry. Zaraz za nią znajduje się jeden ze stołów do budowania. Stamtąd gracz może wybrać się na piętro bloku Michigan lub skrócić sobie drogę i zeskoczyć do pierwszej części bloku Broadway. Jedynym płatnym przejściem są drzwi prowadzące do infirmerii, które kosztują 1000 punktów. Na tym obszarze pojawiają się jedna barykada oraz dwa spawny zombie. W trybie Żałoby maszyna Electric Cherry została zastąpiona maszyną Double Tap Root Beer.

Blok Michigan – piętroEdytuj

Piętro bloku Michigan obejmuje znacznie mniejszy obszar niż piętro bloku Broadway. Zombie odradzają się tam w jednym miejscu. Na ścianie znajduje się skrzynka elektryczna, pozwalająca na wejście w stan Afterlife. Stamtąd gracz może zeskoczyć na niższy poziom bloku Michigan lub skorzystać z gondoli, która, po zasileniu, prowadzi do doków. W trybie Żałoby część bloku została ograniczona stojącą tam maszyną Pack-a-Punch.

PryszniceEdytuj

Pomieszczenie z prysznicami zdecydowanie nie wygląda tak, jak mogłoby się wydawać. Znajduje się tam bowiem dość duża ilość wiszących ciał. Zombie wydostają się tam przez cztery barykady. Na ścianie można kupić Remington 870 MCS, obok którego znajduje się skrzynka elektryczna. W stanie Afterlife gracz może zasilić, stojącą za pewną bramą, pralkę. W niej znajduje się kolejna część samolotu. Otwarcie owej bramy wymaga posiadania klucza strażnika. Z tego pomieszczenia gracz może dalej udać się do tuneli cytadeli. Otwarcie drzwi blokujących przejście kosztuje 2000 punktów.

Tunele cytadeliEdytuj

Tunele cytadeli to największy obszar mapy. Podzielony został na cztery mniejsze części. Pierwsza części liczona od bloku więziennego zawiera dwie barykady oraz jeden otwór, z których wychodzą zombie. Na ścianie ponownie można kupić Remington 870 MCS. W tej części można spotkać również Double Tap Root Beer oraz miejsce na skrzynkę losującą. Znajdująca się obok niego brama prowadzi dalej w głąb tuneli. Kosztuje ona 1000 punktów. Ponadto naprzeciwko drzwi prowadzących do pryszniców stoi ściana, za którą można odebrać Przywracacz piekła po nakarmieniu Cerbera.

W kolejnym pomieszczeniu w oczy rzucają się kręcone schody otaczające windę. W niej znajduje się kolejna część samolotu. Na górze pomieszczenia znajduje się elektryczna skrzynka, która pozwala graczowi wejść w stan Afterlife i zmusić windę do zjazdu na dół. W tym celu należy wpisać odpowiednią kombinację cyfr na terminalu liczbowym zlokalizowanym na dole pomieszczenia. Wcześniej trzeba go jeszcze otworzyć przy pomocy klucza strażnika. Część samolotu można odebrać dopiero w następnej części tuneli. Prowadzące tam drzwi, znajdują się tuż obok terminalu. Kosztują one 1000 punktów. Na terenie schodów nie ma żadnej barykady, a zombie odradzają się w czterech miejscach.

Kolejna część składa się z dość ciasnych pomieszczeń. Idąc schodami w dół ponownie można spotkać na ścianie Uzi. Na całym tym obszarze występują jedna barykada oraz dwa otwory przypominające barykady. Na końcu jednego z pomieszczeń znajduje się szyb windy, gdzie można odebrać wspomnianą wyżej część samolotu. Dalszą drogę umożliwiają dwie bramy. Pierwsza z nich kosztuje 1500 punktów i prowadzi do ostatniej części tuneli. Za drugą z kolei trzeba zapłacić 2000 punktów, dzięki czemu gracz dostanie się do doków.

Ostatnia część tuneli to następne niewielkie pomieszczenie. Znajduje się w nim jedna barykada i jeden spawn zombie. Na ścianie ponownie można kupić MP5. Występująca tam skrzynka elektryczna pozwala na wejście w stan Afterlife, w celu wyłączenia trzech generatorów, które dostarczają zasilanie do bramy w biurze strażnika. Jeden z nich znajduje się za ścianą. Aby się tam dostać, należy skorzystać z ukrytego przejścia. Jedyne, kosztujące 1500 punktów drzwi prowadzą do doków.

DokiEdytuj

Doki to kolejny dość spory obszar, do którego można się dostać przez tunele cytadeli lub, korzystając z gondoli. W obu przypadkach pierwszym zadaniem gracza będzie zapewne wybranie się do skrzynki elektrycznej, zasilenie Juggernoga w stanie Afterlife i kupienie go. Następnie może on opcjonalnie kupić M1927, zbudować coś na stole do budowania i zebrać część samolotu zamkniętą za dwiema bramami. Pierwszą z nich należy otworzyć kluczem strażnika, a drugą, zasilając woltomierz w stanie Afterlife. Poza tym w dokach znajduje się miejsce na skrzynkę losującą, w pobliżu którego można aktywować wieżę strzelniczą. Na tym obszarze zombie wydostają się przez trzy barykady i aż trzynaście spawnów.

StołówkaEdytuj

Podobnie jak w biurze strażnika, od razu po wejściu do stołówki, gracz może ujrzeć pułapkę kwasową. Na jej obszarze znajdują się kosztujące 1000 punktów drzwi, prowadzące do infirmerii. W każdym rogu pomieszczenia zostały rozmieszczone różne funkcje. Są to miejsce na skrzynkę losującą, miny Claymore dostępne do kupienia na ścianie, stół do budowania i występująca tam tylko w trybie Żałoby maszyna Deadshot Daiquiri. Pomiędzy nimi znajdują się w sumie trzy barykady.

InfirmeriaEdytuj

Najłatwiejsza do zdobycia część samolotu znajduje się właśnie w infirmerii. Aby ją zebrać, wystarczy kluczem strażnika otworzyć szafkę. Nie wymaga to wejścia w stan Afterlife, który należy jednak wykorzystać do otwarcia przejścia na dach oraz ewentualnego zasilenia maszyny Deadshot Daiquiri. Woltomierz zasilający drzwi znajduje się po ich drugiej stronie. W tym celu gracz musi skorzystać z ukrytego przejścia na dach. Na terenie infirmerii znajdują się jeden otwór przypominający barykadę oraz jeden spawn zombie. Ponadto można tam spotkać miejsce na skrzynkę losującą i Cerbera. Dostępną do kupienia na ścianie bronią kolejny raz jest Uzi.

DachEdytuj

Ostatnim miejscem w więzieniu jest dach. To właśnie tutaj buduje się samolot. Jest to dość spory teren, nieco ciasny, gdzie nie występuje żadna barykada tylko osiem spawnów zombie. Poza tym na obszarze dachu nie ma innych funkcji. Po zbudowaniu samolotu gracze mogą polecieć nim na Golden Gate Bridge. Dopóki ci będą przebywać na moście, pozostali w więzieniu nie mają możliwości dołączenia do nich.

Golden Gate BridgeEdytuj

Po zbudowaniu samolotu i ucieczce z więzienia, gracz rozbija się na Golden Gate Bridge. Jest to nietypowe miejsce, gdzie co rundę pojawiają się Brutusi. Ponadto, odradzający się w pięciu miejscach zombie, nie pozostawiają żadnych power-upów. Tam też znajduje się niewymagający zasilania Pack-a-Punch. Powrót do więzienia umożliwiają stojące na końcu mostu elektryczne krzesła.

Dostępna brońEdytuj

  Broń startowa  
  Broń na ścianie  
  Skrzynka losująca  
  Pozostała broń  

Dostępne funkcjeEdytuj

  Perk-a-Cola  
  Power-Upy  
  Funkcje  
  Przedmioty do budowania  

Osiągnięcia i trofeaEdytuj

61636 Hop, wyskakuje łasica (Brązowe Bronze) (25Gamerscore)
W Mob of the Dead, przerwij cykl.
Kwasny zrzut Kwaśny zrzut (Brązowe Bronze) (20Gamerscore)
W Mob of the Dead, skonwertuj broń korzystając z zestawu.
Most GG Most GG (Brązowe Bronze) (30Gamerscore)
W Mob of the Dead, przeżyj całą rundę 15, lub późniejszą, na moście.
Nakarmic bestie Nakarmić bestię (Brązowe Bronze) (10Gamerscore)
W Mob of the Dead, zdobądź Przywracacz Piekła
Nikt nie ujdzie z zyciem Nikt nie ujdzie z życiem (Srebrne Silver) (75Gamerscore)
W Mob of the Dead, zrealizuj plan ucieczki.
Pełna blokad Pełna blokada (Brązowe Bronze) (25Gamerscore)
W Mob of the Dead, Brutus musi ukończyć patrol.
Postep paranormalny Postęp paranormalny (Brązowe Bronze) (5Gamerscore)
W Mob of the Dead, otwórz drzwi bez użycia punktów.
Rundki Rundki (Brązowe Bronze) (30Gamerscore)
W Mob of the Dead 3 krotnie ukończ cykl.
Szczypta smaku Szczypta smaku (Brązowe Bronze) (15Gamerscore)
W Mob of the Dead, zabij 10 zombie tylko z 1 napojem.
Uwiezieni w czasie Uwięzieni w czasie (Brązowe Bronze) (15Gamerscore)
W Mob of the Dead, użyj i rozbuduj wszystkie pułapki, przed rundą 10.

CiekawostkiEdytuj

  • To jest trzecia mapa, w której można zagrać prawdziwymi postaciami.
  • To druga mapa, gdzie zombie mają czerwone oczy. Pierwsza to Dead Ops Arcade.
  • To jedyna mapa trybu zombie w Call of Duty: Black Ops II, na której występują stacjonarne pułapki.
  • To pierwsza mapa zombie, którą można ukończyć.
  • To pierwsza mapa trybu zombie, na której skrzynka losująca ma inny wygląd.
  • Na tej mapie występują dwie sekretne piosenki. Jedną z nich jest Rusty Cage wykonana przez Johnny'ego Casha, a drugą Where are we going wykonana przez Kevina Sherwooda i Jamesa McCawley'a a śpiewana przez Malukah.
  • Na tej mapie występują dwa Easter Eggi. Jednym z nich jest Pop goes the Weasel, a drugim Jump Scare.
  • To pierwsza mapa w trybie Zombie, w której nie ma śmiechu zombie po zakończeniu gry. Zamiast tego występują tu aż cztery melodie:
    • normalna,
    • Pop goes the Weasel - dobre zakończenie,
    • Pop goes the Weasel - złe zakończenie,
    • nieco inna wersja Kołysanki Samanthy.
  • W dokach można zobaczyć automaty PHD Flopper i Mule Kick, które pojawiają się w trybie Żałoba.
  • Gdy na terminalu liczbowym gracz wpisze "115", Brutus powie "Maybe next time" (pol. "Może następnym razem") albo "Not this time" (pol. "Nie tym razem") po czym liczby zmienią się na "666", a potem na "000".
  • Alcatraz to jedno z najbardziej znanych zakładów karnych na całym świecie.

GaleriaEdytuj

WideoEdytuj