FANDOM

CoD1tr CoDUOtr CoDFHtr CoD2tr CoD2BROtr CoD3tr CoDRTVtr Cod4topright CoD4DStr Cod5topright CoD5DStr MW2icontr MW2DStr BlackopsNewTopright Bodstopright MW3tr MW3DStr BO2topright BODtr Codghostsicon AWtopright BO3topright IWtopright MWRtopright WWIItopright Ztr Call of Duty Ghosts Extinction icon Egzo zombie ikona Tryb zombie ikona IW

Multiplayer (pol. Tryb dla wielu graczy) – jeden z trybów gry, występujący od początku istnienia serii Call of Duty.

ZasadyEdytuj

W przypadku trybu dla wielu graczy rozróżnia się dwa warianty:

  • Gracz kontra Gracz (ang. PvPPlayer vs. Player), gdzie naprzeciw sobie stają dwie drużyny (z wyłączeniem trybu "Deathmatch", gdzie drużyn nie ma). Polega on na eliminacji członków wrogiej drużyny, jednocześnie samemu starając się pozostać przy życiu, albo wykonaniu określonego zadania przy jednoczesnym utrudnianiu tego drużynie przeciwnej.
  • Tryb kooperacji (występujący od czasu Call of Duty: World at War), gdzie kilku graczy wspólnie próbuje wykonać określone zadanie, mając naprzeciw siebie sterowanych przez SI wrogów.

Od Call of Duty 4: Modern Warfare w ramach uczestnictwa gracz zdobywa PD (Punkty Doświadczenia), a czasem także bonusy w postaci emblematów, dodatkowych atutów czy broni. Od Call of Duty: World at War jest możliwe także wykupienie tzw. Prestiżu, co kosztem wszystkich przedmiotów możliwych do odblokowania pozwala graczowi na odblokowanie unikatowego emblematu, a w niektórych przypadkach możliwość stworzenia dodatkowych klas.

Maksymalny poziomEdytuj

Obecnie w serii Call of Duty istnieje górny pułap zdobywanego doświadczenia, z którego – z wyjątkiem Call of Duty 4: Modern Warfare w wersji PC i Mac – gracz może awansować na kolejny poziom prestiżu. W przypadku kolejnych odsłon kształtuje się to następująco: